fbpx

בתי בת ה-12 סובלת מפחדים. לעתים היא אפילו מפחדת ללכת לבית הספר. מה עושים?

בתי, בת 12, סובלת מפחדים רבים. לפעמים היא אפילו חוששת ללכת לבית הספר בגלל מקרי אלימות שעליהם היא שומעת בחדשות. מה עושים?

[credit]מאת: מרכז sos ללימודי אלימות. 13.11.10[/credit]

אין ספק כי בשידורי החדשות, בעיתונים, באינטרנט, ובסרטים ישנן הפחדות רבות. כמו כן, ייתכן שגם בין כותלי בית הספר חשופה בתך למקרים אלימים – לילדים המאיימים על ילדים אחרים, לאגרסיביות של תלמידים ולתוקפנות שאינה רק פיזית אלא גם מילולית. חשוב שתעודדי את בתך לשוחח איתך על מה שמדאיג אותה, לא לזלזל במה שהיא אומרת ולגלות הקשבה מלאה ומכבדת כדי שהיא תראה שאת לצידה ושאכפת לך. כהורה תפקידך הוא להגן עליה והיא צריכה לדעת ולהרגיש שיש לה עוגן. לכן, לאחר שתבררי מה בדיוק מפחיד אותה ומה מצב ביטחונה בבית הספר, תדעי טוב יותר באילו צעדים לנקוט כדי לספק לבתך תחושת ביטחון.
בגיל העשרה, מתבגרים חשופים יותר למצבים מסוכנים שונים – אלימות, סמים, פעילות מינית או אלכוהול. תפקידנו ההורים הוא להיות מעורבים, לשמור על יחסים קרובים עם ילדיהם ולספק להם כתובת לעזרה, ייעוץ והכוונה. כמו כן עלינו לבדוק היטב את האווירה, גישת המורים, ודרכי החינוך של המוסד החינוכי שבו שוהים ילדינו, כדי שנוכל להבטיח כי הם יימצאו בסביבה הטובה ביותר עבורם מבחינת אווירה של ביטחון, קבלת הזולת ודרכי חינוך שמכבדות את צרכיהם.

www.soscenter.org.il

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.