fbpx

“אני רוצה להגיע הכי רחוק שאני יכול”

לתם סמית בן ה-14 יש כבר למעלה מ-7,000 תמונות אותן תיעד מתוך חייו. רגע לפני שהוא מעלה תערוכה חדשה, עצרנו אותו לראיון קצר עבור “עשר פלוס”

אנחנו רגילים לראות מתבגרים מצלמים, אבל כמעט תמיד יהיו אלו תמונות שנלקחות מהסלולרי, מבוימות ומוקפדות, ומועלות – אחרי פילטרים ועריכה שלא מביישת אף סטודיו לפוטושופ – לרשתות החברתיות. על הרקע הזה, צילומיו של תם סמית בולטים במקוריות ובכישרון שלהם. תם, נער בן 14 מהעיר רמלה, נבחר להיות הצלם שיפתח את הפרויקט של הגלריה הקהילתית יוניטי- ארט, הממוקמת ביפו, שבמסגרתו תינתן במה לאמנים צעירים, ילדים ובני נוער מוכשרים.

"אני רוצה להגיע הכי רחוק שאני יכול"

התערוכה של תם נקראת “רגעים” והיא כוללת תמונות אותן צילם באדיקות במהלך הטיולים, המסעות והרפתקאות שטח שלו עם בני משפחתו. כל תמונה הנתפסת בעין העדשה היא רגע ארץ ישראלי מיוחד המבטא רגעים קטנים אך משמעותיים, מתוך התבוננותו של נער מתבגר על החיים. התערוכה כוללת כ-20 צילומים מרהיבים מארץ ישראל, כמו מכתש רמון, עין דיבשה, תל אביב, באר מילכה, דיונות בנגב המערבי, עזוז, מערת האצבע, חרמון, מפל ג’ילבון, חולות ניצנים ועוד.

התערוכה היתה אמורה לעלות בחול המועד סוכות, אך לאור ההנחיות היא נדחתה ותעלה מיד לאחר הסגר. רגע לפני שזה קורה, תם סיפר לנו מה משך אותו לצילום ומה השאיפות שלו להמשך.

"אני רוצה להגיע הכי רחוק שאני יכול"

איך התחלת לצלם?
“אני לומד בפרויקט מצוינות של ‘חינוך לפסגות’ וכחלק ממנו היה לנו בכיתה ג’ חוג צילום. מאוד אהבתי את זה, ומאז לא מפסיק לתעד ולצלם”.

מה משך אותך בזה?
“זה סוג של מרדף לתפוס את הרגע המושלם, וכמובן אני רוצה יום אחד להגיע לנשיונל ג’אוגרפיק”.

במה אתה מצלם – מצלמה או טלפון?
“אני מצלם במצלמת DSLR של CANON, אבל חולם על מצלמה יותר הרבה יותר מקצועית”.

"אני רוצה להגיע הכי רחוק שאני יכול"

האם הצגת את התמונות שלך בעבר?
“כן, היו לי שתי תערוכות אישיות בחסות עמותת יוניטי ארט וגם השתתפתי בכמה תערוכות גדולות של העמותה גם בגני התערוכה וגם אולמות אחרים”.

איך הגעת לתערוכה עכשיו?
“גב’ מריה פרייגר, יו”ר עמותת יונייטי-ארט, מלווה אותי כבר כמה שנים, יחד אנחנו בוחרים תמונות וזה מאוד מרגש אותי שזו כבר פעם שלישית היא בוחרת לעשות תערוכה אישית שלי. לצערי השנה זה נדחה, בגלל הסגר והקורונה, אבל נקווה שזה יקרה בחנוכה. היא הבטיחה באופן אישי שלא משנה מה, התערוכה שלי תתקיים ברגע שיוסר הסגר”.

איך בחרת אלו תמונות להציג?
“הגב’ מריה פרייגר נתנה לי נושא לתערוכה, וישבתי עם אלפי תמונות שצילמתי במהלך התקופה ובחרתי מה יכול להתאים יותר. לאחר מכן העברתי לה ו יחד איתי היא בחרה את ה-20 המתאימות. קצת קשה לי לבחור מתוך כ-7000 תמונות שצילמתי”.

מה היו התגובות?
“מי שראה עד עכשיו את התמונות מאוד התלהב והופתע שמדובר בצילומים של ילד, וזה מאוד כיף”.

האם אתה מתכוון להמשיך עם הצילום עוד?
“בטח, אני מאוד אוהב את זה. אנחנו מטיילים המון ויש לי הזדמנות לתעד את מה שאני רואה. אני עוד לא יודע אם זה יהפוך למקצוע, אבל אני מקווה”.

מה השאיפות שלך לעתיד?
“להיות צלם עיתונות או טבע, להגיע הכי רחוק שאני יכול, ואני מת לזכות בפוליצר”.

מדקל וקנין ועד בריטני ספירס: האם גיל ההתבגרות באור הזרקורים שווה את המחיר?

הצילו את תנועות הנוער

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

תגובה אחת

  1. כתבה מעוררת השראה, לעמותה חינוך לפסגות יש תרומה מהותית לעתידם של ילדים ונוער

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.