fbpx

“לא קל לעזוב מקום שהוא כמו בית, ובכל זאת הלכתי אחרי הלב”

לשירי אורלב כהן היתה עבודה מעניינת, עם תנאים נוחים ושכר טוב. בכל זאת היא החליטה שלא להיצמד למוכר והנוח, אלא ללכת להגשים את עצמה.

“פתאום באמצע החיים”: מדור חדש ב”עשר פלוס” שבו הורים משתפים בשינויים משמעותיים בחייהם

לפני כמה שנים החלטתי לעשות שינוי ולצאת לדרך חדשה. זו לא פעם ראשונה שאני קופצת למים הקרים של שינוי. “בגלגול הקודם” הייתי עורכת דין. לא אהבתי את כתיבת החוזים והפורמאליות, אבל אהבתי את המגע האישי עם האנשים, להקשיב להם, לעזור. החלטתי בזמנו לחשב מסלול מחדש וללמוד עבודה סוציאלית. להתחבר למהות שלי ולמה שאני באמת אוהבת לעשות – ואני מברכת על השינוי הזה כל יום.

במהלך 11 שנים הייתה לי הזכות לעבוד באגף הרווחה והשירותים החברתיים בהוד השרון, כעו”ס משפחה ומנהלת מרכז טיפול הורים ילדים. במהלך שנים אלו ליוויתי וטיפלתי באנשים רבים ואף הקמתי קבוצה של נשים חד הוריות. קמתי כל בוקר עם חיוך ותחושה של עשייה משמעותית. במקביל, העמקתי את הידע הטיפולי שלי בלימודי פסיכותרפיה במכון אדלר. נתרמתי מאוד ברמה המקצועית, נהניתי מכל רגע והגעתי להבנה (שתמיד ידעתי בתוך תוכי) שהדבר שאני אוהבת ומתחברת אליו יותר מכל הוא לטפל. אחרי התלבטויות רבות החלטתי לעשות שוב שינוי ולצאת לדרך חדשה, תוך התמקדות בפן הטיפולי, כפסיכותרפיסטית עצמאית.

לא קל לעזוב מקום שהוא כמו בית, נדרש אומץ רב. מעבר לכך, בעבודה כשכירה יש יציבות ובטחון (שחשובים תמיד), שעות קבועות (בעיקר בבקרים), תפקיד שאהבתי, משכורת קבועה, צוות ושייכות למסגרת. ובכל זאת, הלכתי אחרי הלב.

"לא קל לעזוב מקום שהוא כמו בית, ובכל זאת הלכתי אחרי הלב"

המעבר לעבודה כפסיכותרפיסטית עצמאית היה משמעותי והביא איתו הרבה שינויים בהתנהלות שלי ובאורח החיים. עברתי לעסוק בדבר שאני הכי אוהבת. אני מאוד אוהבת את המפגש הבינאישי, את החיבור מלב אל לב ואת הקשר שנוצר בטיפול. אנשים עושים שינויים מרגשים בחיים בכל גיל. עם זאת, אחד השינויים המרכזיים במעבר לעצמאות הוא העבודה לבד, באופן עצמאי. היתרון הוא שאני אחראית לסדר היום וללו”ז שלי, אבל כ”אדם של אנשים” לפעמים אני מתגעגעת לצוות ולביחד. מהר מאוד גם הבנתי שכעצמאית יש הרבה אי וודאות. גם שעות העבודה שלי הן שונות ומצאתי את עצמי עובדת שעות רבות גם אחה”צ, דבר שהשפיע על הפניות למשפחה שלי. לא מעט פעמים אני מרגישה שהמשימה העיקרית שלי היא להגיע לאיזון “בית – עבודה”.

במקביל, המשכתי ללמוד ולהתפתח ולתת שירותים רבים – טיפול פרטני במתבגרים ומבוגרים, טיפול זוגי, הדרכת הורים, גירושין בשיתוף פעולה וסדנאות רבות בתחומים מגוונים (גם בזום – בהתאם לרוח התקופה). הבנתי שכמו כל עסק עצמאי, מעבר לפן המקצועי אני זו שמקדמת ומשווקת את העסק שלי. פתחתי פייסבוק, התחלתי לכתוב יותר, לקיים יותר הרצאות וסדנאות ולצאת מהקליניקה.

אני מברכת על השינוי ופוגשת אנשים מקסימים בדרך. תמיד אפשר למצוא סיבות להיצמד להרגל, למוכר, לבטוח: נוחות, חשש משינוי, פחד מאי וודאות ועוד. אבל אם נתחבר ללב ולכוחות שלנו, נאמין, נסמוך על עצמנו ועל החיים ונעז, נוכל לעשות את הבחירה ואת הצעד ולמצוא את האומץ לשנות. אני מאמינה שבכל גיל ובכל זמן – אפשר לעשות אחרת.

“הבת שלי היא המורה שלי לאהבה וקבלה עצמית”

איך הורים בכל העולם מתמודדים עם שגרת הקורונה: פרויקט מיוחד של עשר פלוס

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.