fbpx

ריקוד דואט

ריקוד דואט

בתמונה: אורלי מגר, רקדנית הופ דאנס

הוא נע סביב המותניים, משפר את הכושר, מאזן את הגוף, עוזר לבריאות, מאחד לבבות ובעיקר מהנה ביותר. הכירו את ההולה הופ – החישוק המסחרר שיכול להעניק להורים ולילדיהם הרבה זמן איכות

זוכרים את החישוק הפשוט והקטן שאיתו שיחקתם עם ילדכם הרך “ים יבשה” או דלגית בגילאי הגן? בשנים האחרונות החישוק הזה עבר שדרוג אמיתי לטובת האוכלוסייה הבוגרת, וכעת הוא משווק גם בגרסה גדולה וכבדה יותר. הרעיון הבסיסי הוא לסובב את החישוק סביב המותן לאורך זמן – בהתחלה הוא ייפול תוך כמה שניות, אבל ככל שתתרגלו תצברו מיומנות ותוכלו להחזיק מעמד יותר ויותר, אפילו כשעה. בהמשך תוכלו לסובב אותו גם לימין וגם לשמאל, תוך כדי הליכה ואפילו בשילוב עם ריקוד מקצועי – המכונה “הופ דאנס”Hoop Dance).
איילין לב, 58, אמא לשישה, היא מי שהביאה לארץ באופן רשמי את החישוק המשודרג לפני כשנה וחצי, עם חזרתה מתאילנד – שם התוודעה לקסמי החישוק ולסגולותיו, המוכרים ברחבי העולם. “ברגע שמתנועעים יחד עם החישוק, הוא מביא שמחה וצחוק ולא צריך מילים”, אומרת לב. “זו הסיבה לכך שאנשים בעולם תולים בהולה הופ תקוות, שהוא יביא שלום וגם יעזור לאנשים להיות בריאים, מאושרים ומאוחדים עם האחרים בדרך יצירתית ומהנה”.
לב אומרת כי ייחודו של החישוק בכך שאפשר להשתמש בו בתחומים מהנים שונים. הבסיס הוא ללמוד להתנועע עימו, ומכאן הכל פתוח: יש הלוקחים אותו לכיוון יצירתי של הריקוד הופ דאנס, אחרים מאמצים אותו לכיוון האתגרי יותר של טריקים ופעלולים, ויש אפילו כאלה שמשלבים אותו עם יוגה ומדיטציה ומכנים אותו “החישוק הרוחני”.

ואתם רוקדים

מי שמובילה את הטרנד של הריקוד עם החישוק היא אורלי מגר, 41, רקדנית הופ דאנס המפעילה קבוצות לימוד במרכז הארץ. “הקבוצות שלי כוללות מבוגרים ומתבגרים, החל מגיל תשע בערך, מכיוון שנחוץ בסיס מסוים של קואורדינציה”, היא מסבירה. הריקוד עם החישוק אמנם אינו מצריך, לדבריה, ניסיון או כושר מוקדם, אך מחייב רצון ונחישות. “מדובר בתהליך של למידה הנעשה בשלבים, זה לא שיעור אירובי וזה לוקח זמן”.
אחד היתרונות הוא שניתן לבצע את שיעורי ההופ דאנס מחוץ לתחומי הסטודיו – בפארק הירקון למשל. החיסרון, לעומת זאת, הוא העובדה שמתבגרים ובני נוער המעוניינים ללמוד הופ דאנס יצטרכו להרחיק למרכז הארץ, אם הם אינם מתגוררים בו (לפחות עד שמגר תסמיך מדריכים ברחבי הארץ שיוכלו לאפשר לכל אחד ליהנות מהריקוד המסחרר).
בינתיים תוכלו להתנועע עם החישוק גם מחוץ למסגרת של חוגי הריקוד. “כדי לדעת לנוע עם החישוק לא נחוץ חוג”, מסבירה לב, “אבל זה כמובן כיף לנוע יחד עם אחרים. אפשר גם פשוט להשיג חישוק מתאים ולהניח לו ‘ללמד’ אותך בכל רגע מחדש, או לחילופין לצפות באלפי הקטעים שרצים ביוטוב ומלמדים זאת. יש גם ספרים ודיסקים בנושא”.
נכון להיום, החישוקים אינם נמכרים בחנויות וצריך להתאמץ מעט כדי להשיגם. את החישוק להולה הופ ניתן להשיג כיום דרך לב, ואילו מגר מספקת חישוקים מקצועיים יותר המתאימים להופ דאנס.
למה בעצם אי אפשר להשתמש בחישוק רגיל, כמו של הילדים?
“החישוק הרגיל הוא קטן ועשוי פלסטיק זול, אי אפשר להצליח איתו. חשוב מאוד שהחישוק יהיה בגודל הנכון ובמשקל הנכון, אחרת זה לא הולך וזה מאוד מתסכל”, משיבה לב.
מהם היתרונות של ההולה הופ לאוכלוסיית המתבגרים?
“החישוק יכול להיות כלי פנטסטי למתבגרים בהמון דרכים”, משיבה לב. “הוא מחטב את הגוף, הוא מוביל לקשרים מהנים ואינטימיים בפעילות המשותפת, מעלה את האנדורפינים, עוזר לאזן מצבי רוח ודיכאוניות האופייניים לגיל ההתבגרות ומרגיע את כל הגוף מהשינויים ההורמונליים שהוא עובר”.

ממכר כמו הפייסבוק

לטעמה של לב, היתרון המשמעותי ביותר הטמון בהצטרפות המתבגרים לטרנד של ההולה הופ הוא היכולת של החישוק לגשר על הפערים הנוצרים לעתים בין הורים לבין ילדם המתבגר.
“החישוק מאפשר למבוגר ולילדו להתנועע יחד, כשכל אחד מהם במרחב שלו. בתוך כך, שיחה משמעותית יכולה להיווצר בין השניים בזמן שהם זזים עם החישוק ונהנים מחוויה משותפת ומאחדת. לתנועה בחישוק מתלווה צחוק, והרי צחוק משותף מוביל תמיד לקירבה בין אנשים. בנוסף, במהלך התנועה עם החישוק מקבלים השראה ולומדים האחד מהשני. כל זה מתרחש כשההורה והמתבגר מצליחים ליהנות מאותה מוזיקה ומאותו מקצב”.
מגר מספרת כי קבוצות הריקוד שהיא מלמדת כוללות גם קבוצה משולבת של אמהות ובנותיהן המתבגרות. “הדרישה הגיעה מהאמהות עצמן, שפנו אלי ואמרו שהן רוצות לרקוד עם הבנות שלהן כדי לחזק את החיבור איתן. היום יש כזה נתק – הילד עם המחשב וההורה עם העבודה, אבל שניהם מתחברים סביב החישוק. בגלל שזה עובד על אזור המותניים אין אמא שתסרב לכך, ומצד שני עומדות המתבגרות, שרבות מהן סובלות מהשמנה ורוצות לחטב את גופן”.
מגר מוסיפה כי יש משהו  ממכר בהופ דאנס. “כשהחישוק מסתובב סביבך זו תחושה עילאית, רוגע ושלווה וחיבור חזק מאוד לעצמך. דווקא בעידן הטכנולוגי שלנו, יש את המשיכה לדבר הפשוט הזה – החישוק. ובעיניי עדיף שהמתבגרים יתמכרו אליו מאשר לפייסבוק שאותו הם לא עוזבים לרגע.

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.