fbpx

כיצד לשמור על שיח מכבד בפייסבוק ובוואטסאפ?

אינטרנט 

לקראת פתיחת שנת הלימודים יזם איגוד האינטרנט הישראלי בשיתוף מגזין “עשר פלוס” וגופים נוספים, מדריך לשמירה על שיח מכבד ונקי מאלימות בקבוצות וואטסאפ ועמודי פייסבוק

 
ישנם ארבעה כללים קצרים, המעודדים את חברי הקבוצות והעוקבים לנהל שיח מכבד ולהיאבק בבריונות ברשת, שמרכיבים את המסר שיופץ בימים הקרובים. מנהלי קבוצת וואטסאפ ומנהלי עמוד פייסבוק מתבקשים להפיץ בקרב חברי הקבוצה או העוקבים את המסר הזה, ולקרוא להם לקבל אותו על עצמם ולהפיצו ברבים. נוסף לכך, בהנחיות מצוין במפורש כי מנהל הקבוצה או העמוד רשאי לנקוט בסנקציה של הוצאה מהקבוצה במקרים שבהם מופרים הכללים. באיגוד ציינו כי בתקופה הקרובה, עם פתיחת שנת הלימודים, יוקמו קבוצות וואטסאפ רבות של כיתות, ועדי הורים וחוגים, ומכרן החשיבות הגבוהה של הפרויקט. יחד עם זאת, המסר אינו מיועד רק לילדים והורים לילדים; מנתונים שנאספו בקו החם של האיגוד עולה כי 55 אחוזים מהפניות מגיעות דווקא ממבוגרים שחוו בריונות כלפיהם עצמם.

בתהליך גיבוש המסרים השתתפו נציגי המשרד לביטחון הפנים, משרד החינוך, הוועדה לזכויות הילד בכנסת, מגזין “עשר פלוס” ותיאטרון “מאחורי הקלעים”. מאחורי המהלך עומדת התפיסה שלפיה הצעירים הם המחוללים את השינוי, אולם האחריות של כולנו כבוגרים היא להוות להם דוגמה. לדברי נאוה גלעד, נשיאת איגוד האינטרנט הישראלי: “באופן טבעי, העיסוק בשימוש נבון, מכבד ובטוח במרחב הדיגיטלי מתמקד בדרך כלל בהשפעה שיש לו על ילדינו. הפעם החלטנו לדון דווקא בגולש הבוגר ובתפקידו כמודל לחיקוי שהוא בבחינת ‘נאה דורש נאה מקיים’. אני מזמינה את כלל הציבור להצטרף אלינו, לשאת באחריות ולזכות בהזדמנות להשתתף באמירה שתאפשר לכל אחד ואחת מאיתנו להתגייס לשיח תרבותי וסבלני יותר, ולהבהיר איך אני רוצה שיתנהגו בקבוצות הוואטסאפ שלי או בפייסבוק”.

להורדה ושיתוף של המדריך – אפס סובלנות לבריונות ברשת

 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.