fbpx

רווק חד הורי בחר לאמץ ילדה עם תסמונת דאון

בניגוד לכל הציפיות, רווק בן 41 בחר לאמץ ילדה עם תסמונת דאון שאף אחד לא רצה: “אני גאה להיות אבא שלה”

לוקה טרפנזה, רווק בן 41 מאיטליה, אימץ את אלבה כשהיא רק בת 13 יום בלבד. מיד לאחר לידתה, אלבה נמסרה לאימוץ על ידי אמה, בגלל שהיא סובלת מתסמונת דאון. אלא שבדיוק כמו אמה הביולוגית של אלבה, גם מרבית ההורים המאמצים האופציונליים ויתרו עליה, או ליתר דיוק: 20 משפחות דחו אותה בגלל מצבה. אך למרבה המזל, לוקה הופיע וחייה של אלבה השתנו לנצח.

מאז שלוקה היה בן 14 הוא עבד והתנדב בארגונים המתמקדים בילדים עם צרכים מיוחדים. הניסיון המאתגר הזה דווקא לא הותיר בו משקעים אלא להפך – עורר בו את המוטיבציה להיות אבא. עם זאת, על פי חוקי מדינתו, בגלל היותו הומו ורווק לא ניתנה לו האפשרות לאמץ. למרבה המזל, בשנת 2017 ניתן לו סוף סוף אישור לאמץ, אבל בתנאי אחד: הוא יוכל לאמץ רק תינוק או תינוקת עם צרכים מיוחדים, שנדחו על ידי משפחות “נורמטיביות”. הידיעה הזו לא הרפתה את ידיו של לוקה שכן הוא ידע שהוא סוף סוף יהפוך לאב, ממש כמו שהוא תמיד חלם. “מאז שהייתי בן 14 התנדבתי ועבדתי עם נכים, אז הרגשתי שיש לי את הידע והניסיון הנכונים לעשות את זה”, אמר לוקה בראיונות לתקשורת.

רווק חד הורי בחר לאמץ ילדה עם תסמונת דאון

ביולי 2017 הוא קיבל את הטלפון שלו חיכה כל כך הרבה זמן – שיחה מבית הדין שבה הוא התבשר על תינוקת שנמצאה כמתאימה לו. באותה שיחה קיבל לוקה את כל המידע אודות מצבה, ובכל זאת, ללא שום היסוס, אמר מיד “כן” ומיהר לבית החולים לפגוש את בתו. “כאשר החזקתי אותה לראשונה בזרועותיי, התמלאתי שמחה. מיד הרגשתי שזו הבת שלי”, הוא שיחזר.

רווק חד הורי בחר לאמץ ילדה עם תסמונת דאון

“זו הייתה הפעם הראשונה שהחזקתי תינוק שזה עתה נולד. לפני אותו רגע תמיד פחדתי. אבל כאשר החזקתי את אלבה לראשונה, ידעתי שאני מוכן להיות אביה”, אמר האב.

רווק חד הורי בחר לאמץ ילדה עם תסמונת דאון

היום חייו של לוקה סובבים סביב אלבה. לדבריו בתו “חוללה מהפכה בחיי והכל סובב סביבה. היא הביאה לי אושר ותחושת הגשמה. אני גאה להיות אבא שלה. רציתי שהיא תהיה הבת שלי”.

רווק חד הורי בחר לאמץ ילדה עם תסמונת דאון

התמונות מתוך עמוד האינסטגרם של לוקה טרפנזה

אהבה בכל הצבעים

החיים הסודיים של ההורים

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.