fbpx

לא לעבוד לעולם

לא לעבוד לעולם
אני מנסה לשכנע את בני בן ה-17 לחפש עבודה לחופשת הקיץ, אך הוא מסרב לשמוע על כך. ניסיתי לאיים שאגביל את התקציב (כלומר את דמי הכיס שאנחנו נותנים לו), כדי שיבין שהוא חייב ללכת לעבוד, אך הוא לגמרי לא מתרגש מהעניין. אני לא מוטרדת מהמצב הכלכלי, כמו מכך שהוא ישהה בבית שבועות ארוכים ללא תעסוקה. מה אתם מציעים?
[credit]מאת: איילת לוינרסקי. 22.06.11[/credit]
אני מבינה את הקושי והתסכול שלך מפני האפשרות שהמתבגר ירבוץ רוב היום מול מסך המחשב או הטלוויזיה ויתעורר מאוחר. עם זאת, גישה של איום עלולה לחזק את עמדתו ובוודאי שלא לגרום לו לצאת לפעולה מתוך מוטיבציה. תחת זאת, אני מציעה לכם לחפש מה מניע אותו ומה מעורר בו מוטיבציה לעשייה.
נסחו הסכם התנהלותי בבית. הכוונה היא לכך שכל אחד מבני המשפחה יעשה מאמצים לעזרה בתוך הבית וליצירת אווירה טובה ומצמיחה. חשוב מכך – עליכם לשים דגש על התפקיד ההורי, על ידי עידוד ותמיכה, במטרה לעזור ולאפשר לילדיכם לפתח עצמאות ויציאה לחירות, ללא תלות ושירותים מיותרים מאחרים. מהמקום הזה, יכולים להיווצר הבנה ורצון הדדי לשאת באחריות (כל אחד לפי מידת העניין או מידת הצורך שלו).
באמצעות ניסוח הסכם הדדי של משא ומתן, אנו מאפשרים לילדים שלנו להתמודד עם אתגרים שונים, לשאת באחריות, לעורר בהם מוטיבציה ליציאה לפעולה, ומגבירים בהם את תחושת השייכות ואת הביטחון העצמי והשליטה בנעשה סביבם.שתפי את בנך בחשיבות שיש לנשיאה באחריות וברצון שלך לעזור לו לפתח עצמאות בחייו, ותגמלי אותו על כך (כשאת יודעת מראש מה הוא היה רוצה מאוד שיהיה לו). הסבירי לו שעל מנת לקבל צריך גם לתת, ושלא מדובר בעונש אלא בתפקידך כאמא לעזור לו לפתח את העצמאות וללמדו איך לנהל טוב יותר את חייו(ולא שחייו ינהלו אותו).
המסר שלך צריך להיות: כשאתה יוצא מאזור הנינוחות, אז אתה בצמיחה ובהתפתחות ובדרך הזו תגיע הכי רחוק. כשאתה נמצא בוויתור – אתה בתקיעות (תקוע בכלא שאתה יוצר לעצמך). מסר נוסף הוא כאמור: בשביל לקבל צריך לתת (משא ומתן, הדדיות, כבוד, הערכה, תחושת שייכות, עצמאות ואחריות).
בהצלחה וחופשה נעימה!
המשיבה היא מאמנת אישית ומנחת סדנאות, מומחית להפרעות קשב וריכוז
www.adhdcenter.co.il



איך נעזור להם לשמור על איזון בין בטלה לעשייה בחופש הגדול?
האם יש להגביל את שעות הצפייה של הילדים במסך הטלוויזיה / המחשב
 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.