fbpx

בעקבות האונס באילת: מכתב פתוח לבנים

הדיווחים על האונס הקבוצתי באילת לא נתנו לחן סקלס מנוח, אז היא החליטה לכתוב לבניה, ובעצם גם לבנים של כולנו, את מה שחייבים ללמוד מהמקרה

הורים לבּנים והורים בכלל. אני חולקת אתכם דברים שכתבתי לשלושת בני (16, 14, 11), בעקבות האונס המזוויע שהתרחש באילת. שום דבר הוא לא מובן מאליו וילדים זקוקים להדרכה חוזרת ונשנית, כמו שלימדנו אותם להיזהר בכביש, או לאכול מזון בריא. לא מדובר ב׳שיחה אחת וגמרנו׳. מדובר במסרים יום-יומיים שהם צריכים לשמוע. אני משתפת ומפרסמת במבוכה, אך מתוך תקווה שדבריי יעוררו השראה בקרב עוד הורים, לשוחח וללמד את הילדים והילדות שלהם, את מה שחובתנו ללמדם.

ילדיי היקרים, בנים אהובים שלי,

כל כולי גועשת היום בגלל מקרה של אונס קבוצתי איום ונורא שהתרחש לפני כמה ימים באילת. נערה בת 16 התלוננה במשטרה וסיפרה שכ-30 גברים צעירים אנסו אותה במלון. היא בילתה עם חברַה וכמה ידידים, הם שתו אלכוהול. יותר מדי אלכוהול. הנערה ניסתה ללכת לשירותים, אבל הובלה לאחד החדרים ושם אחד הבחורים אנס אותה וקרא לחבריו שיצטרפו. לפי התיאורים בעיתונות, הנערים/גברים עמדו במסדרון וחיכו לתורם “לשכב” עם הנערה.

יש המון דברים שהייתי רוצה ללמד אתכם, בנים אהובים שלי, מהמקרה הנורא הזה:

  1. אף נערה לא מעוניינת לשכב עם 30 גברים זרים.
  2. אלכוהול משבש את כישורי שיקול הדעת. אם אתם בוחרים לשתות אלכוהול, עשו זאת בבית, או בחצר פרטית הרחק מאזור ציבורי.
  3. במקרה הזה הנערים איבדו את המצפון, המוסר והכבוד העצמי שלהם משום שההורים שלהם לא חינכו אותם כראוי ומשום שככל הנראה הם היו שיכורים. הנערה איבדה את יכולת ההתנגדות שלה משום שהייתה שיכורה.
  4. לקיים יחסי מין עם נערה שיכורה נחשב אונס לכל דבר, משום שהנערה לא יכולה להסכים בדעה צלולה ליחסי מין.
  5. לקיים יחסי מין מתוך אמון, אהבה וקרבה, עם פרטנר/ית באותו גיל, זה דבר לגיטימי ומבורך וזה יכול להיות מרגש מאד ומהנה מאוד.
  6. כן. שוב – אף נערה לא מעוניינת לקיים יחסי מין עם 30 גברים זרים. גם לא עם 20. גם לא עם 10.
  7. אדם שיכור צריך שיגנו עליו, שישמרו עליו, שייקחו אותו למקום בטוח רחוק מאנשים זרים. בוודאי אם מדובר בנערה בת 16 בבית מלון בעיר מרוחקת.
  8. הבחורים האלימים והטיפשים האלה ביצעו פשע קשה ועל כך הם יעמדו למשפט ובהנחה שהצדק ייעשה, הם ייענשו בעונש חמור שישנה להם את החיים לתמיד.
  9. אם אתם נתקלים בנערה שיכורה באחד הבתים, במסיבה, ברחוב, בחוף הים – בכל מקום. שמרו עליה! אל תגעו בה באופן מיני. בררו מי היא וקחו אותה לבית שלה.
  10. בתרבות המעוותת שבה אתם גדלים, גבריות נתפסת כסטטוס חברתי ומשוייכוֹת לה תכונות של כוחנות, אגרסיביות וניתוק רגשי. זו טעות נוראית. זה עיוות של המציאות.
  11. גבריות היא קודם כל אנושיות. גבר אמיתי הוא בן-אדם. אדם שיכול להיות חזק וגם חלש, שיכול להיות מחוספס וגם רגיש. אדם קשוב, מכבד, עם ערכים של מוסר והגינות.
  12. גבר שמתייחס לאשה כמו אל חפץ, שעושה כל מה שהוא יכול כדי לשכב איתה, הוא לא גבר. הוא פושע מהסוג העלוב ביותר.
  13. בבקשה. בבקשה! בנים אהובים שלי, אל תהיו מושפעים מלחץ חברתי, מאווירה כללית כל כך פסולה. אל תשתנו. אל תפחדו להיות מי שאתם – נערים עם מצפן פנימי איתן. שיודעים להבחין בין טוב לרע. שעומדים לצידם של חלשים. שמגנים על מי שזקוק להגנה.
  14. אנחנו לא יודעים מה קרה שם בדיוק, באילת. אבל אנחנו יכולים להעריך שאף נערה לא תבחר לקיים יחסי מין עם 30 גברים זרים. ואף נערה לא תתלונן במשטרה ותהיה מוכנה לחטוף צונאמי של תגובות ופרשנויות – אילו לא קרה לה דבר נורא. גם אם אנס אותה “רק” גבר אחד – החיים שלה נהרסו.
    מעתה ועד עולם, היא תחזיק בתוכה פצע מדמם שאין לו מזור.
  15. תהיו בני אדם, בנים אהובים שלי.
    היו בני אנוש.
    צעדו כשגבכם זקוף,
    ראשכם צלול,
    עיניכם פקוחות ורואות,
    אוזניכם כרויות
    ולבכם ער, רחב ונקי.
    היו גברים ראויים לנשים שלצידכם.

בנים שלי אהובים וחכמים, שמרו על עצמכם ועל עוצמתכם הרגישה. שמרו על העולם שלנו למען השם!

הכותבת היא אמא לשלושה בנים ומדריכת הורים באופן פרטני, לקבוצות, לסדנאות והרצאות. לעמוד הפייסבוק של חן

עבירות מין בילדה בת 12: איפה האחריות שלנו?

למה אף אחד לא עשה כלום? איך לפתח אחריות חברתית

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.