fbpx

זה הזמן שלך | מאת לירון גור שטייגמן

זה הזמן שלך | מאת לירון גור שטייגמן

כמו שמכונית לא יכולה לנסוע בלי דלק, כך גם אנחנו, האמהות, לא יכולות לתפקד בצורה הטובה ביותר בלי לדאוג לעצמנו

אני לירון. אני אמא לרומי בת 8, עומר בן 6 ועוד פיצית אחת שבדרך ונשואה לניר. תחילת האמהות שלי היתה מאוד מאתגרת. אחרי הלידה הראשונה שלי, מצאתי את עצמי לבד עם תינוקת שלא מפסיקה לבכות, בלי זמן להתקלח או לאכול, עייפה, כאובה והורמונלית. מאישה שמחה ומאושרת הפכתי לאישה ממורמרת שאני לא מכירה. התחלתי לנסות חשוב איך אני עושה את זה אחרת, איך אני יכולה להיות אמא ועדיין לא לאבד אותי, איך אני יכולה להכיל את השינוי העצום הזה ועדיין להיות סבלנית ונעימה לעצמי ולסביבה? והאם זה בכלל אפשרי? חשבתי הרבה איך אני יכולה לדאוג לעצמי בתוך כל הכאוס, איך אני יכולה לצבור כוחות, איך אני יכולה להינות מהדרך והאם בכלל אפשר להינות ממנה.

עבדתי, למדתי וחקרתי את האמהות שלי. כתבתי על הדברים הטובים באמהות, אבל גם על הדברים הפחות טובים. כתבתי על הכלים בכיור, על הכביסות, על רגשות האשם, כתבתי על הכעס, על הצעקות, על העייפות, כתבתי על האמהות שלי- אבל גם על האמהות של אלפי נשים אחרות. דרך הכתיבה שלי הכרתי ופגשתי אלפי אמהות, הכרתי אותן לעומק באימונים אישיים, בהרצאות, בסדנאות ושמעתי עוד ועוד אמהות לילדים בכל הגילאים ששוכחות את עצמן בדרך.

הבנתי שאם אני רוצה שיהיה לי טוב, אני חייבת לדאוג לעצמי כי אף אחד לא יעשה את זה עבורי. והתחלתי לדאוג לעצמי, אגואיסטית שאני. הבנתי שכאשר אני משקיעה בי, אוכלת כמו שצריך, ישנה (פלוס מינוס) כמו שצריך, מתקלחת, פוגשת חברות ועושה את הדברים שאני אוהבת – טוב לי. וכשטוב לי אני סבלנית יותר, נעימה יותר ורגועה יותר. התינוקת שלי קיבלה אותי טובה יותר, בעלי קיבל אותי טובה יותר וכל הסביבה זכתה, ולמדתי שכשאני דואגת לעצמי ומכינה אותי טובה יותר – כולם נהנים.

בעזרת כל הידע שצברתי ולמדתי פיתחתי את שיטת #זמןאמא. באמצעות השיטה אני מלמדת אמהות להכיר את עצמן מחדש בתוך האמהות, להכיל את השינוי העצום שהן עברו ולא לשכוח את עצמן בדרך. אני מלמדת אותן לשים את עצמן במקום הראשון, ואולי הכי חשוב- ליהנות מהדרך ולפרגן לעצמן זמן שהוא רק שלהן – #זמןאמא.

זה הזמן שלך | מאת לירון גור שטייגמן

#זמןאמא זה לדאוג לאכול כמו שצריך, לישון כמו שצריך וליהנות מזמן פנוי מעת לעת – אבל לא רק! #זמןאמא זה גם להינות מהדברים שיש לנו ביום יום: האמהות, הזוגיות, הקריירה, הזמן שלנו לעצמנו, הסביבה הפיזית שלנו- למשל הבית שלנו ועוד. משהבנתי שיש המון ביקוש ללמוד את השיטה, הכשרתי צוות מאמנות ויחד אנחנו מלמדות נשים ואמהות בכל הארץ והעולם לשים את עצמן במקום הראשון וליהנות מהדרך ומהחיים שלהן. אנחנו פוגשת אמהות לילדים בכל הגילאים שדרכן גילינו שאמנם לאמהות לילדים צעירים יש פחות זמן, כי הילדים דורשים טיפול יותר אינטנסיבי, אבל גם לאמהות לילדים בוגרים ועצמאים יותר, ואפילו לסבתות של היום, לא תמיד יש זמן לעצמן. מה גם שהרבה אמהות שלא דאגו לעצמן לאורך השנים, לא פתחו תחומי עניין, תחביבים, או צברו הנאות קטנות במהלך הדרך – עלולות לחוות משבר גדול ברגע שהילדים גדלים ופחות זקוקים לטיפול צמוד ואינטנסיבי.

אז הנה כמה טיפים שיעזרו לך ללמוד איך לייצר לעצמך #זמןאמא כבר מהיום:

1. כשאת מכינה לכולם- תכיני גם לך! למשל כשאת מכינה לכולם כריכים בבוקר והכל כבר על השיש, כל שנשאר הוא לארוז גם לך כריך/ ירקות/פרות או מה שאת אוהבת לאכול- בדיוק כמו שכל אחד מילדייך יוצא מהבית. אגב, אם הילדים מכינים- הם יכולים להכין לך גם.

2. בדיוק כפי שלכל ילד יש חוג או זמן עם חברים- דאגי שגם לך יהיה זמן משלך לפחות פעם בשבוע– מפגש עם חברות, חוג, זמן קריאה בספר שמחכה לך ליד המיטה כבר הרבה זמן ועוד. אל תבטלי את הזמן שלך לעצמך, בדיוק כפי שלא תבטלי חוג של הילד בלי סיבה מוצדקת. אני יודעת שאת מגיעה בסוף היום מותשת ועם הלשון בחוץ, אבל זכרי – הכי קל להימרח על הספה בשעות האלו, או שוב להישאב אל עבודות הבית. זה לא מה שימלא לך את המצברים ליום חדש וטוב.

3. הכיני לך רשימת דברים שימלאו אותך באנרגיות- ברשימה זו הכניסי את החלומות שלך ואת הדברים שהכי “בא לך” לעשות. ברשימה זו לא ייכנסו דברים ש”צריך” לעשות. דאגי להכניס לעצמך בלו”ז לפחות אחד מהדברים האלו פעם בשבוע. זכרי תמיד שמכונית בלי דלק לא יכולה לנסוע- ואת לא תוכלי להמשיך בלי אנרגיה. אנחנו רוצות שאת תהיי מלאה באנרגיות, שמחה ושיהיה לך נעים, כך שכל הסביבה שלך תקבל אותך במיטבך.

4. תהיי החברה הכי טובה שלך – כשמגיעה אלייך חברה, את פותחת לה שולחן, משקיעה בסלט, בחביתה, בארוחה שווה שכוללת קינוחים. תעשי את אותו הדבר עבור עצמך- את החברה הכי טובה שלך.

5. תלמדי לבקש עזרה ולקבל עזרה – את לא חייבת לעשות הכל לבד. אני יודעת שאת רגילה, אני יודעת שזה הכי קל כי אז זה יהיה בטוח בדרך שלך אבל את לא חייבת. אם מציעים לך להביא את הילדים מהחוג- את יכולה להגיד “כן” ורגע להוריד את הרגל מהגז, לנוח, להתקלח ואפילו לשתות קפה חם בזמן הזה.

6. ספרי לילדים את האמת- אם יצאת עם חברה, קנית לעצמך בגד, היית בהרצאה שאהבת – שתפי אותם. זוהי דוגמה אישית ואנחנו רוצות לשתף אותם בעולם שלך וללמד אותם שכמו שהם נהנים בפעילויות משלהם, ככה גם את. הם ילמדו על העולם שלך, ילמדו להעריך אותך, ואת תלמדי שזה כייף גם להשקיע בך. זו הדוגמה האישית הכי טובה שאת יכולה לתת להם.

הכותבת היא  מייסדת ומפתחת שיטת #זמןאמא, מנטורית עסקית ואישית לאלפי נשים ברחבי הארץ והעולם, מאמנת לנשים, אמהות ועסקים. לאתר של לירון.

קשרים בין בני המשפחה הם תמיד טעונים, אז איך בכל זאת אפשר לשמור על יחסים טובים?

“הילד שלי לא זקוק לרחמים. הוא זקוק להבנה”

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.