fbpx

פחות אלימות

פחות אלימות

 

משרד החינוך: מגמת שיפור במצב האלימות בבתי הספר

משרד החינוך הציג הבוקר נתונים על רמת האלימות בבתי הספר, על פי מחקר מקיף שנערך בנושא והשווה בין המדדים בשנה האחרונה לשנה שקדמה לה. שר החינוך, גדעון סער, ציין כי “ניכרת ירידה בשיעור התלמידים המדווחים על מקרי אלימות”. לדברי השר, מגמת השיפור ניכרת במרבית המדדים שבהם נתבקשו התלמידים לדווח עם אלימות, ובייחוד בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים. “המגמה ניכרת גם בקרב יהודים וגם בקרב המגזר הלא יהודי. אין מדדים שמצביעים על הרעה”, הוסיף השר.

נושא נוסף שעלה בדיון הוא צריכת היתר של האלכוהול, לאחר שבשנים הקודמות נראתה מגמת זינוק והתופעה תוארה כמגפה. לדברי השר, מנתוני הסקר האחרון עולה כי בשנה האחרונה חלה עלייה משמעותית במודעות של הצעירים לנושא וכי ניתן לזהות מגמת בלימה. “יש לפנינו עוד דרך ארוכה, אבל בהחלט אפשר לראות שהדרך היא נכונה ונמשיך לפעול בה כדי שהמגמה החיובית תמשיך”. עוד הוסיף השר, כי על אף שניתן לראות שינוי לטובה במערכת על כולנו לזכור כי “לא הגענו למקום שאנחנו יכולים להיות שבעי רצון”. השר הוסיף כי בתוכניות העתידיות יושם דגש גם על הפחתת אלימות בגיל הרך ואלימות בהסעות, לצד הדגש הקיים על תוכניות למניעת אלימות (הבולטת בהן: “עיר ללא אלימות”) בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים.

המסקנות והנתונים התבססו על סקר ניטור אלימות, אשר נערך בקרב מדגם ארצי מייצג של תלמידי כיתות ד’-יא’ במערכת החינוך על ידי הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך (ראמ”ה). הסקר נערך בשנים תשס”ט ותשע”א, והשתתפו בו 24,625 תלמידים ( 9,282 מבתי ספר יסודיים, 8,120 מחטיבות הביניים ו- 7,223 מהחטיבה העליונה, מתוך 463 בתי ספר ברחבי הארץ. השאלונים שהועברו בקרב התלמידים בדקו שורה של התנהגויות אלימות והתנהגות בסיכון בקרב התלמידים. במשרד מתכננים להמשיך ולנטר את רמת האלימות באמצעות שאלונים דומים במדגם מייצג של בתי ספר, מדי שנתיים. מועד הניטור הבא: תשע”ג.

חוששים שהילד חווה אלימות בבית הספר? תמרורי אזהרה

“הילד שלי משחק פוקר באופן קבוע”, מה עושים?

הגיע הזמן לדבר איתם על מין. כך תעשו את זה נכון


עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

תגובה אחת

  1. אשרי המאמין . כמורה בבית ספר אינני רואה שינוי בהיקף רמת האלימות אדרבה אם נשווה את רמת האלימות כיום לרמה לפני כעשור נראה כי רמת האלימות עלתה במידה רבה מאוד. רק על ידי ענישה מחמירה ותוכניות כפי שהיתה היום בטלויזיה אולי ניתן יהיה להביא למודעות גבוהה יותר וכך לתרום להפחתת האלימות

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.