fbpx

לקשב אין גיל

אני אמנם מבוגרת (בת 28), אבל יש לי הפרעת קשב שגרמה לי להרבה מאוד בעיות עד היום. רציתי לשאול האם הפרעות קשב יכולות להשפיע על מבוגרים בנושא כמו קריירה? לי יש קושי לשמור על מקום עבודה לאורך זמן, האם זה אופייני? שמעתי שיש היום מקומות שמטפלים באנשים כמוני, האם אתם ממליצים על טיפול גם בגיל כזה?
[credit]מאת: מיכל שפר. 1.06.11[/credit]
שלום לך, בהחלט עדיף מאוחר מאשר אף פעם. החיים עוד לפנייך ועבודה זה חלק נכבד מהתפקוד שלנו. חשוב שתפתרי את הבעיה על מנת שתוכלי להגשים את עצמך בהתאם ליכולות שלך ולתפקד בצורה נורמטיבית ויציבה.
התופעה שאת מציגה אכן יכולה לאפיין אנשים שמתמודדים עם הפרעת קשב וריכוז, מכיוון שבעיה זו באה לידי ביטוי בין היתר בקושי להתמיד ובקושי להתמקד בדבר מסוים לאורך זמן. עם זאת, הקשיים שלך יכולים לנבוע מהרבה סיבות נוספות, אולם מכיוון שאין לי אינפורמציה נרחבת  לגבי המקרה הפרטי שלך אציג כאן כמה שאלות מפתח שחשוב שתבררי עם עצמך (השאלות מבוססות על גישתי כמטפלת בשיטת אלבאום).

  • האם ניסית לבחון מהו המקור להפרעת הקשב שלך? (יש לכך חשיבות רבה באופן התנהלותך ובאופן הטיפול) .
  • האם ערכת בעבר בירור לגבי עיבוד המערך החושי שלך (רגישות יתר בחושים)? ייתכן שזו אחת הסיבות לקשיי ההסתגלות שלך גם במקומות העבודה, וניתן לטפל בכך.
  • האם נתת את הדעת על סוג העבודה שבה בחרת לעסוק? אנשים שמתמודדים עם קשיי קשב וריכוז בוחרים לעתים עבודות שמאירות על הקשיים שלהם ב”פרוז’קטור”, כמו עבודה משרדית. אולם ניתן למנף את היכולות המיוחדות למקומות עבודה שבהם תוכלי לפרוח ולהיות במיטבך.

אנשי קשב וריכוז הם בדרך כלל אנשים דינמיים הזקוקים לגיוון. הם אוהבים לעבוד עם קהל (ופחות מכך לשבת במשרד במשך תשע שעות מונוטוניות), אוהבים ריגושים ואתגרים, טובים בעבודת צוות, יצירתיים וספונטניים, בעלי יכולת אלתור ועוד. הרבה אנשי עסקים, אמנים ומטפלים מתמודדים עם הפרעת קשב וריכוז ומצליחים, אולי דווקא בזכותה, להמריא גבוה.
טיפול במבוגרים עם בעיות קשב מוצע בכמה מקומות, על פי שיטות שונות. חשוב שתאתרי את השיטה הנכונה לך ותפני לאבחון וטיפול בהקדם, על מנת לשפר משמעותית את אורח חייך.
המשיבה היא מאבחנת ומטפלת בשיטת אלבאום בילדים ובמבוגרים, בעלת מרכז אלבאום למצוינות אישית ומרכז “עיגולים של שמחה” www.elbaum.co.il
איך חווים ילדים עם בעיות קשב וריכוז את גיל ההתבגרות?
לוחצים עליכם בבית הספר לערוך לילד אבחון של הפרעות קשב וריכוז? כל מה שעליכם לדעת מראש
רוצים לדבר על זה? פורום הורים למתבגרים בתפוז / פורום הורים לילדים ביסודי בתפוז

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.