fbpx

הורי תלמידי כיתות ה’-י’ פונים לבג”צ: “אף תלמיד אינו סוג ב”

אחרי שנה שבה תלמידי כיתות ה’-י’ כמעט לא הגיעו לבית הספר, הנהגת ההורים החליטה לפנות לבג”צ בדרישה להפסיק את האפליה בין התלמידים: “חזרתם של ילדינו לביה״ס אינה מסוכנת יותר מחזרתם של יתר התלמידים במערכת החינוך. איזו הצדקה אפידמיולוגית יש להשארתם שנה בבית?”

הנהגת הורים הארצית החליטה השבוע לעתור לבג״צ, על מנת להפסיק את האפליה של תלמידי כיתות ה’-י’, שנמשכת כבר שנה מאז התחיל משבר הקורונה. על פי הנהגת ההורים, ילדי כיתות אלו הפכו ל”ילדי הזום” של משבר הקורונה. מצד אחד הם לא קטנים מספיק כדי שהוריהם יישארו איתם בבית, ומצד שני הם לא גדולים מספיק בכדי שיתחשבו בהם בשל בחינות הבגרות. כך יוצא שהם נופלים בין הכיסאות. 

בהודעה הרשמית נמסר כי “פעם אחר פעם מסתכלים הילדים שלנו, בעיניים כלות, כיצד אחיהם חוזרים לספסל הלימודים ביציאה מהסגר, והם נשארים שוב ללמוד בזום. התמכרות למסכים, דיכאונות, הפרעות שינה, הפרעות אכילה, בידוד רגשי וחברתי הם חלק ממנת חלקם”. לאור כל אלו, הנהגת הורים הארצית קוראת להורים להפסיק לשתוק ולהתחיל לנקוט בצעדים אשר יחזירו גם את תלמידי כיתות ה’-י’ לשגרה, עד כמה שניתן.

“אנו מתנגדים לאפליה שהתקבעה אצל מקבלי ההחלטות. חזרתם של ילדינו לביה״ס אינה מסוכנת יותר מחזרתם של יתר התלמידים במערכת החינוך. איזו הצדקה אפידמיולוגית יש להשארתם שנה בבית? שוב ושוב אנו שומעים על כך שאין תחלואה עודפת במערכת החינוך, אבל כאשר אנו מבקשים תשובות לגבי כיתות ה’-י’ אנו נענים במשיכות כתפיים והתחמקויות”.

“הנהגת ההורים פנתה לבית הדין הגבוה לצדק, ובמקביל היא קוראת לכלל הורים והתלמידים במדינת ישראל להצטרף למאבק למען שוויון הילדים שבמערכת החינוך. במדינתנו יש חוק חינוך חובה. חוק זה תקף לכל הילדים במדינת ישראל ! ללא חריגים! אף תלמיד אינו סוג ב׳! בשבועות הקרובים תשמעו אותנו בכל פינה, תראו אותנו ברחובות, ברשתות ובצמתים, באים לשים סוף לאפליה!”. העתירה תמומן באמצעות גיוס המונים, במטרה להגישה כבר בשבוע הבא. 

מירום שיף, יו״ר הנהגת ההורים הארצית, מסר לעשר פלוס כי בנוסף למאבק על כיתות ה’-י’, הנהגת ההורים יוצאת גם נגד הכוונה להחזיר את מערכת החינוך במקומות ירוקים וצהובים ורק בחלק מהשכבות. “לצערנו, ממשלת ישראל לא הציגה מתווה שיאפשר למידה בבתי הספר, למרות שאנחנו כבר שנה בתוך המגיפה. המתווה חייב להיות מבוסס על רמזור חדש, שלוקח בחשבון את היקף החיסונים בכל מקום ומקום”.

לתמיכה במאבק של הנהגת ההורים הארצית. 

לא נותנים להם ליפול: איך לתמוך במתבגרים בתקופה זו?

“הבת שלי היא המורה שלי לאהבה וקבלה עצמית”

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.