fbpx

ניהול זמן

בני, בן 10, מתקשה מאוד לנהל באופן נכון את הזמן שלו. מה שאנחנו לא עושים – הוא תמיד מגיע באיחור לבית הספר, שיעורי הבית שלו נסחבים עד שעות מאוחרות בלילה, ובעצם הוא דוחה כל דבר שהוא לא כל כך אוהב לעשות. איך נוכל לעזור לו?

[credit]מאת: איילת לוינרסקי. 19.12.10[/credit]

ניהול זמן בעידן שלנו הוא כלי חזק ומשמעותי שמסייע לנו להתנהל באופן יעיל וחוסך מאיתנו  מתחים, כעסים, תסכולים ומחירים כבדים שמשפיעים ישירות על הביטחון העצמי שלנו. ניהול זמן נכון מעניק לנו שליטה בחיים, שליטה בוויסות הרגשות והבחנה נאותה בין עיקר לטפל.

המלצתי היא למקם בסביבת שולחן העבודה של הילד לוח שעם, שבו יהיו תלויים מערכת השעות, לו”ז מבחנים ולו”ז חוגים. בנוסף על כך:

* הכינו טבלה מתוכננת ומתוזמנת מהרגע שהילד קם ועד לכתו לישון בלילה: בטבלה יופיע מה קורה בכל שעה, כלומר אילו פעולות עליו לעשות ומתי.

* למדו את הילד שימוש נאות ביומן ולהקפיד לכתוב בסיום כל שיעור מהם שיעורי הבית (אתם תבדקו מדי יום שהוא אכן עושה זאת).

* פתחו שפה חדשה משותפת בבית וכללים שיחולו על כל בני הבית: למשל, הגבילו זמני צפייה בטלוויזיה / במחשב, ובתוך כך הסבירו לילד שלא מדובר בעונש, אלא ברצונכם לעזור לו לנהל את הזמן בצורה יעילה. מחשב / טלוויזיה או כל משחק אחר יתאפשרו רק לאחר סיום שיעורי הבית ומטלות חשובות אחרות.

* בכל סופ”ש תגמלו את הילד במשהו סמלי: המטרה היא לעודד אותו להמשיך בדרך זו ולא לחזור להרגליו הישנים (אפשר גם לקבוע סכום כספי).

* היו עקביים ונחושים, על מנת שאכן יחול שינוי בהרגל: הציבו גבולות, וזכרו ששינוי לא קורה ביום אחד, אך אם תתמידו – תקלו על הילד ותעניקו לו הרגלים חדשים שהם מתנה לחיים.

* שתפו והראו לילד איך אתם מנהלים, מתנהלים ומתזמנים כל דבר (אפילו רשימת הקניות היא דוגמה כזו). ואם אינכם עושים זאת, התחילו בכך – זה יתרום גם לכם.

המשיבה היא מאמנת אישית ומנחת סדנאות, מומחית להפרעות קשב וריכוז
http://www.adhdcenter.co.il/

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.