fbpx

איך להפוך את שיעורי הזום לבטוחים יותר: המדריך למורים

מורים, זה בשבילכם: לאחרונה דיווחנו על יותר ויותר מקרים בהם אנשים לא רצויים התפרצו לשיעורי זום. בעקבות כך, ובעקבות דרישות נוספות שהגיעו ממיליוני המשתמשים החדשים שנוספו בחודשים האחרונים, תוכנת זום התייעלה ופיתחה מנגנונים נוספים המאפשרים שימוש בטוח ויעיל יותר

הימים חולפים, הקורונה בינתיים נשארת ורק שיעורי הזום לא הופכים קלים יותר – לא למורים ולא לתלמידים. לאחרונה אפילו התבשרנו על שתי תופעות מדאיגות חדשות: תשישות זום, הנובעת משעות מול המסך, והתפרצויות זום – “אורחים” לא רצויים שנכנסים לפגישות ושיעורי זום כדי לפגוע, להטריד (גם מינית) או סתם ליצור פרובוקציה. כנגד התופעה הראשונה אין יותר מדי מה לעשות מלבד לקחת אחריות אישית ולדאוג להפסקות בגלישה שאינן מול המסך. אך כנגד התופעה השנייה דווקא גילינו, דרך חברת זום ישראל, שיש לא מעט דרכים ואפשרויות חדשות שבעזרתן ניתן לייצר סביבה בטוחה ומוגנת יותר, ועל הדרך גם למקסם את השיעורים ולהגיע לתקשורת והבנה טובות יותר.

אז עבור המורים שבינינו, וגם כאלו שמעוניינים ליזום פגישות ושיעורי זום בטוחים, הנה כמה מהאפשרויות שאתם חייבים להכיר:

אבטחת הזום הכיתתי

הגדרות הפגישה שנמצאות בתפריט של זום יעזרו למזער הפרעות:
• הגבילו את התגובות בשיחתכם, בכדי למנוע מתלמידים להעיר הערות על תכנים משותפים שאתם מעבירים, וכדי לראות את שמות המגיבים.
• השביתו את אופציית “הצטרף לפני המארח”, כך שתלמידים לא יוכלו להיכנס לפגישה לפני שהיא תתחיל.
• בקשו מכל משתתף – מראש – הכנסה של סיסמת המפגש.
• אפשרו רק למשתתפים מאושרים ומאומתים להצטרף, מצב שדורש מהמשתתפים להיכנס לחשבונם האישי באמצעות כתובת אתר בית הספר.
• נטרלו את אופציית שיתוף המסך עבור המשתתפים (המשתתפים חייבים לקבל אישור מראש על כך).

הכירו את כפתור האבטחה

במהלך הפגישה – ובכל שלב – אתם יכולים ללחוץ על סמל האבטחה שנמצא בתחתית חלון הפגישה, כדי:
• לנעול את הכיתה הווירטואלית ברגע שהשיעור מתחיל, כך שאף אחד אחר לא יוכל להיכנס.
• ׳לאלץ׳ את כל המשתתפים החדשים המצטרפים לפגישה להיכנס ל׳חדר ההמתנה׳ ואז ניתן להכניסם אחד אחד.
• להפעיל או להשתיק את אופציית שיתוף המסכים.
• להשבית את אופציית הצ’אט, כדי למנוע מהמשתתפים לשוחח זה עם זה.
• לבטל את אפשרות שינוי שמם של המשתתפים.
• למנוע מהמשתתפים אפשרות של להשתיק את עצמם.

נהלו את המשתתפים שלכם

למורים יש וצריכה להיות שליטה על כיתת הזום. נקודה. כדי לעשות זאת יש לפתוח את אייקון ה״משתתפים״, משם ניתן:

• להשתיק את האודיו והווידאו של המשתתפים בשיחה, כלומר – אתם לא רק המורים, אלא גם מנהלים.
• להסיר משתתפים מפריעים או לא רצויים מהפגישה (והם לא יכולים להצטרף שוב).
• למקם משתתפים בחדר ההמתנה (שם תוכלו להזמין אותם מחדש להצטרף לשיחה).
תזכורת: לא לשתף אף פעם את פרטי הכיתה שלכם בזום (מזהה פגישה וסיסמה) בפורום ציבורי כלשהו, כמו מדיה חברתית או אפילו אתר ציבורי, כמו אתר בית הספר. יש לא מעט בעלי כוונות שליליות ומזיקות שמחפשים ברשתות השונות בדוק את המידע הזה. אם נודע לכם שתלמיד, או מישהו אחר, פירסם את פרטי הפגישה שלכם באופן מקוון, יש לרוץ ולשנות את פרטי הפגישה והסיסמה לה, בכדי למנוע סיטואציות פחות נעימות.

כלים חדשים לשיפור הלמידה

תכונות חדשות שחלקן כבר נכנסו וחלקן אמורות להיכנס ממש בקרוב, יסייעו למחנכים לעשות שימוש מושכל בזום לטובת הלימוד המקוון. בהן:
• ניתן לארגן ״סידור ישיבה וירטואלי״ בכיתה ולהדגיש ויזואלית קבוצות תלמידים שונות לפי בחירתכם (לדוגמה, קבוצה שמציגה פרויקט כלשהו) וכך ניתן ליהנות משיחה בפורמט מסודר ומאורגן.
• תצוגת גלריה הניתנת להתאמה אישית, מאפשרת ׳לגרור׳ ולהניח משתתפים בכל סדר שרק רוצים. מצב זה מאפשר לנעול את הגלריה בתצורה קבועה שלא תשתנה כאשר אדם חדש נכנס לחדר. מורים יכולים לאפשר לתלמידים לשנות את סידור ישיבה בהתאמה אישית לטובת עבודה בקבוצות קטנות, לדוגמה, ובעדכון עתידי, המורים אף יוכלו לשמור את פריסת הגלריה המותאמת אישית שלהם בתור תרשים ישיבה וירטואלי שיקל על ניהול התלמידים.
• Multi- pinning, מאפשר לכל משתתף “להצמיד” עד תשעה משתתפים נוספים על המסך בתצוגה האישית המותאמת להם. זהו כלי מועיל במיוחד למורים ולתלמידים המשתמשים בשפת הסימנים האמריקאית ותלמידים חירשים או כבדי שמיעה יכולים להצמיד הן את המורה והן את המתורגמן על המסך לחוויית למידה נגישה יותר.
• Multi-spotlight מאפשר למורים ”להדגיש” עד תשעה משתתפים לאורכו של כל המפגש וליצור תצוגה קבוצתית וממוקדת בהתאמה אישית הנראית לכל הכיתה. מצב זה מושלם להענקה לקבוצת תלמידים אפשרות להציג בפני הכיתה יחד את הפרויקטים הלימודיים שלהם ואת משימות הכיתה השונות.
• ביטול השתקה בהסכמה – בדרך כלל זום מעניקה שליטה מוחלטת על השתקה’ או ביטול השתקה של שמע למשתתפים בשיחה, בכדי לשמור ולהגן על פרטיותם. עם זאת, במקרים מיוחדים, מורה עשוי לרצות להיות מסוגל לבטל את ההשתקה של האודיו אצל תלמידים ספציפיים. מצב זה יעיל במיוחד כאשר לתלמיד אין יכולת להשתיק את עצמו כאשר, לדוגמה, מדובר בגילאים צעירים במיוחד שאינם יודעים כיצד לתפעל את המיקרופונים, כיתות בהן למשתתפים יש בעיות או מגבלות פיזיות שמונעות מהם ללחוץ על כפתורים, או במקרים של שיעורי מוזיקה, בהם תלמידים מנגנים. כדי להגן על פרטיות התלמידים ולהשאר בשליטה על המשתתפים, זום תחייב את מארח המפגש ואת כל המשתתפים להצטרף לבקרת השמע בצורה מסודרת. לאחר שניתן האישור שהכל עובד בצורה מיטבית, המארח יכול להגדיר שיעורים חוזרים בלי צורך להתאים הרשאות לפני כל מפגש. המשתתפים יכולים לבטל הרשאה זו בכל עת, כולל בין פגישות, על ידי גישה לרשימת המארחים להם הם העניקו הרשאה זו. סמל אזהרה יופיע לצד סמל האבטחה כאשר הגדרה זו מופעלת בפגישה.
אם התלמידים לא יתנו אישור לביטול ההשתקה, הם עדיין יורשו להכנס לפגישה והמארח יוכל לבקש מהם לבטל את ההשתקה בכל פעם – כרגיל.

מצב מוזיקה מקצועי

מורים לאמנויות הבמה ומוזיקה יכולים ליהנות מסאונד איכותי בשיעורים ובהופעות הווירטואליות. האופציה נמצאת בכפתור Advanced Audio שם צריך לכוון ל- Original Sound, שמאפשר לקבל צליל נקי וברור יותר. מצב זה ידרוש ממשק שמע מקצועי, מיקרופון ואוזניות כדי לאפשר לכם להציע שיעורים פרטיים באיכות גבוהה. הוא גם מאפשר להזרים הופעות קבוצתיות מאותו מיקום פיזי – עם אודיו באיכות גבוהה יותר מרוב הפלטפורמות.

שלמרות כל הקשיים והאתגרים, תהיה לנו שנת לימודים פורייה.

הדרך ללמד את הילדים להתמודד עם הטרדות מיניות ברשת

המגפה החדשה: תשישות זום

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.