fbpx

בילוי ישן-חדש לכל המשפחה

צילום: טלי בן אברהם
צילום: טלי בן אברהם

פסטיבל הכליזמרים הוא הזדמנות מצוינת לערוך ביקור משפחתי באתרים ההיסטוריים ובאטרקציות המודרניות שבצפת

פסטיבל הכליזמרים הבינלאומי, הפסטיבל הגדול בעולם למוסיקת נשמה יהודית, ייערך בפעם ה-32 בתאריכים 12-14.8. בימים אלה יתקיימו בעיר למעלה מ-90 מופעים בכניסה חופשית לקהל הרחב על במות ברחבי העיר העתיקה. גם השנה יציפו את צפת עשרות אלפי מבקרים מהארץ ומהעולם לכבוד הפסטיבל. ההופעות יתקיימו בשעות הערב הנעימות, יהיו ללא תשלום וייערכו על חמש במות ברחבי העיר העתיקה. בנוסף ינגנו נגני רחוב בסמטאות ותוכלו גם לבלות במתחם פוד טראק מיוחד לצד מתחם קולינרי של גבינות ויין.

התוכנית האמנותית של פסטיבל הכליזמרים שואבת השראה מפסטיבלים של מוזיקה מסורתית הנערכים ברחבי העולם ומשמרים מסורות מוזיקליות מקומיות. יהיו כאן אמנים מובילים כמו עומר אדם, להקת שלווה, מירי מסיקה, יובל דיין ושלמה גרוניך במופע שירי נשמה יהודיים. כמו כן יופיעו בן סנוף, אהרון רזאל ותזמורת הכליזמרים הישראלית הכוללת 14 נגנים וכן נגנים נוספים, בהם המנהל האמנותי של הפסטיבל, נגן הקלרינט חנן בר סלע, אמן האקורדיון אמיל אייבנדר ו’בכיר הכליזמרים’ מוסה ברלין הוותיק. מרחבי העולם יגיעו ההרכב בודפשט כליזמר, בוריס סיחון מקנדה המנגן כמעט כל כל דבר כולל ירקות (!), קונסטנטין מוסקוביץ מקישינב והכנר המוכשר מריו קורניק הקרואטי.

אך כמובן שלצד הפסטיבל עצמו, צפת טומנת בחובה שלל פינות חמד ששווה לבקר בהן, אתרים היסטוריים ופעילויות לכל המשפחה. הנה כמה מהן:

מלון רות רימונים: מלון רות נמצא בחלק יפה של עיר העתיקה בצפת. הוא שייך כבר כשנה לרשת מלונות דן ועבר שיפוץ ועדכון. המלון משקיף על נוף גלילי נהדר של הר מירון והר הלל, ויש בו בריכה, חדר כושר, אווירה מיוחדת וכמובן אוכל מצוין.

מנהרות תת קרקעיות: המאה ה-16 היתה כאמור תור הזהב של העיר צפת. לאחרונה נחשף בעיר העתיקה מסלול תת קרקעי מרתק המציג את החיים היומיומיים בעיר, ההיסטוריה שלה ומנהגי היישוב היהודי הישן של המאה ה-16, כולל בארות מים, מקווה ומתחם “בית הקהל”. אורך המנהרות כ- 180 מטרים והן נחשפו בידי 10,000 בני נוער במשך כחמש שנות עבודה.

המנהרות התת קרקעיות. צילום: דייב בנדר
המנהרות התת קרקעיות. צילום: דייב בנדר

הבית בט”ו: בין סמטאות העיר העתיקה תמצאו את הבית העתיק הזה, בו ניתן לחזות במופע אור קולי של 12 דקות המציג את ההיסטוריה העשירה של צפת לאורך 3,000 השנים האחרונות. מתאים לכל המשפחה, בתיאום מראש.

סיורים בעיר העתיקה: המבקרים בצפת יכולים ליהנות מסיורים מודרכים ללא תשלום להכרת סמטאות העיר וההיסטוריה המקומית. תכירו את בתי הכנסת, שדרת הגלריות ועוד. בשבת מקיימת עמותת ‘לבנות ולהבנות’ סיור של 45 דקות אל סודותיה של העיר מימי תור הזהב שלה במאה ה-16. מומלץ למשפחות.

יקב אבוהב: היקב הקטן הזה שוכן במבנה עתיק בן כ-600 שנים. יש כאן אפשרות לטעום ולקנות יין וגבינות, וליהנות ממרפסת נוף מרהיבה וממנהרות תת קרקעיות שנחשפו בשנים האחרונות ובהן שוכנים להם בנוחות המון בקבוקי יין. מקום אותנטי ומלא באווירה צפתית.

נרות צפת: החברה והחנות הוקמו בידי חסיד ברסלב לפני יותר מ-20 שנה בבית מלאכה קטן ברובע היהודי, סמוך לבית הכנסת האר״י. החנות יפה ומזמינה, ומתאימה במיוחד לילדים, שיתרשמו מתצוגת פסלי הדונג של סצנות תנ”כיות.

עמק התכלת: פארק עם טבע גלילי יפה בלב העיר צפת. זהו גן גדול (כ-580 דונם) ובו מעיינות ובוסתנים מרהיבים, המשקיפים אל נופו של הר מירון. יש כאן מסלולי הליכה (ביום חם חייבים להצטייד במים, כובעים ומסנני קרינה) שבהם תוכלו לפגוש בעלי חיים רבים. יש מקומות עם צל ואפשר לעשות פיקניק בכיף – רק לא ללכלך.

עמק התכלת. צילום: אריאלה פרקש
עמק התכלת. צילום: אריאלה פרקש

מסעדת האר”י 8: בקצה העיר העתיקה של צפת יש מסעדה (בשרית) באווירה נעימה במבנה בן 120 שנים. האר”י 8 קיימת כבר 10 שנים ומגישה מנות ים תיכוניות איכותיות, סלטים מצוינים ובשרים טובים.

פעילויות לכל המשפחה בפסטיבל הכליזמרים: במסגרת הפסטיבל יתקיימו סיורים מודרכים בעיר העתיקה, סיור במנהרות העתיקות, מתחם ילדים עם מופעי כליזמר ומופעים נוספים לילדים, מתחמי מזון גלילי ועוד. לחלק מהאירועים כדאי להירשם מראש באתר.

הכותב היה אורח של עיריית צפת ומשרד התיירות

5  צעדים להפוך ליוטיובר מצליח

ההר הכי מושלג בארץ, הופך בקיץ לאתר אטרקציות לכל המשפחה

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.