fbpx

נהג חדש בבית? זה מה שאתם צריכים לדעת

נהג חדש בבית? זה מה שאתם צריכים לדעת

הילדה שלכם עברה טסט? הילד רוצה לנהוג במכונית בסוף השבוע? לפני שמתחילות המריבות סביב השאלות מי לוקח את הרכב ומתי, הקדישו מספר דקות למחשבה גם על הביטוח שלכם

כהורים, הרגע שבו ילדינו עוברים את מבחן התיאוריה והטסט המעשי הוא ללא ספק רגע מרגש ומשמח, אם כי הוא כרוך גם בלבטים ודאגות, בשעות ליווי בחדשים הראשונים, ולפעמים גם בשאלות בנוגע לבעלות על הרכב המשפחתי. אחד הנושאים שאנו נוטים להקל בהם ראש הוא הביטוח, אך דווקא הוא צריך להיות בראש סדר העדיפויות שלנו כהורים לנהגים טריים.

מה חשוב לדעת במקרה של נהג צעיר?

עוד בשלב המחקר, כשאנו מחפשים ברשת ביטוח רכב השוואת מחירים, נבחין שכיסוי הגנה משפטית קיים  בכל חברות הביטוח, אך המחיר והתנאים משתנים. מכיוון שאת פעולת השוואת ביטוח מקיף יש לבצע כשברשימת הנהגים המותרים בפוליסה כלול הנהג החדש או הצעיר, מהר מאוד נגלה שהביטוח עבורם מעלה את מחיר הפוליסה הבסיסית, ולעיתים משתלם יותר לרכוש כיסוי זמני לנהג צעיר. כך או כך, כדאי לשים לב כי במקרה של מעורבות בתאונה בתקופת הכיסוי, חל כיסוי הגנה משפטית גם על הנהג הצעיר.

מה מעניק לנו כיסוי הגנה משפטית?

כיסוי הגנה משפטית מכסה את המבוטח, בעל הפוליסה עצמו, וכן כל אדם אחר הרשאי לנהוג במכונית על פי הפוליסה. במקרה של תאונה בה נפגע אדם ו/או רכוש שהפוליסה מכסה, מעמידה על חשבונה חברת הביטוח עורך דין שיגן על המבוטח בהליכים משפטיים שהוגשו נגדו בהקשר לתאונה, והיא גם תישא בהוצאות הקשורות בהליכים אלו. בין ההוצאות המכוסות: שכר טרחת עורך דין, אגרות, דמי ביול, שכר עדים ו/או מומחים והוצאות נוספות.

יחד עם זאת, ישנם מקרים בהם הכיסוי אינו בתוקף. כך למשל, אם המבוטח נהג תחת השפעת סמים, הוא לא יזכה בשום תביעה שיגיש לאף חברה מבטחת, כיוון ששימוש בסמים כשלעצמו עדיין נחשב עבירה על החוק. שימו לב גם לחריגות נוספות, כגון: הגנה משפטית בעבירות שיש להן ברירת קנס, כאשר אלו משתנים על פי חברות הביטוח, ולכן מומלץ לקרא את סעיף ההחרגות בפוליסה שלכם.

מה עוד חשוב לדעת?

חלק מחברות הביטוח כוללות בכיסוי הגנה משפטית בביטוח מקיף גם את בני המשפחה, כל עוד הם רשאים לנהוג ברכב על פי הפוליסה. בדקו היטב מה גובה ותנאי הכיסוי, מהו סכום ההשתתפות העצמית, ורצוי גם לעיין לעומק בתנאי האחריות של המבטח.

במידה ותרצו להפעיל את הכיסוי – תתבקשו להגיש לחברה המבטחת כל מסמך, מכתב, תביעה פלילית, הזמנה או הודעה משפטית. זאת ועוד, בכל מקרה בו ייתכן ותגישו תביעה בגין סעיף זה, חובה עליכם לעדכן את המבטחת בכתב בתוך התקופה למתן ההודעה שקבועה בתנאי הפוליסה. מומלץ לשמור עותקים של כל ענייני הבירוקרטיה בצורה מסודרת, עותק פיזי ובענן, וכן מומלץ שתתעקשו לקבל אישור בכתב על כל מה שאתם שולחים למבטחת.

לסיכום, עבור רבים מאתנו השימוש במכונית חיוני להתנהלות היום יומית, כשירותי הסעות לילדים, או לצרכי פרנסה. אנחנו משלמים ביטוח חובה כי אנחנו חייבים, ורוכשים ביטוח מקיף כדי ״לישון בשקט״ בקשר לנזקים שעלולים להיגרם למכונית עצמה. כיסוי ההגנה המשפטית שחל בפוליסה שלכם, מאפשר לכם להיות רגועים גם במקרים בהם זומנתם למשפט פלילי עקב תאונה.

אנחנו סומכים על הילדים שלנו כדי לתת להם את המפתחות של המכונית, ובאותה נשימה אנחנו יודעים שחוסר המיומנות שלהם ולעיתים גם חוסר האחריות, ממקמת אותם בקבוצת סיכון גבוהה יותר על הכבישים. כיסוי ההגנה המשפטית שחל בפוליסה שלכם הוא למעשה רשת בטחון משפטית וכלכלית. והכי חשוב, סעו בזהירות!

נכתב בשיתוף 9,000,000

5 הסחות דעת על ההגה שכל נהג צעיר חייב להכיר

האם לממן למתבגר שיעורי נהיגה (ואולי גם רכב) בכל מחיר?

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.