fbpx

מהפכה בחינוך?

אם הרפורמה תיושם הלכה למעשה, יש לנו סיבה לחייך

השבוע הציגו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר החינוך, גדעון סער, ושר האוצר, ד”ר יובל שטייניץ, יחד עם יו”ר ארגון המורים, רן ארז, את העקרונות המוסכמים של הרפורמה המדוברת בחטיבות העליונות. יישום הרפורמה, כך צוין, תחל כבר בשנת הלימודים הבאה ותבוא לידי ביטוי בעלייה דרמטית בשכר המורים, בשינוי שבוע העבודה של המורים וביצירת מסלולי קידום, קביעוּת ותגמול – על בסיס הערכה והצטיינות. מבחינת עלויות, מדובר בתוספת שכר של למעלה משלושה מיליארד שקלים ובשקעה של מאות מיליוני שקלים בשיפור התנאים הפיזיים בבתי הספר.
העקרונות הבולטים ברפורמה הם:
עלייה בשכר של 51.35 אחוז, שבנוסף אליה יקבלו המורים תוספות שכר על בסיס הערכה והצטיינות.
שבוע עבודה חדש למורים: מעבר מ-24 שעות ל-40 שעות שבועיות (24 שעות הוראה פרונטליות, שש שעות פרטניות ועשר שעות תומכות הוראה).
במונח “שעות פרטניות” הכוונה היא ללמידה בקבוצות קטנות לצורך תגבור וחיזוק תלמידים, תוך מתן סיוע רגשי לתלמידים ושילוב תחומי העשרה בנוסף לתוכנית הלימודים. במונח “שעות תומכות הוראה” הכוונה היא לתגמול עבור עבודת המורים שאינה במסגרת שעות ההוראה הפרונטליות והפרטניות: ישיבות צוות, הכנת מערכי שיעור, בדיקת מבחנים ועבודות ומפגשים עם הורים ותלמידים.
בנוסף יוצבו בכל בתי הספר שעוני נוכחות, והמורים יחויבו בהחתמת כרטיס כמקובל במגזר הציבורי. מתוך מטרה לקדם את המצוינות ולשפר את איכות ההוראה, יתוגמלו המורים על פי מנגנון הערכה שייבנה על ידי הרשות הארצית למדידה והערכה. כמו כן, הענקת קביעות למורה חדש תהיה מותנית בהערכה חיובית על אופן מילוי תפקידו וברמת ההוראה על פי מודל ההערכה החדש.
השינויים יגובו בהתאמת בתי הספר פיזית למסגרת שבוע העבודה החדש, באמצעות הקצאת פינות עבודה למורים, חדרים ללמידה בקבוצות קטנות ויצירת סביבת עבודה למורים.
במסיבת העיתונאים צוין כי בשנת הלימודים הבאה הרפורמה תיושם במלואה ב-50 בתי ספר מדגימים, ובמקביל יחל יישום הדרגתי בכל החטיבות העליונות (מדי שנה יתווספו שעות פרטניות ושעות תומכות הוראה).

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.