fbpx

“אנשים מופתעים שאני שרה אופרה”

"אנשים מופתעים שאני שרה אופרה"

דניאל ויסבאום רק בת 11 וכבר שרה אופרה ומנגנת בכינור מספר שנים טובות. בראיון לפורטל “עשר פלוס” היא מספרת איך הכל התחיל ואילו עוד מטרות היא מתכוונת להגשים

ביום שלישי, ה-2.7, התזמורת הסימפונית רמת גן, בשיתוף המרכז החדש למוסיקה רמת גן, תקיים קונצרט חגיגי בתיאטרון היהלום ברמת גן. בקונצרט יופיעו 13 מוזיקאים מוכשרים בנגינה ובשירה, שכולם בגילאי 9-18. המוזיקאים הצעירים והמוכשרים נבחרו מכל הארץ במסגרת פרויקט “סולני העתיד של ישראל”, ובהם גם דניאל וייסבאום, זמרת אופרה בת 113. רגע לפני הקונצרט, סיפרה לנו דניאל מדוע החליטה לשיר דווקא אופרה ואיך התחביב התובעני משתלב עם הלימודים ועם חיי החברה.

מתי התחלת לשיר ולנגן?

“בגיל 4-5 התחלתי להשתתף בחוג ‘קול הבמה’- להקה מקצועית וייחודית לבנות ובנים שאוהבים מוזיקה, משחק וריקוד, בהנחיית טל שרון. בחוג אני לומדת שירים ישראליים מכל הזמנים, בסגנונות שונים ובעיבודים מקוריים, ובמסגרת החוג אני גם מקליטה באולפן הקלטות ומופיעה לכבוד אירועים שונים על במות שונות לקהל הרחב.

"אנשים מופתעים שאני שרה אופרה"

“בגלל שאני מאוד אוהבת לשיר ומאוד אוהבת להופיע על במה, רציתי ללמוד פיתוח קול ובגיל 8 התחלתי בלימודי פיתוח קול אצל זמרת אופרה ונגנית החליליות, הגב’ ברכה קול, במרכז החדש למוזיקה בר”ג. בשיעורים אני מבצעת יצירות קלאסיות (אופרה) באיטלקית, שירי קלאסיקה ישראלית ושירים מודרניים, יצירות ממחזות- זמר (בשפות אנגלית ועברית) ומופיעה בקונצרטים של המרכז החדש למוזיקה, וכן הופעתי במסגרת “שבת תרבות” בתאטרון ר”ג, בהופעות של תלמידים מצטיינים מטעם המרכז החדש למוזיקה. בנוסף, בגיל 9 השתלבתי בלהקה של בית הספר היסודי “בן גוריון” ברמת גן ובגיל 10 השתלבתי בלהקת צעירי רמת גן. חוץ מזה אני לומדת לנגן בכינור מגיל 7, במרכז החדש למוזיקה ר”ג. מופיעה ככנרת סולנית בקונצרטים שונים וכן מנגנת בתזמורת כלי הקשת הצעירה של המרכז החדש למוזיקה”.

האם זה תמיד משך אותך?

“אמא תמיד מספרת שאני התחלתי לשיר בגיל מאוד מאוד קטן ושיש לי שמיעה מוזיקלית טובה. אני אוהבת מאוד לשיר ולרקוד. אני אוהבת מוזיקה, אוהבת להופיע על במה. כשיש לי זמן פנוי אני פשוט שרה ורוקדת. אני שרה בסגנונות שונים ומאוד אוהבת את אמנות המוזיקה”.

למה בחרת דווקא באופרה?

“הכרתי את המורה שלי, גב’ ברכה קול, שהינה זמרת אופרה ידועה ומורה מדהימה. היא לימדה אותי להבין, לשיר ולאהוב שירה קלאסית. אני חושבת שזה מאוד ייחודי – לדעת לשיר סגנון קלאסי כמו אופרה. זה דורש מיומנויות מדויקות של שירה, טכניקת שליטה בקול וביטוי. אני חושבת שמוזיקה קלאסית מאוד יפה ואופרה זה בעצם סיפור בזמרה”.

"אנשים מופתעים שאני שרה אופרה"

מה התגובות שאת מקבלת כשאת אומרת לאנשים שאת שרה אופרה?

“כשאנשים שומעים שאני שרה אופרה הם בדרך כלל הם מופתעים. אני מבינה שהיום זה לא כל כך פופולרי ואולי יש כאלו שחושבים שזה מיושן. אבל אנשים מעולם המוזיקה מאוד מבינים ומאוד תומכים, מביעים פליאה ומחזקים אותי”.

באיזה חוגים את נמצאת וכמה זמן בשבוע את מתאמנת?

“אני בעצם עסוקה 5 ימים בשבוע. אני לומדת לנגן על כינור ולומדת פיתוח קול במרכז החדש למוזיקה ר”ג. במסגרת הלימודים אני גם משתתפת בתזמורת כלי קשת הצעירה של המרכז החדש למוזיקה ולומדת גם את לימודי התיאוריה של המוזיקה. בנוסף, אני משתתפת בחוג “קול הבמה” ובלהקה ייצוגית של צעירי ר”ג. בעצם אני מתאמנת ולומדת בזמן השיעורים והחוגים עצמם ואני גם מתאמנת בכינור 4-5 ימים בשבוע בין שיעור לשיעור”.

איך זה מסתדר עם הלימודים?

“בסדר גמור. כל החוגים ולימודי המוזיקה מתקיימים בשעות אחר הצהריים ולכן אין התנגשות עם הלימודים. אני משלימה את שיעורי הבית ומבצעת משימות לימודיות בזמן הפנאי”.

האם זה משאיר לך זמן לחיי החברה?

“אולי פחות זמן מאשר יש לאחרים, אבל יש לי חברות ויש לי חיי חברה וזמן להיפגש עם החברות שלי. יש לי גם חברויות דרך החוגים ולימודי הנגינה וזה מעשיר את המעגל החברתי השגרתי”.

"אנשים מופתעים שאני שרה אופרה"

האם ההורים שלך תומכים בך ומעודדים אותך?

“אנחנו משפחה מוזיקלית, אמא שלי מורה לפסנתר בעברה והיא מבינה במוזיקה ובמיוחד מבינה מוזיקה קלאסית, עוזרת לי ומכוונת בלימודי נגינה על כינור ובתיאוריה של מוזיקה. היא נמצאת איתי בכל ההופעות, חזרות וקונצרטים. אמא גם לפעמים נוכחת בשיעורים במטרה לדעת כיצד לסייע לי אחר כך באמונים בבית. אחי גם מנגן בפסנתר ובצ’לו וגם משקיע הרבה בלימודי מוזיקה ובאמונים.

“ההורים שלי מאוד מאמינים ותומכים בי. הם מסיעים אותי לכל השיעורים, נמצאים בקשר עם המורים שלי ומעודדים אותי ללמוד ולהצליח. גם כשקשה לי ואני מתוסכלת ועייפה, הם תומכים בי, מחזקים, מפנקים ועוזרים להתמודד ולהתגבר על הקשיים. גם המורים שלי מאמינים בי מאוד, תומכים ומעודדים”.

האם זה מה שאת רוצה לעשות גם בעתיד, כמקצוע?

“אני חושבת שכן. אני רוצה לשיר, לרקוד, להופיע, לשחק – על הבמה. אני לא יודעת מה יהיה בעתיד ואולי הדברים ישתנו, אבל עכשיו אני אומרת בוודאות שאני רוצה להיות זמרת ושחקנית”.

איך הופכים לכוכב רשת בגיל כל כך צעיר, ומה המחיר שמשלמים?

בגיל 16 בלבד החליטה שקד צדיק לכתוב ספר

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.