fbpx

טרנד או נטייה מינית: למה הן כל הזמן מתחבקות ומתנשקות?

טרנד או נטייה מינית: למה הן כל הזמן מתחבקות ומתנשקות?

בכל פעם שהילדה שלכן נפגשת עם חברות הן מתנשקות ומתחבקות, מתלטפות ומצחקקות, לעתים בקולניות, ואתם תוהים מה פשר האינטימיות הזו?ועוד בפרהסיה? לימור בנדל מסבירה מה עומד מאחורי הטקס הטרנדי הרווח בקרב הנערות של היום ואילו צרכים הוא מספק להן. אחוות נשים?

קוראים לה סיגל, והיא החברה הכי טובה של הבת שלך. הן מבלות יחד כל יום: חוזרות יחד מבית הספר מחובקות ומצחקקות, יושבות יחד בחדר של בתך ומביטות אחת על השנייה באהבה, זרוקות על המיטה, מקשקשות, ובלי משים יד מלטפת שיער. הן מדברות זו עם זו במשך שעות בטלפון או בצ’אט, גם אחרי שהן נפרדות וכל אחת הולכת לדרכה. את מנסה להבין את פשר ההתנהגות שלהן, אך לא תמיד מצליחה. את תוהה האם הבת שלך מנסה לגלות את המיניות שלה, או שבכלל מדובר באקט חברי של אהבה טהורה. סוג של אחוות נשים.

אינטימיות בין בנות מתבגרות היא תופעה נפוצה, גם כשמדובר בחבורה. הורים רבים שמסיעים את הבת שלהם לבית הספר, לחוג או לחברה, נדהמים שוב ושוב מטקס הנשיקות והחיבוקים הארוך והדביק שנערך מול עיניהם ברגע שהילדה יורדת מהרכב ופוגשת את חברותיה. הן מתנשקות ומתחבקות, לעתים בצורה קולנית, אבל דבר אחד בטוח – לפעמים ממש אפשר לקנא בטבעיות ובקלות שבה מתרחשת האינטימיות ביניהן. האם יש גם סיבה לדאוג?

חלק מההצגה: מה הוא יחשוב עלי?

הדימוי החברתי חשוב מאוד עבור המתבגרת. לפי הקוד החברתי הרווח בחברה המערבית החילונית, הערך של הנערה עולה ברגע שיש לה חבר, ולכן היא משקיעה בעניין הרבה זמן ומחשבה. ההתעסקות בדימוי העצמי שלה באה לידי ביטוי בהתאפרות, בתשומת לב ללבוש, בתיעוד תמונות וסטטוסים ברשתות חברתיות ובניסיון “להיות בעניינים” תוך שימוש בגאדג’טים ובטכנולוגיה מתקדמת. מנהג החיבוקים והנשיקות עם החברות הטובות עונה על אותו צורך, כלומר למשוך תשומת לב גברית, בדרך כלל מבלי שתהיה מודעת לכך. הדבר נעשה באחת הדרכים הבאות (או בשתיהן גם יחד):

  • מימוש הפנטזיה הגברית: המתבגרת בודקת באיזה דרך היא תיחשב סקסיות יותר ונחשקת בעיני המין השני. בעצם, אותה נערה שמחבקת ומנשקת את החברה שלה מול הבנים בכיתה מעוררת את “פנטזיית שתי בנות”, בדיוק כמו מדונה ובריטני ספירס שבהן צפתה בעבר מתנשקות על מסך הטלוויזיה. זהו אותו גירוי ויזואלי, שנרכש כפנטזיה גברית ממגזינים ומסרטי פורנו, והוא משחק כאן כביכול לטובתה.
  • חזרה גנרלית: הדבר האחרון שהמתבגרת האולטימטיבית רוצה שיחשבו עליה הוא שאין לה ניסיון ברומנטיקה ובכל העניינים שבינו לבינה. לכן היא מוצאת עצמה מתאמנת לבד, בסתר, איך להתנשק (על גב היד או על הברך), ומלטפת את גופה במטרה להכיר כל מיני פינות מעוררות. החברה הטובה בהחלט יכולה להוות קרקע פורייה ונהדרת להתאמן עליה. ואכן, הרבה בנות מתנסות בנשיקה הראשונה עם החברה הטובה. הנוחות והקרבה שנוצרה בין החברות הכי טובות מאפשרת מרחב נעים להתנסויות מהסוג הזה, מכיוון שבסיטואציה כזו אין את הלחץ הגדול, דפיקות הלב המואצות, וההתרגשות המערפלת שיקיימו באינטראקציה דומה עם הבחור ה”מיועד”.

בנים רוצים סקס, בנות רוצות אינטימיות

לעתים, נערה מתבגרת מלאת הורמונים וסקרנית מינית לא תוכל להביא את המיניות הנפלאה שלה לידי ביטוי מול בן זוג מכמה סיבות:

  • פחד להיפגע: ההורים שלה הזהירו אותה ללא הרף: “בנים רוצים אותך רק בגלל הגוף שלך, ואחרי שהם ישתמשו בו הם יזרקו אותך”, או “אישה ששוכבת עם הרבה גברים היא זונה”.

אפשרות אחרת: היא חוותה, באמצעות חברה טובה, פרידה שהסתיימה בבכי וצער גדול, והפנימה את המסר: “כל הבנים אותו דבר – רעים ומגעילים וישברו לך את הלב”. פלא שהיא מפחדת להיפגע מנער?

  • פחד ממחלות ומהריון: ישנה, לצערי, מגמה של מדיניות הפחדה שבה דוגלים הורים ואנשי חינוך רבים. במקום להסביר למתבגרים על קיום יחסי מין כאקט של אהבה ועל השימוש באמצעי מניעה, הם מספרים להם שסקס הוא דבר שלילי שצריך להיזהר ממנו, ושהוא גורם באופן אוטומטי למחלות מין ולהריון לא רצוי. הנערה, כמובן, נבהלת ונוצר אצלה בתודעה חיבור שלילי לסקס.

אולם יחד עם זאת, בכל נערה מתבגרת קיים הצורך באינטימיות, וכשזו אינה מתאפשרת עם בני המין השני מסיבה כזו או אחרת טבעי ביותר שהיא תבוא לידי ביטוי עם החברה הכי טובה. החברה היא האדם הקרוב אליה ביותר מבחינה רגשית, הן מחוברות ומספרות אחת לשנייה הכול, ובדינמיקה הזו טבעי שתיווצר ביניהן אינטימיות גבוהה שתאפשר מגע מקרב. בנוסף לכך, כיום ישנה לגיטימציה חברתית לסקרנות מינית, ביטויי אינטימיות בציבור ודיבור פתוח על אהבה ומיניות. ואכן, בשונה מהבעת אינטימיות בין נערים מתבגרים, מגע בין שתי בנות נראה טבעי ולגיטימי ואינו מעורר תהיות לגבי נטיות מיניות.

משיכה, חקירה וסקרנות מינית

חשוב לומר שחלק קטן מהבנות אכן בודקות את הנטיות המיניות שלהן בשלב ההורמונלי התיכוני, אולם זהו המיעוט. משיכה נשית מקלה מאוד על הדיאלוג המיני, מכיוון שחברה טובה יכולה לאפשר למתבגרת לחקור את ה’מקום’ הזה. יש לא מעט בנות שמצהירות בפני החברה הטובה שלהן שהן נמשכות אליה. חלק מהן ילכו עם החקירה והסקרנות המינית עד הסוף ואף יקבלו גיבוי מהחברה, ובמקרים אחרים ייתכנו חברויות שיופסקו בעקבות “וידוי” של אחד הצדדים.

הכותבת היא יועצת זוגית , אישית, מגשרת וסקסולוגית. www.limorbandel.com

עוד בסקס צעיר: מה עושים כשהילדה רוצה שהחבר יישאר לישון?

האתגר: חינוך לנשיות במאה ה-21

איך עושים את זה? סקס, כשיש מתבגרים בבית

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.