fbpx

מה באמת בנות רוצות?

הפרסומת החדשה של בזק מעוררת ביקורת, אבל יכול להיות שהיא דווקא משקפת את המציאות

כבר כמה ימים שהלהיט של סינדי לאופר בגלגולו החדש כפרסומת לבזק לא יוצא לי מהראש, והאמת? אני די נהנית. מהמוזיקה וגם מהפרסומת. “אבל היא מאוד מגדרית!”, היו שטענו כלפיה, “היא מקטינה נשים ובנות!”. ואני, שתמיד בין הראשונות להגן על כבודה של כל ילדה, נערה ואישה שנפגעת ממשהו טיפונת שוביניסטי או מקטין, דווקא הפעם אומרת: אחלה פרסומת.

נתחיל בכך שמדובר בפרסומת חמודה וצבעונית שקולעת לקהל היעד (הבנות), אבל גם בהחלט מדברת אל הקהל המשלם (ההורים). המטרה בפרסומת היא לשדרג את הנתב של האינטרנט – לא משהו יקר ובשמיים, אז גם ה”שכנוע” כביכול הוא לא משהו נוראי שצריך להתעצבן עליו.

מה באמת בנות רוצות?

כן, יש בה גם את הסטריאוטיפ הנשי-גברי: הכלב ורוד מתוק, האמא במטבח והאבא בסלון, אבל מי אמר שבכל פרסומת חייבים להראות משפחה שונה? משפחה אחרת? מי החליט שמעכשיו אי אפשר לשים אימהות במטבח ואבות בסלון רק בשם הפוליטקלי קורקט? הרי בהכללה גסה, ברוב המשפחות בתקופה האחרונה האמא באמת סוג של חזרה למטבח להכין עשר ארוחות ביום לילדים שלה שנותרו ללא מסגרת. אני דווקא שמחה שהפעם היא לא מטגנת שניצלים כמו הדימוי המיושן של עקרת בית, אלא באמת מבשלת באופן יצירתי, כמו קונדיטורית ושפית אמיתית ויותר מזה – גם עושה מזה כסף! והאבא? גם הוא בבית, כמו 99% מהאבות בתקופה האחרונה. כולם בבית. כוווולם בבית. ההורים והילדים, וזה יוצר עומס על הרשת, והאינטרנט לא זז – ומי מאתנו לא מוכן לשדרג את הנתב רק בשביל שיהיה שקט ורוגע בבית? במיוחד בבית שיש בו מתבגרים.

עושות קריירה בליהנות

“עושות קריירה בליהנות” זה המשפט של הפרסומת, ובאמת מה רע בלפתח קריירה ממשהו שהן טובות בו? שהן נהנות ממנו? נכון, יש לא מעט דברים שליליים באינסטגרם וזה התפקיד שלנו, ההורים, להדריך את הילדים שלנו – בין אם זו בת או בן, ובין אם יש רשת אלחוטית מתקדמת או לא- מה מותר ומה אסור ואיך להיזהר ברשת. אבל זה הדור של היום, ככה הן מביעות את עצמן. הן מפתחות כישורים ומגדילות ראש, הן חושבות באופן יצירתי ויוצרות תכנים מעניינים, הן עוקבות ונעקבות, מעבירות את הזמן ונהנות. ומה רע בזה? אלו הכישורים של היום והן מצליחות בהם, ולצורך כך הן צריכות WIFI.

אז כן, בנות צריכות ורוצות WIFI ובמקום לחפש את הסטריאוטיפ בכל דבר ודבר, נסו להסתכל על זה כאופציה מלמדת ומקדמת עבור הבנות שלכן (וגם הבנים, אגב) לנסות ולהתנסות, להצליח וליהנות וללמוד על הדרך. וזה לא משנה אם הן שרות את זה בקוקיות וחצאית, כי בפרסומת הזו זה פשוט לא סותר אחד את השני.

הכותבת היא מומחית מטפלת, יועצת ומאמנת אישית, זוגית ומשפחתית. כותבת הספר “על הפעם הראשונה” המדריך לזוגיות ומיניות בריאה.

מה הפרסומות מוכרות לנו?

איך לא לקנות כל דבר שמנסים למכור לנו?

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.