fbpx

מי אמר ולנטיין?

מי אמר ולנטיין?

 

שגרת היום הורגת לכם את הזוגיות? כבר מזמן שכחתם מהן נשיקות לוהטות, בילויים ספונטניים ותשוקה בוערת? רוצים להחזיר לחייכם את כל אלה? אם חשבתם שהתשוקה תחזור מעצמה ברגע שהילדים יגדלו, שיקרתם לעצמכם. הנה כמה דברים שאתם פשוט חייבים לעשות

בוקר. אתם מעירים את הילדים והם מתכוננים לבית הספר. אתם מסיעים אותם ללימודים, רצים לעבודה, ושגרת הבוקר בעיצומה. אתם מצלצלים זה לזו במהלך היום רק כדי לתת הוראות והכוונה: “תקנה חלב וגבינה”, “תאספי את הילדים ב 17:00 מהחוג”. אתם חוזרים הביתה, עוזרים לילדים להכין שיעורי בית, ואז…מקלחות, ארוחת ערב ועוד יום מתקרב לסיומו. אתם מסיימים מטלות אחרונות בבית, מתיישבים מול הטלוויזיה. בוהים בה. מחכים לרגע שבו תלכו לישון. אתם עייפים, לא פנויים רגשית לבן או בת הזוג שלכם. ובסוף היום אתם שוקעים זה לצד זו בתרדמת זוגית חסרת רגש. מדכא בהחלט.

מדי פעם אתם נזכרים שפעם הכול היה אחרת. לעתים אתם אפילו נזכרים בזה יחד. שניכם זוכרים שאז, לפני שהילדים נולדו, יכולתם לעשות מה שאתם רק רוצים מתי שאתם רק רוצים. היו אז יציאות מהבית בלתי מתוכננות ובילויים רומנטיים ספונטניים. במילים אחרות: זמן איכות לזוגיות היה חלק בלתי נפרד משגרת החיים. והייתה גם רומנטיקה. כמה רגש היה, כמה תשוקה, פרפרים בבטן. כן, אז, כשכל ליטוף בשיער או נשיקה רטובה עוררו לכם את כל הגוף.

חוזרים לחיים

בכתבה הבאה אני מזמינה אתכם ליצור חיוּת בתוך שגרה אוטומטית ולא מרגשת, שבתוכה אתם מתקיימים. ותאמינו לי, כדאי לכם לנסות.
לא השתכנעתם? הסיבות הבאות בטוח ישכנעו אתכם:

  • כי זה טוב לזוגיות ולשקט שלכם: חיים על ‘אוטומט’ והיעדר רומנטיקה יוצרים כהות רגשית. ומכיוון שאנחנו מפסיקים להרגיש, ברגע שנרצה להביע רגש כלשהו כלפי בן הזוג שלנו – עלול להיווצר אצלנו, באופן בלתי מודע, רגש שלילי שיבוא לידי ביטוי בצעקות, מריבות, כעס, זעם, תסכול או בכי. רגש זוגי מהסוג הזה ‘מקטין’ אותנו ופוגע באיכות חיינו, ובאמצעותו אנחנו הופכים להיות רק שותפים לדירה ולגידול הילדים. כאשר חוסר הרגש מנקר בזוגיות, אנשים רבים מחפשים את החסר הזה מחוץ למסגרת הזוגית – ומכאן קצרה הדרך לבגידות.
  • כי זה טוב לילדים: מחקרים מוכיחים שילדים להורים המבטאים אהבה אחד כלפי השני יודעים גם הם לבטא רגש. הורים היוצרים אינטימיות של מגע אוהב, ליטופים ונשיקות ליד הילדים, מגדלים  ילדים בעלי דימוי עצמי וביטחון עצמי גבוהים. זו לא קלישאה, זו האמת: הורים מאושרים יוצרים ילדים מאושרים.

 

5 עצות להחזרת התשוקה

    • נשיקות לוהטות: על פי מחקרים, הדבר הראשון שנעדר מחיי הזוגיות אינו הסקס אלא נשיקות עמוקות ורומנטיות. אני מזמינה אתכם ליצור מרחב אינטימי מחודש. פנו לעצמכם חמש דקות לפני השינה, כשאתם במיטה זה לצד זה, והתבוננו האחד לשנייה בעיניים. התקרבו, הריחו זה לזו את הצוואר והעורף, נשקו זה את זו אט אט במעלה הצוואר. נשיקות נעימות. עברו גם לאוזניים וללחיים. הוציאו לשון עדינה ולקקו את השפתיים. ‘תטעמו’ אחד את השנייה, ומשם המשיכו לנשיקה צרפתית עמוקה ורטובה. תנו ללשון שלכם חופש. התמסרו. אפשרו לעצמכם להתנשק כך לפחות שלוש או ארבע פעמים בשבוע.

 

      • מגע של אהבה: מגע כזה מעניק לבני הזוג תחושה של שייכות וביטחון, ומאפשר לבן/בת הזוג לדעת שהוא אהוב/ה. לכן, התחילו לגעת יותר. המון נשים מספרות לי שהן ממש מפחדות, פחד אמיתי, כשבן הזוג שלהן נוגע בהן, כי הן יודעות מיד שהוא רוצה סקס. לכן, צרו יחד מגע שאינו מוביל לסקס. מגע כזה מאפשר לנו לבטא את הרצון להיות במקום בטוח ולא מאיים. זהו מגע רומנטי, מגע של ליטוף. הוא יכול לקרות כשאנחנו עומדים האחד ליש השנייה או עוברים זה מול זה בבית. הוא יכול לבוא לידי ביטוי בליטוף השיער, בעיסוי בין השכמות בגב, או בעיסוי בכפות הרגליים של בן/בת הזוג בזמן שאתם צופים יחד בטלוויזיה. הוא גם יכול לבוא לידי ביטוי בנשיקה על השפתיים בבוקר, לפני שמתחילים את שגרת היום, או בחיבוק אוהב בערב – כשאחד מאיתנו נכנס הביתה והשני ציפה לשובו.

 

      • דייט אמיתי: הנהיגו קביעת ‘דייט’ שבועי או דו-שבועי על בסיס קבוע. בכל פעם אחד מכם יבחר בפעילות (סרט / מסעדה / טיול בפארק / הליכה על שפת הים / הופעה / פיקניק זוגי וכו’), ואתם ממש לא חייבים להוציא כסף –  העיקר הוא למצוא זמן משותף. אגב, אפשר גם לשבת בבית עם כוס קפה ועוגיות ולדבר.
        בדייט הזה תשתפו אחד את השנייה בקורותיכם, תתעניינו בעבודה של בן/בת הזוג, בחברים, בהגשמה העצמית שלו וכו’. שימו לב שאתם לא רק מספרים אלה גם מקשיבים לבן הזוג (אם הוא נוטה לשתף פחות, נסו להתעניין באמצעות שאלות פתוחות יותר).

 

      • פתקים מרגשים: כתבו על פתקים מסרים רומנטיים ככל העולה על רוחכם. למשל: “מרגש אותי כשאת…” / “אשרי שזכיתי שאתה הגבר שלי” / ” איזו מהממת היית כשלבשת את ..” / ” הריח שלך היום בבוקר עשה לי…”, וכו’. את הפתקים תוכלו להחביא מתחת לכרית או ליד המחשב. ואל תחששו שהילדים שלכם יהיו עדים לאהבה בין אמא ואבא, כי רק טוב יכול לצמוח מזה.
        הפתיעו זה את זו בהודעות רומנטיות גם בנייד, כמו: ” אני אוהבת אותך” / ” נראית מצוין הבוקר כשיצאת מהבית”, וכו’. הודעות כאלו יעשו ‘פיצוצים’ של התרגשות ואהבה אצל בני הזוג, בזמן שהם שרויים בשגרת היום שלהם בעבודה או בבית.

 

      • שמות חיבה מצחיקים: צחוק וחוש הומור יכולים להחיות את הקשר הזוגי. המציאו שמות חיבה מצחיקים זה לזו, כמו: פוקי, לולי, או שמופי.. תוכלו אפילו לערוך ביניכם תחרות בסגנון “מי מצליח להמציא את השם הכי מפגר”. רוצים להיות ממש קיטש? לכו על כינויים כמו “אהובי” ו”אהובתי”. אתם כבר תראו שה ייקח את הקשר שלכם למקומות טובים.

הכותבת היא יועצת זוגית ואישית, מגשרת וסקסולוגית www.limorbandel.com

עוד בסקס צעיר: “תראו איך גדל לי התחת?”

חווים משבר בזוגיות? ככה תעבדו עליו

הוא קרא לה “בלונדינית טפשה”, היא גדלה והראתה לו מה זה

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

תגובה אחת

  1. אני מסכימה עם כל מה שכתוב בכתבה. יחד עם זאת אני מוצאת שתהליך ההתבגרות הזוגית מואץ רק לאחר התבגרות הילדים ועזיבתם את הבית. אלמנטים חדשים של הזוגיות מובאים לידי ביטוי בהעמקת הקשר: יותר קשב הדדי ,יותר דאגה הדדית והאניטימיות על כל רבדיה מוצאת מרחב יותר פרוש לפעולה. יש למה לחכות….

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.