fbpx

הכול פתוח

הכול פתוח
מתוך אחד המפגשים לאמהות ובנות מצווה בסטודיו "אמפטיה"

חוויה מקורית ועוצמתית לבנות מצווה: מפגשי אמהות ובנות שבהם מדברים על הכול

“כשהייתי בת 17 וחצי גיליתי שאני בהריון. היה לי חבר במשך כמה שנים, ולמרות שנזהרנו, הקונדום שבו השתמשנו נקרע. סיפרתי לאמי, שהייתה קרובה אלי וליברלית, על כך שהמחזור שלי מתעכב, וכשהיא שאלה אם יש סיבה לדאגה אישרתי שכן!.
רק לפני כשבועיים נזכרתי בכך שהנורא מכול באירוע הזה, ומה שמלווה אותי גם כעת כאמא למתבגרות, הוא העובדה שאמי לא עמדה לצדי בזמן שהרופא ישב מולנו ונזף בי על חוסר הזהירות וחוסר האחריות מצדי.
יכול להיות שהיא פשוט לא רצתה ‘לצאת’ נגד הרופא, לא להרגיז את מי שאמור לעזור לי ושבטיפולו היא ‘מפקידה’ אותי, אך גם לאחר כל האירוע היא לא אמרה לי דבר בעניין!”.
כך, בגילוי לב, שיתפה מ’, אמא של המתבגרת ש’, את המשתתפות במפגש שהתקיים בסטודיו של תחיה הברמן – מנחת קבוצות בשילוב אמנויות ומגשרת מוסמכת מטעם משרד המשפטים.

כבר שנתיים שהברמן נפגשת עם אותה קבוצת אמהות ומתבגרות, אחת לחודש. בסדנה הזו, כמו בשאר הסדנאות המועברות בסטודיו, אמהות מדברות על אהבתן לחייהן ולמשפחה שהקימו, ועל הרצון שלהן באושר של בתן המתבגרת ושל עצמן. הדגש בסדנה הוא על קירבה, עוצמה ואמפתיה. “הקשר שלנו התחיל בסדנה בת שמונה מפגשים, במסגרת שנת בת המצווה”, מספרת הברמן. “במפגש הזה, כל אחת מהמשתתפות, מתבגרות ואמהות, רשמו על דף נושא שהן היו רוצה להעלות בקבוצה. ומתוך הדפים שלפתי את הנושא: ‘דברים שלא יודעים עלי’. מכיוון שרוב המשתתפות רצו שנעסוק בנושא הזה, פתחנו איתו את המפגש”.

בהקשר הזה, מ’ העלתה את סיפור הריונה בגיל צעיר, שאליו לא התוודעה קודם לכן בתה ש’, והגילוי שלה הוביל את כל המשתתפות לדיון ער בנושאי פתיחות וקשר בין אמא לבת. מ’ סיפרה על הדרך שבה היא ובתה מקיימות מערכת של אמון, פתיחות ואחריות. “היום, יותר מתמיד, חשוב לי שבתי תהיה מאושרת ותגיע לכל מה שהיא רוצה, ואני לא עוצרת בדרכה. יש קווים אדומים, שאליהם לא מגיעים ואותם לא עוברים, כמו קעקועים או לא כל פעולה שתפגע בגופה לטווח רחוק, אך מתוך הפתיחות שלי והרצון לקשר אין בכלל צורך להתווכח עליהם”, סיפרה האם.

סדנת אמהות ובנות מצווה במסגרת שנת המצווה – סדנה לקשר, לתקשורת, לחוויית התבגרות ובילו אחר, החל מה-22.12.10, סטודיו אמפטיה בתל מונד, פרטים נוספים באתר: www.empatia.co.il

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.