fbpx

יזמים צעירים: “כשהתחלתי למכור תכשיטים, אמרתי לעצמי ‘אני יכולה'”

עומר נאמן בת ה-15 תמיד אהבה להתנסות ביצירת תכשיטים, אבל במהלך הקורונה היא מצאה את עצמה מתמקצעת, מוצאת את הסגנון הייחודי שלה והופכת אותו לעסק מבטיח. במדור חדש של “עשר פלוס” היא מספרת איך היא התחילה, מה התגובות שמסביב ומה השאיפות שלה לעתיד

אני עומר נאמן, בת 15 בכיתה י’ מתל אביב. התחלתי להכין תכשיטים להנאתי כשהייתי בכיתה ט’. התעניינתי וחקרתי הכנת תכשיטים, התאמנתי על עיצובים שונים, אבל תמיד רציתי ליצור את הסגנון שלי. רציתי לפתח את התחביב שלי וליצור באופן שונה וייחודי.

את התכשיטים הראשונים הכנתי והענקתי למשפחתי הקרובה ולאחר שקיבלתי מחמאות וראיתי שיש ביקוש והתעניינות מאחרים, מאוד התלהבתי והתחלתי למכור מעט. בשנה שעברה, בכיתה ט’, התחלתי להכין צמידים לחברות. ואז הגיעה הקורונה, בה מצאתי את עצמי יושבת שעות ויוצרת כל מיני צמידים, שרשראות ואפילו טבעות. המוטיבציה שלי גברה מתכשיט לתכשיט, השקעתי וחשבתי איך אני יכולה לשדרג, לשנות ולהתקדם במה שאני עושה מאהבה.

יזמים צעירים: "כשהתחלתי למכור תכשיטים, אמרתי לעצמי 'אני יכולה'"

השלב הבא היה להכין ולמכור תכשיטים באיכות טובה ובמחיר הוגן. חשבתי שאם אני רוצה להתפתח ולהגיע להרבה אנשים, אני צריכה להקים אתר שבו תהיה אפשרות להזמין ממני. זאת הייתה המטרה שלי וזה גרם לי לחקור איך אני עושה את זה בכוחות עצמי. חלמתי על זה ואז יצאתי לדרך ולמדתי איך לעשות את זה בעזרת סרטונים. בהתחלה פתחתי עמוד אינסטגרם בו העליתי את התכשיטים שהכנתי והשקעתי בעיצוב העמוד.

יזמים צעירים: "כשהתחלתי למכור תכשיטים, אמרתי לעצמי 'אני יכולה'"

במקביל התחלתי להתאמן על הכנת התכשיטים. בהתחלה התחלתי עם סוג אחד של צמיד ולאט לאט התחלתי ליצור תכשיטים חדשים מקוריים ומעוצבים יותר. החלטתי להעלות שלב אחרי חודשיים בערך מפתיחת העמוד. בהתחלה קצת התביישתי, אז רק המשפחה עקבה אחריי, ואז חשבתי לעצמי שאם זה החלום שלי – אין לי במה להתבייש. עשיתי לי לוגו עם שם חברה והתחלתי להתמקד יותר. מה שעזר לי לתכנן זה האמונה שלי בעצמי. להאמין שאני יכולה! המשפחה תמיד אמרה לי שאני יכולה יותר לפרסם ולמכור, אבל אני התביישתי ואחרי זמן החלטתי שאני לוקחת את זה צעד קדימה, מפסיקה להתבייש ומשתפת יותר את העמוד.  

התגובות לרצון שלי להקים עסק תמיד תומכות ומפרגנות. לא אמרו לי שאני צעירה מידי, כי רואים שהתכשיטים איכותיים, מושקעים והוגנים. יש גם כאלה שאוהבים שאני צעירה ורוצים לעזור לעסקים קטנים שרוצים לגדול. למדתי המון מהתהליך ואני עושה את מה שאני אוהבת, אז אני רק יכולה להיות מרוצה. לאחרונה גם הקמתי אתר חדש ואני מתרגשת ממנו. 

יזמים צעירים: "כשהתחלתי למכור תכשיטים, אמרתי לעצמי 'אני יכולה'"

אני מצליחה לשלב את הלימודים והחברים יחד עם התכשיטים, כי אם רוצים משהו אפשר לעשות הכל ולתכנן את הזמן טוב. התוכניות שלי לעתיד זה לצמוח לגדול ולהצליח. אני מאמינה ומקווה שהאתר והעמוד שלי, שהתחילו באהבה, יזכו בתמיכה ויצליחו כעסק לתכשיטים.

מיכל אנסקי, תודה שהסכמת לחזור למסך

יזמים צעירים: עסק אפייה לפני גיל 14

 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

תגובה אחת

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.