fbpx

אמא מדוע

אמא מדוע

יום המשפחה: סרטה האישי של אורנה בן דור בהקרנה מיוחדת

מערכת היחסים שבין אם לבת מאופיינת לא פעם במורכבות, תסכול ואכזבה. נשים יוצרות מתעסקות לעתים קרובות בקשר שלהן עם אמן ממקום אישי, כחלק מתהליך שבו הן מנסות לצמוח ולהתעצם מתוך הכאב או החוסר. כך גם עושה היוצרת המוערכת אורנה בן דור בסרטה “אמא תגידי”, שבו היא מתעדת את מערכת היחסים המורכבת שלה עם אמה. בכנות ובישירות היא חושפת את הרגשות הכבדים שהיא נושאת עמה, בניסיון לסגור את המעגל הכואב ועמוס המשקעים שבו היא מתקיימת. בתה של בן דור משתתפת אף היא בסרט, ויחד הן בוחנות את ההשלכות שיש למערכת היחסים הזו על הדור הבא.
בן דור: “לגביי, אמא היא מקום שאין לו אחיזה במציאות. כל פצעיי מתחילים מהאכזבה הבסיסית הזו, ולעולם איני לומדת. המקום הזה, שהוא הבטחה לרוך ולקבלה אינסופית, היה עבורי אזור זרוע קוצים. היום, כשהיא ילדה בת 78 ומחפשת נחמה במבטי, אני מצליחה לזכור רק את הבדידות. בדרך נס מצאנו נתיב זו אל זו דווקא באמצעות מחלת הסרטן שלי, שחיברה בינינו, והפכנו שוב לאמא ובת. סוג של הפי אנד”.

דווקא בערב יום המשפחה, שבו אנו מהללים את משפחתנו, תיערך הקרנה מיוחדת של הסרט בסינמטק הרצליה – אולי כדי להזכיר לנו עד כמה חשוב שלא ניקח את החיים כמובנים מאליהם ושנשכיל לעבוד על הקשר שלנו עם הילדים תוך כדי תנועה. אמהות ובנות, בכל גיל, מוזמנות להגיע לצפות ולהתרגש מסיפורה האישי של בן דור – ואולי גם למצוא בתוכו לפרקים את עצמן.

# אמא תגידי – סרטה של אורנה בן דור (“מעושרות”), עורך: עמי טיר, 22.2.12, 19:50, סינמטק הרצליה, הזמנת כרטיסים בקופה (יש להשאיר הודעה במשיבון). הסרט יוקרן בקרוב גם בערוצי הלווין (yes)

טיפוח לאם ולבת: להיות יפות בלי כימיקלים

יום המשפחה שלי: מונולוג של נערה מאומצת

הילד/ה רוצה לעשות פירסינג? קודם כול תירגעו



עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.