fbpx

הורים מבריקים מורים מרתקים – חינוך מהחלומות: עיצוב בני נוער שמחים ואינטליגנטים / מאת: אוגוסטו קורי, הוצאת ידיעות אחרונות 2005

הורים מבריקים מורים מרתקים – חינוך מהחלומות: עיצוב בני נוער שמחים ואינטליגנטים / מאת: אוגוסטו קורי, הוצאת ידיעות אחרונות 2005

על אף שהספר הזה מנסה לכמת את התובנות והעצות הרבות שבו, הוא לא נופל למלכודת של השטחיות. ייחודו בכך שהוא מצליח להיות מעמיק ומעשי בו זמנית, בין היתר באמצעות הבלטת הרעיונות המרכזיים שבו בצבע.
אז מה יש לנו כאן? שבעה הרגלים שיהפכו אותנו להורים מבריקים ולא רק “טובים” (למשל, להכין את הילדים לכישלונות ולא לתשואות); שבעה הרגלים שיהפכו את המורים של הילדים שלנו למבריקים ולא רק “טובים” (למשל, לחנך לחיים ולא לכוון למקצוע); שבעה החטאים הגדולים ביותר שאנחנו עושים בחינוך ילדינו (למשל, תיקון בפומבי); וגולת הכותרת – עשר שיטות פדגוגיות שלדידו של המחבר יחוללו מהפיכה ממשית בבית ובכיתה, אף כי חלקם נשמע פחות או יותר כמו חזון אחרית הימים (למשל, מוזיקת רקע בכיתה, ישיבה במעגל ועוד).
המחבר הוא פסיכיאטר, מחנך וחוקר מוערך בתחום הפסיכולוגיה שמנסה “לשרטט” לנו את הדרך לעיצוב עולמם הרגשי של בני הנוער ולהרחבת תבונתם. בתוך כך הוא משמיע הרבה משפטים יפים וחכמים, שגם אם לא תמיד נצליח ליישמם בקלות הם בהחלט מעוררי השראה.

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.