fbpx

הבית מעוצב לפסח?

מיד אחרי שתסיימו את הניקיונות לפסח, תתיישבו על הספה עם הרגליים על השולחן ותסתכלו סביב. הבית ייראה מצוחצח, ועדיין יחסר לכם משהו: איזה שיק עיצובי שיוציא מהאורחים שלכם “ווואו!”. זו הסיבה שאספנו עבורכם 5 עצות לשדרוג מראה הבית בדקה ה-90

 

אתם בטח מכירים את הסיטואציה: כל שנה אתם (ובייחוד אתן, כי בדרך כלל לנשים יש חוש עיצובי מפותח יותר) מבטיחים לעצמכם שעד פסח הבא תחוללו בבית שלכם שינויים עיצוביים מרשימים. אתם נשבעים לשדרג את כל החפצים הסתמיים לחפצים ייחודיים, לשנות את מיקום הרהיטים, לרכוש ריהוט חדש וטרנדי, ומה לא. אבל בדרך כלל התכנונים הללו נדחים שוב ושוב  לפסח הבא. למה? אין זמן (ניקיון יסודי לפסח דחוף יותר), אין כסף (כל הפריטים הטרנדיים האלה עולים הון), ולפעמים גם אין מספיק מוּזה.
אבל דווקא בדקה התשעים, כשליל הסדר מתדפק על חלוננו ואוטוטו האורחים דופקים על הדלת, לפתע זה מכה בנו: אנחנו חייבים לעשות שינוי כלשהו, גם אם קטן, ולהוציא על זה כמה שפחות כסף.

בעזרת רלי וסר, אוצרת תערוכות אמנות בישראל ואמנית בפני עצמה, איתרנו ארבעה עיצובים קלים וזולים יחסית ליישום, בעלי אפקט משמעותי.

צביעת קיר או רהיט בולט

צבעים הם אלמנט עוצמתי שיכול לשדרג את הבית בעלות נמוכה. אולם לפני שמתחילים לשחק עם גווני הקירות, חשוב שתבחנו מראש אילו צבעים יגרמו לכם לחוש בנעימים, יעשירו את חייכם ולא יאפילו עליכם. תוכלו להיעזר בתורת הפנג שווי, הממליצה על הצבעים הנכונים מבחינה אנרגטית ועיצובית לכל חדר וחדר בבית. היום ניתן למצוא בכל חנות צבעים מבחר קטלוגים שיסייעו לכם לגבש דעה בעניין ולעזור לכם להגיע לגוונים הנכונים לכם.

אם אתם חוששים משינויים, תוכלו לצבוע קיר אחד בלבד בגוון כהה יותר – ואילו את השאר להשאיר בגוונים מקוריים. גם אז תזכו באפקט משמעותי. ומי שנרתע מצביעה מלאה של קירות, יכול לצבוע פריטי ריהוט בולטים בבית – כמו מדפים, משקופים, ספרייה, שולחנות או כיסאות. תופתעו לגלות עד כמה הרהיטים המחודשים יכולים לשדרג את הצבעוניות בבית וליצור אווירה אחרת.

קיר אחד צבוע. משדרג את כל הסלון

 

פסיפסים

בהיותה אמנית פסיפס, וסר משתמשת לעתים קרובות בטכניקת המיחזור. הרעיון הוא לאסוף כלי קרמיקה וזכוכית בצבעים שונים שאינם בשימוש (להבא לא לזרוק), לשבור אותם וליצור מהם מגוון אפקטים – על הקירות בחדר המקלחת או המטבח, על עציצים, שולחנות ועוד.
וסר העניקה לנו כדוגמה דלת של שירותי אורחים שחלון הזכוכית בה התיישן והצהיב. כל מה שעליכם לעשות הוא להדביק שברי קרמיקה צבעוניים ולהדביק, בזמן שאתם משאירים במכוון חלק חשוף מהזכוכית באופן אסתטי. כדאי לרכוש מעט אבנים מחנות יצירה, כדי לשלבן במלאכת ההדבקה של שברי הקרמיקה.

הבית מעוצב לפסח?

 

סידור שולחן

מה שלא תעשו, שולחן החג יישאר “מסמר הערב”. כדי להעניק לו כבוד, יש אינספור דרכים לשדרג אותו. אחת מהן היא לקנות שקיות אורגנזה קטנות ולמלא אותן בכל טוב, כמו אגוזים ובונבוניירות, ולהניח מול הצלחת של כל אורח כשי אישי. כמו כן, אפשר לעטוף בשקיות אורגנזה גדולות יותר את היינות, את הצנצנות שתניחו על השולחן עם החרוסת והחזרת, ואפילו את הסכו”ם האישי. לחילופין, תוכלו ללפף סביב כל סכו”ם אישי גבעול מהקטיף בצורה אסתטית, ולקשור קלות.
גם מאילוצים יכולים לצמוח עיצובים מעניינים בסידור השולחן. למשל: אם אין לכן מפה מספיק גדולה לשולחן, תוכלו להניח כמה מפות בעלות גוון דומה או גוון מנוגד, כך שהן יוצרות קווים גיאומטריים ומתקבל מראה עיצובי מתוחכם ואסתטי. באותו אופן, הרשו לעצמכם לערבב סטים של צלחות וכוסות, בעיטורים או גוונים שונים, ללא חשש, ותופתעו ממראה מרענן ומשמח.

הבית מעוצב לפסח?

 

פרחים

כולנו אוהבים שיש בבית פרחים לחג, אולם העלות הגבוהה של זר מרשים לא אחת מרתיעה אותנו. לפחות בראשית האביב, אפשר לחסוך את העלות הזו וליצור את הזר בעצמנו: בין אמצע פברואר ואמצע אפריל הארץ שלנו מבורכת בפריחה מרגשת, השדות מלאים בחרציות, נרקיסים ופרחים במגוון צבעים, כמו סגול וחרדל. בתום הניקיונות, רתמו לעזרתכם את הילדים וצאו להתאוורר בטיול רגלי שיכלול קטיף פרחים המשתלבים בצבעוניות של שולחן החג. חשוב רק להקפיד לא לקטוף פרחים מוגנים, ואם הזר עדיין לא מספיק מרשים – תוכלו לשלב בו כמה פרחים בודדים שתקנו בחנות או קישוטים מיוחדים.

הבית מעוצב לפסח?


את לא מפסיקה לריב עם הבת שלך? כך תנהלי עמה תקשורת נכונה

מחפשים תעסוקה לפסח? כך תעזרו למתבגר לעצב את חדרו מחדש

רוצים מתנות מקוריות לחג? חפשו בקטלוגים של עבודות מאת אנשים עם צרכים מיוחדים


עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

6 תגובות

  1. איזה רעיונות יצירתיים לקישוט.. במיוחד שהתפקיד שלי במשפחה זה קישוט השולחן לסדר פסח.. וגם כמובן שזה עוזר להעביר את הזמן בחופש הארוך הזה!!! איזה כיף..

  2. ממש נהנתי לקרוא את הכתבה, בדיוק חשבתי על פתרונות יצירתיים לחג וקיבלתי מפה המון רעיונות אז תודה רבה

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.