fbpx

לומדים ביחד | 12/2018

הלחץ מתחיל לתת את אותותיו על המתבגרים שלנו, שבימים אלו שקועים בספרים ורואים מול עיניהם רק את התאריך של המבחן הבא (או לפחות זה מה שהם אומרים לנו). על מנת לעזור להם קצת ולהקל על העומס, רכזנו עבורכם ועבורם את כל המידע הנחוץ כדי לעבור את תקופת המבחנים בשלום

חרדת בחינות היא לא גזרה משמיים

כולם לחוצים לקראת בחינות, ובמיוחד כשמדובר בבגרויות, אבל יש כאלו שעבורם החרדה היא עד כדי כך עזה, עד שהיא פוגמת בתוצאות. הפסיכולוג החינוכי עופר כהן מביא כמה טיפים שיעזרו להתמודד עמה.

עם קצת עזרה מההורים

חשבתם שהמתבגרים שלכם לא מעוניינים שתתערבו להם בלימודים? סקר חדש מוכיח שההפך הוא הנכון. ככה תוכלו להתערב מבלי להידחף.

לומדים ביחד | 12/2018

הבגרות כשיר ראפ: 5 דרכים שיעזרו להפנים את החומר

למתבגרים קשה לקרוא לקראת הבחינות כל כך הרבה דפים עמוסים במלל ועוד לנסות לזכור אותם? הנה כמה רעיונות שיעזרו להחיות את החומר ולהפנים אותו, כך שלא יהיה סיכוי לקבל “בלאק אאוט” בבחינה.

לגעת בהצלחה: האפליקציות שיעזרו למתבגרים

הטלפון החכם, זה שההורים אוהבים לשנוא, יכול בלחיצת כפתור גם להפוך למכשיר ללמידה יעילה ופוריה. יש אפליקציות שיכולות לעזור למתבגרים ללמוד למתכונות, לפתור בחינות בגרות משנים קודמות וגם לחשב את ממוצע הציונים שלהם.

לומדים ביחד | 12/2018

יש תעודה באופק

אתם מצפים מהילד שלכם לציונים טובים יותר? האחריות אמנם בידיו, אך גם לכם יש יד בדבר. יעל רוטנברג, מחברת הספר “קל להצליח במבחן”, מציעה להורים כלים פשוטים שבעזרתם ניתן לעזור לילד ללמוד כראוי ולשפר את הישגיו.

איזה מין לומד אתה?

אנחנו לא יכולים (וגם לא צריכים) ללמוד במקומם למבחנים, אך אנחנו כן יכולים לעזור לילדים להבין מהי הדרך הטובה ביותר עבורם ללמוד, להבין את החומר ולהצליח. הנה כלים ללומד השמיעתי וללומד החזותי.

לומדים ביחד | 12/2018

בגרות בהתאמה אישית

בחינות הבגרות המתקרבות הן הזדמנות לדון מחדש בצורך האמיתי של תלמידים בעלי לקויות למידה בהקלות ובהתאמות בבגרויות, ולהזכיר להורים ולתלמידים מהן ההתאמות הספציפיות בדרכי ההיבחנות לנבחנים בעלי לקויות למידה במקצועות השונים. הנה המדריך המלא. 

כיצד נסייע לילדינו לשנות דפוסים והרגלים בלמידה?

קדושת הבעלות על הידע, שאימצנו בחום בהיותנו ילדים, אינה רלוונטית עוד. אין שום סיבה שהילד שלנו יזכור בעל פה את כל מה ש’גוגל’ זוכר עבורו, אבל עליו לדעת היטב כיצד למצוא בדיוק את מה שהוא צריך. כיצד השתנו צרכי הלמידה לאורך השנים ומהן המיומנויות הנדרשות מהתלמיד של היום?

50 אחוז מבני הנוער ללא תעודת בגרות. מה עושים?

ציונים נמוכים בתעודה – של מי הכישלון הזה?

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.