fbpx

מה יכול לגרום להערכה עצמית נמוכה אצל ילדה בת 12, נאה וחכמה?

לבתי בת ה-12 הערכה עצמית נמוכה מאוד, למרות שאין לכך סיבה. היא נאה וחכמה ויש לה חברות, וגם בלימודים היא מצליחה (למרות שהיא מתאמצת לא מעט). איך אוכל לעזור לה לשפר את תחושת הביטחון העצמי?

[credit]מאת: איילת לוינרסקי. 13.11.10[/credit]

תוכלי להתחיל בהכנת רשימה המונה 20 תכונות חיוביות של בתך, תחביבים, תחומים שבהם היא חזקה, ולמצוא את האינדיבידואליות שלה. לאחר מכן עלייך להעצים את בתך בתחומים האלה, שבהם היא טובה, על ידי משימות שיפעילו אותה במקום שבו יש לה מוטיבציה לשתף פעולה. לדוגמה: אם היא אוהבת משחק חשיבה, כמו שחמט, שלחי אותה לקורסים מתקדמים בתחום. תוכלי גם לחפש יחד איתה קבוצות ילדים בגילה ולארגן מפגש שבועי למשחק משותף – בכל פעם בבית אחר. באותה מידה, אם היא אוהבת עבודות יצירה שלחי אותה לקורס מתקדם בתחום, קני לה אביזרים איכותיים, עודדי אותה לפתוח קבוצה בפייסבוק שהיא תנהל וכו’. כדאי להעצים אותה גם בדברים שהיא תוכל להציג בבית הספר. היי יצירתית, השמיים הם הגבול.
במקביל, שבחי אותה גם בבית. תני לה משימות והאצילי עליה סמכויות בלעדיות בדברים שהיא אוהבת לעשות. בתוך כך, המסרים שאתם, ההורים, צריכים להעביר לה הם: אנחנו סומכים עלייך, את משמעותית עבורנו ועבור הסביבה שלך. מסרים אלו יעניקו לה תחושת שייכות – לה היא זקוקה. התייעצו איתה, הקשיבו לה, פנו זמן וספקו לה זמן איכות עם כל הורה בנפרד. דברו איתה ושתפו אותה בגובה העיניים, חבקו אותה והעבירו לה את המסר שאתם אוהבים אותה כפי שהיא ולא כפי שהייתם רוצים שהיא תהיה. הרבו בחיזוקים חיוביים, העירו לה בביקורתיות כמה שפחות והיו מעורבים בחייה (אך לא מתערבים).

המשיבה היא מאמנת אישית ומנחת סדנאות, מומחית להפרעות קשב וריכוז
www.adhdcenter.co.il

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.