fbpx

בן העשר לאביו הכועס: “אתה רוצה שאוהב אותך או שאפחד ממך?”. איך עונים לו?

לאחר מריבה סוערת עם בני בן העשר, שבמהלכה הבעתי כעס רב על התנהגותו השלילית, הוא הטיח בי: “אתה רוצה שאוהב אותך, או שאתה רק רוצה שאפחד ממך”. איך עלי להגיב לכך?

[credit]מאת: שושנה הימן. 13.11.10[/credit]

הילד שלכם מעביר לכם מסר חשוב מאוד ומספק לכם חומר למחשבה. השאלות שעליכם לשאול הן איך אפשר לכוון, להדריך ולחנך את ילדכם וכן לחזק בו את הערכים שלכם, מבלי להפחידו או להעביר לו את המסר שאתם יכולים לאהוב אותו רק אם הוא מתנהג בדרך מסוימת. כמו כן, איך אפשר לעצב גבולות וכללים ולשמור עליהם מבלי לכעוס ולהתעצבן.
לצורך כך, על ההורה ראשית כל להאמין בתפקידו כמדריך, מאמן, יועץ ומטפל של ילדו, ובכוח ובאינטואיציה שלו לעשות זאת בצורה הטובה והנכונה. שנית, על ההורה להאמין בכוונות הטובות של ילדיו ובכך שהם באמת רוצים להיות טובים ולרצות את הוריהם.
כשההורה צריך לחנך או לתקן, עליו לדעת שבתוך התקרית עצמה אי אפשר להתקדם, אלא יש לחכות עד שהוא והילד יירגעו ויוכלו לדבר על העניין בשקט ובתחושת קירבה. ההורה צריך לדבר אל ליבו של ילדו, להתייחס לצער שלו על מה שעשה ולקונפליקט שמתעורר במחשבותיו של הילד כשהוא חושב על מעשיו. רק אז, חינוך אמיתי יכול להתרחש.
עם התבגרותו של הילד, גם ההורה צריך להתבגר. בגידול ילדים אין מקום להגיב למעשים של הילד באימפולסיביות, אגרסיביות או תוקפנות. עלינו למלא את תפקידינו עם אהבה, כבוד לילד וכבוד עצמי, סבלנות ובגרות. לצורך כך נחוצים השקעה, לימוד, מחשבה ונחישות, שמביאים פירות מתוקים ומספקים מאוד. מומלץ בהחלט להצטרף לקורס הדרכה מתאים להורים.

המשיבה היא יועצת להורים ולמורים ומנכ”ל לייף סנטר – המרכז להורות מקושרת
www.lifecenter.org.il

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.