fbpx

הורים קשובים

הורים קשובים

סדנה: כלים חיוניים להורים לילדים עם קשיי קשב ולמידה

במהלך חודש יוני תיערך במתחם הירוק סדנה בת שבעה מפגשים להורים לילדים הסובלים מהפרעת קשב או לקות למידה. מטרת הסדנה היא לספק להורים כלים להתנהלות בבית ובבית הספר, בהתמודדותם עם הקשיים הנובעים מהלקות, ובתוך כך להעצים את ההורים ולהגביר את סמכותם. הסדנה מיועדת להורים לילדים בגילאי ארבע עד 13, והיא תונחה על ידי טליה דניאלי – מומחית להפרעות קשב וריכוז, מנחת סדנאות, מאמנת מתבגרים ומרצה בעלת ניסיון בתחום.
בין הנושאים שיילמדו בסדנה: שיטות להבניית התנהגות, קשיים אובייקטיביים שנובעים מהלקות, התמודדות רגשית של ההורים, חשיבות עבודת הצוות ההורית, כלים מעשיים להורים, פיתוח מוטיבציה בילדים, ההתייחסות לאחים במשפחה, ועוד.

מאחורי הסדנה עומדת עמותת מרום לקידום וטיפול בליקויי למידה, שריכזה עבורנו במיוחד עשרה טיפים (כביכול מפי המתבגר עצמו) לשיפור האווירה בבית ובלימודים:

  1. חיוך תחת כעס: כשאני מגיב בכעס על הבוקר, אל תכעסו עליי בחזרה. נסו להבין שבאמת קשה לי להתעורר ולהתארגן.
  2. אתנחתא: כשאני חוזר מבית הספר, תנו לי ליהנות משעה של כיף בטלוויזיה או במחשב. כך אוכל להתמלא מחדש באנרגיות לפעולה.
  3. מטלות במנות קטנות: כשאני מקבל הרבה שיעורי בית, מאוד יעזור לי אם תחלקו לי אותם לחלקים קטנים – וביניהם תניחו לי להתאוורר מעט בפעילויות אחרות.
  4. כמה שיותר מחמאות: מאוד כיף לי לקבל מחמאות ולדעת שאתם שמים לב למאמצים שאני משקיע, גם אם התוצאות לא תמיד לשביעות רצונכם.
  5. תיווך מול האחים: חשוב לי שלא שלפגוע באחים שלי מבלי שהתכוונתי, ולכן אני זקוק לתיווך שלכם מולם ובהסברה שלכם על הקשיים שלי. כך הם יכירו אותי טוב יותר ויידעו מתי הכי טוב לשחק איתי או להיכנס אליי לחדר.
  6. פרטנר מתאים: קשה לי להתרכז בכיתה, ולכן מאוד חשוב לי שתבקשו מהמורה שאשב ליד ילד שאינו מסיח את דעתי, אלא כזה שאוכל להיעזר בו.
  7. הבנה: אני נוטה לדחות דברים, בעיקר כאלו שלא מעניינים אותי או כאלו שאני פוחד להיכשל בהם. חשוב לי שתבינו את זה.
  8. עזרה ראשונית: לפעמים, אם תעזרו לי להתחיל במשימה שמאוד קשה לי איתה – אחר כך אוכל להמשיך כבר לבד, כי ארגיש בטוח יותר.
  9. סבלנות עם הסדר בחדר: החדר שלי מאוד מבולגן. כשאתם מבקשים ממני לסדר אותו זה נראה לי כמו משימה בלתי אפשרית. אם תבקשו שבכל פעם אסדר משהו קטן אחד, יש סיכוי טוב יותר שאצליח במשימה.
  10. אין “עצלנות”: נקודת המוצא שלכם צריכה להיות שאני תמיד רוצה להצליח, אבל לא תמיד יכול!


# סדנה להורים לילדים בעלי הפרעת קשב ו/או לקות למידה – מפגש היכרות ללא תשלום ב-5.6.12, 20:30, עמותת מרום – מתחם הכפר הירוק, לפרטים נוספים

מה הקשר בין הפרעת קשב לדיכאון?

מדריך להורים ולמתבגרים לקראת העבודה בקיץ

לשחק באמ”ת: משחק מומלץ להורה ולמתבגר



עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.