fbpx

למה מתחפשת הבת שלך?

לתחפושות בפורים יש השפעה הרבה יותר רחבה על הדימוי והערך העצמי ממה שנדמה לנו. בואו ננצל את זה נכון

כהורים אנחנו מובילים ערכים מסוימים במהלך החיים, ומקווים שהפעולות שלנו ישפיעו על הילדים שלנו. מכיוון שלחגים יש משמעות ערכית, גם בפורים יש לנו הזדמנות להעביר להם מסרים חשובים, שכן לחיים שלפני החג יש השפעה על בחירת התחפושת, וגם לתחפושות יש השפעה על החיים שאחרי. והשפעה הזו יכולה להיות משמעותית.

התדמית שלנו, הדימוי העצמי שלנו ומי שאנחנו מושפע מהבגדים שאנחנו לובשים. אם, לדוגמה, אני לובשת פיג’מה, באופן אוטומטי אהיה עייפה ונינוחה יותר מאשר אם אלבש חליפה מחויטת. אם אגיע לפגישה חשובה לבושה באופן מרושל, סביר להניח שהלבוש שלי ישפיע לא רק על מי שמראיין אותי, אלא גם עלי עצמי ועל התפקוד שלי, שכן כולנו כבר יודעים שהערך העצמי שלנו נבנה ממה שאנחנו חושבים על עצמנו, וזה כשלעצמו מושפע ממה שאנחנו חושבים שאחרים סביבנו חושבים עלינו. לכן נשאלת השאלה האם גם לתחפושת יש כוח להשפיע על איך שאחרים רואים אותנו, על איך שאנחנו רואים את עצמנו ועל מי שאנחנו באמת? האם משהו מהתחפושת נשאר בנו גם אחרי פורים? כמו שאני רואה את זה – כן!

בכל פורים הרחובות מתמלאים בחתולות סקסיות, אחיות סקסיות ושוטרות שנראו כאילו הגיעו מעמוד האמצע של פלייבוי. כמעט כל התחפושות חשופות או קצרות מידי. האם כל הבנות חולמות להביא את החלק הסקסי שבהן ליידי ביטוי? כמובן שלא!

למה מתחפשת הבת שלך?


תפיסת המגדר קיבלה תפנית במאה השנים האחרונות בכלל, ובדור הזה בפרט. אלא שהתחפושות שקיימות בחנויות לוקחות אותנו אחורה. הן מייצרות עבור הבנות שלנו חלום של נסיכה, שלא בטוח שאנחנו כנשים/כאימהות מכוונות לשם במהלך השנה. אנחנו יכולות להמשיך ללעוג לתופעה הזאת בפייסבוק אבל אפשר גם לקום ולעשות משהו.

אני שומעת שיותר ויותר בנות מוותרות על תחפושת המלכה ובוחרות בדמות משמעותית, פורצת דרך, או בתחפושות יצירתיות אחרות בעלות משמעות עבורן – ולנו, האמהות, יש את היכולת לעודד ולהעצים את המגמה הזו. אצלנו בישוב, למשל, ארגנו לפני שלושה שבועות בערך מסיבת החלפת תחפושות. כל אחד הביא תחפושות ואביזרים והייתה תופרת ובדים וביחד יצרנו תחפושות והחליפנו אביזרים. פעילות קהילתית כזאת מביאה לידיי ביטוי גם את הערך של שימוש חוזר, גם ערך של יצירה, גם קהילתיות, וגם – ואולי בעיקר – שיח חשוב ומפרה על מה אני בוחר/ת ללבוש בפורים ומי מתחשק לי להיות.
אז…למה לא כול יום פורים?

הכותבת היא מנחת הורים, מאמנת ילדים ונוער ומטפלת דיאדית. לאתר של יפעת “כלים קשובים” ולעמוד הפייסבוק של יפעת.

איך לעזור לבת שלך לצאת מקשר מתעלל

האם יש אפשרות לחזור לפורים עם תחפושות תפורות ביד ואוזני המן עם פרג?

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.