fbpx

מבלי לצאת מהבית: מה לעשות עם הילדים בסוכות

הסגר אמנם שיבש לכולנו את התוכניות והגביל אותנו עד לקילומטר מהבית, אבל מי אם לא אנשי ונשות התרבות ימצאו דרכים יצירתיות לערוך את אירועי חול המועד סוכות (כמעט) כרגיל. אז לפני שאתם מתייאשים, הנה מבחר של האירועים הכי מעניינים עבור הילדים שבבית

פסטיבל יפו ה-14 להצגות ילדים

תיאטרון יפו, במה לתרבות ערבית-עברית, ממשיך במסורת ומפיק את פסטיבל יפו ה-14 לילדים ולכל המשפחה – וכמובן שהפעם הוא מהבית. הפסטיבל יתקיים בחוה”מ סוכות, ויהיה זמין לצפייה מיום חמישי ה- 8.10.20 ועד יום ראשון ה-11.10.20. מרבית ההצגות יעלו 20 שקל לצפייה ובנוסף יהיו מופעים ללא תשלום. בין ההצגות: “אלף לילה ולילה” – תיאטרון סיפור המשלב מוטיבים ערביים ומערביים. ו”ווין”, הצגה בערבית על שני ילדים שנשאבים על ידי מסך המחשב כתוצאה מטעות באתר להרפתקה על לוויין בחלל.

משחקי מדע בסוכת הנשיא

מדי שנה, בחג הסוכות, בית הנשיא פותח את שעריו לכלל עם ישראל ומזמין את כולם לסוכת הנשיא. השנה, בשל המאבק בנגיף הקורונה והנחיות משרד הבריאות, תהיה סוכה וירטואלית שבה יארח משרד המדע והטכנולוגיה את ילדי ישראל, לצדם של מדענים ואמנים. במהלך יום שלישי (6.10) כולם יהיו מוזמנים ומוזמנות להשתתף בזמן אמת בפעילויות, באתגרים ובמשחקי המדע. בין השאר יוכלו הילדים להכין מד אהבה, גלידה ביתית ולפוצץ בלון מבלי לדקור אותו.

פסטיבל חיפה הבינלאומי ה-30 להצגות ילדים

פסטיבל חיפה הבינלאומי ה-30 להצגות ילדים יתקיים השנה באופן מקוון החל מה-4 עד 11 באוקטובר. כחלק מהמחווה לשנתו ה-30 של הפסטיבל, ישודרו הצגות חדשות ובנוסף מבחר מההצגות הבולטות שנטלו חלק בפסטיבלים בשנים קודמות. כל הצגה עולה 20 שקל לציפייה. בין ההצגות: “זוהר” הצגה שנוצרה במיוחד עבור ילדים עם שונויות קוגניטיבית (אוטיזם, הפרעות קשב, ויסות חושי ומש״ה), אבל לא רק; ו”מעלית”, אדי, נער צעיר ובעל חלומות, מתקבל לעבודה כנער מעלית. כבר ביומו הראשון בתפקיד אדי לא מתאפק ולוחץ על הכפתור האחד במעלית שעליו אין ללחוץ בשום פנים ואופן.

מבלי לצאת מהבית: מה לעשות עם הילדים בסוכות

סדנאות לילדים בסינמטק תל אביב

מבחר סדנאות זום לגילאי 6 ומעלה בנושאי קולנוע, עם מרצים איכותיים במיוחד. ביניהן: “תולדות האנימציה” שלוקחת את הילדים למסע בזמן החל מסרטי האנימציה הראשונים ועד לאלו של היום בתלת ממד, ו”תרבות יפן הקסומה” – מפגש חוויתי על האגדות והמיתוסים בתרבות היפנית, עם דגש על האנימציה היפנית.

אושפיזום של מועצה לשימור אתרי מורשת בישראל

אירוע חינם שיתרחש בעמוד הפייסבוק של המועצה לשימור אתרי מורשת. בין התאריכים 4-8 באוקטובר ישודרו אירועים מקוונים לכל המשפחה ופעילויות לילדים, כמו מפגשים עם דמויות היסטוריות (הרצל, מעפילה, ז’בוטינסקי ועוד), סדנאות יצירה, סיורים וירטואליים במרכזי מבקרים (בית בן-גוריון, בית ז’בוטינסקי) ומופע מוזיקלי של שירי חג וטבע.

כולנו אושפיזין בסוכה הוירטואלית של מובי

מידי בוקר ב-10:00 בחול המועד סוכות יערכו סדנאות ופעילויות בהשראת התערוכה ״אגדות אמיתיות״ וסיפורי הדמויות שבה, בהדרכת מאיירות ומאיירי התערוכה, מחבר סדרת הספרים תום בייקין-אוחיון וצוות מוזיאוני בת ים. בין אלו:  “צ’ארלס דארווין – הילד שאהב חיפושיות”, עם היוצרת חן לב ו”הנשמה של צ’ייקובסקי”, עם מדריכת הסטודיו הפתוח רוני דורון. ההשתתפות מתאימה לילדים בגילאי 10-5 והיא חינם ובהרשמה מראש.

אירועים של בית אבי חי

המרכז מקיים תכנית מיוחדת לימי הסגר במהלך חודש אוקטובר, במסגרתה יתקיימו בין השאר: “קומיקס כחול לבן – סדנאות קומיקס למתחילים (ימי שני ב-18:00); ו”סופרים מילים” – מפגשים לילדים שאוהבים לקרוא וחולמים לכתוב, עם הסופרת גלילה רון פדר-עמית (15 באוקטובר ב-18:00) ועם סופרים נוספים. בנוסף יהיה אפשר לשמוע פרקים חדשים בפודקאסט המוצלח “אגדות אמתיות”.

בנוסף לכל אלו, ישנם לא מעט תיאטראות ומרכזים שמציעים הצגות בחינם או במחיר סמלי, בין אלו בית יד לבנים בתל אביב, הצגות לילדים ולנוער של תיאטרון גשר ושל תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער.

איך בסינגפור הצליחו לפתוח את שנת הלימודים כסדרה?

עירום זו לא הדרך להילחם בבודי שיימינג

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.