fbpx

בן ה-11 שלנו משליט כוח בכיתה ואף יצר חרם על אחד התלמידים. איך נגרום לו לחדול מהתנהגותו האלימה?

אני אם לילד בן 11, חזק וכריזמטי בכיתתו. באחרונה נחלקה כיתתו לקבוצות מתבדלות ונוצרו בה פילוג ומתח. ילדי ניצל את הפילוג הזה כדי להשליט כוח בכיתה והוא אף יצר חרם על אחד התלמידים, תוך שהוא הצליח לגרור אחריו קבוצה של ילדים. אביו ואני משוחחים איתו על מעשיו האלימים אך ללא הועיל. אני אובדת עצות, איך אוכל להשפיע עליו?

[credit]מאת: מרכז sos ללימודי אלימות. 13.11.10[/credit]

ראשית ברצוננו לחזק אותך על הרגישות והאכפתיות לבנך, לאווירה הכיתתית ולשאר התלמידים. הצעתנו היא שתנסי ליצור קירבה ושיתוף עם בנך, על מנת שתוכלו לקיים שיח שווה שבו הוא מציג את תחושותיו לגבי מצב הכיתה. נסי להבין מדוע חשוב לו להחרים ילד אחר מהכיתה, מה הוא מרוויח מכך, והאם יש כעס שניתן לפתור באמצעות השיחה. בהתאם לתחושותיו תוכלי לפעול באופן אקטיבי לשיפור היחסים הכיתתיים, בעידודך ובתמיכתך. על בנך ועל שאר הילדים המחרימים להבין כי אמנם היום החרם מופנה כלפי ילד אחר, אך כל אחד מהם עלול לחוות על עצמו חרם דומה בעתיד.
בנוסף רצוי ליצור שיתוף פעולה עם המורים או עם היועצת, מכיוון שישנה חשיבות עליונה לטיפול בנושא במישור הכיתתי. המעורבות שלך במתרחש בכיתה יחד עם התמיכה בבנך ושיתוף פעולה עימו יוכלו ליצור בסיס בטוח יותר לשינוי. כאמור, אפשרות למעורבות כזו היא יצירת שיח כיתתי המערב את תלמידי הכיתה, ההורים והמורים, שבמהלכו יוכלו לספר על מקרים אישיים של פגיעה מסוגי אלימות שונים (חרם, מכות, הקנטות). אולי בין הורי הילדים ישנם כאלה שסבלו בילדותם באופן דומה והם יוכלו לשתף את הכיתה (אולי אפילו את?). הורי הילדים המחרימים הם בעלי פוטנציאל גבוה לחולל שינוי באמצעות דיון כזה.

www.soscenter.org.il

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.