fbpx

להגיע לירח לפני גיל 21

ליאן בן אריה, תלמידת כיתה י’, מספרת על ההשתתפות בפרויקט ייחודי שמאפשר לתלמידים לעזור לאסטרונאוטים של נאס”א

קוראים לי ליאן בן אריה, אני לומדת בכיתה י’ בתיכון שמעון בן צבי בגבעתיים, ובשנה וחצי האחרונות אני משתתפת בתכנית “המאיץ המדעי”.

הכרתי את התכנית בפעם הראשונה כשהייתי בכיתה ט’, כי היא היתה מיועדת לכל מי שלמד בכיתת מצוינות מדעית בשכבה. השנה התוכנית התרחבה ונפתחה לכל השכבה שלי ולעוד מספר בתי ספר בארץ. בעקבות ההתלהבות שלי מהתוכנית בשנה הקודמת, ביקשתי להיכנס אליה גם השנה וכמה שבועות לאחר מכן עברתי ריאיון קצר עם יוזמת ומנחת התוכנית, ורד כהן ברזילי. אחרי שעברתי את הריאיון, נכנסתי לתוכנית באופן רשמי.

לדעתי המטרה של התוכנית היא לעזור לנו, התלמידים, להבין איך העולם עובד, איך הוא יראה בעתיד וכיצד נצטרך להתאים את עצמנו אליו, ובנוסף להעשיר את הידע שלנו בכל הנושא של חלל, הירח ומאדים ובנושא היזמות.

להגיע לירח לפני גיל 21

בשנה שעברה למדנו מספר נושאים מגוונים: למדנו על החלל בכלל, ועל הירח ומאדים בפרט; למדנו על יזמות – מהי יזמות ומה דרוש כדי להיות יזם; למדנו על הקשיים שבדרך, על הכשלונות ועל ההצלחות. השנה התחלקנו לקבוצות וחשבנו על מיזם שיעזור לנאס”א ובעיקר לאסטרונאוטים בזמן השהות שלהם בחלל. ביססנו את הרעיונות והמידע שלנו על מחקרים שנעשו בנושא, כל זאת בליווי של ורד, כמובן, ומספר נציגים מנאס”א. בסוף ינואר הצגנו את ההמצאות והמיזמים שלנו בפני נציגים מנאס”א ואנשים נוספים.

במהלך התקופה הזו למדתי המון על הנושאים המרכזיים של התוכנית, למדתי על הפרויקטים של נאס”א, ועל המורכבות והקשיים הרבים הקיימים בחלל. אבל מעבר לידע הכללי והכתוב, השנה הייתה לנו הזדמנות לעבוד על פרויקט בצורה ממשית. אם בשנה שעברה למדנו על יזמות, השנה הייתה לנו את ההזדמנות להיות כאלה בעצמנו.

להגיע לירח לפני גיל 21

בזכות התוכנית למדתי הרבה על עצמי. השנה גיליתי שאני יכולה לנאום באנגלית, שאני יכולה להקים מיזם ולשתף פעולה עם חברי הצוות שלי. למדתי כיצד מעבירים הרצאה או נאום בצורה מקצועית. ולמדתי שאסור לוותר, לא משנה כמה מכשולים יש בדרך. לכן אני מאוד ממליצה לתלמידים אחרים לגשת לתוכנית, בעיקר לאלה שמתעניינים בכל הנושא שקשור לחלל, מכיון שהתוכנית באמת העשירה את הידע שלנו, ועזרה לנו להבין כיצד להתנהל טוב יותר בחיים.

השאיפה שלי היא להמשיך להתקדם עם התוכנית, ובעיקר עם המיזם שחבריי לקבוצה ואני הקמנו. בזמן שהקשבתי לנאומים של כולם, וראיתי את המיזמים שלהם, הבנתי עד כמה התוכנית ברמה גבוהה. כל הקבוצות הציגו מיזמים מדהימים ואני מאמינה שכל רעיון שהוצג באמת יכול לעבוד ולעזור לאסטרונאוטים בזמן שהותם בחלל.

מחקר חדש: האוכל משפיע על ההצלחה בלימודים

לגדל ילדים יזמים

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.