fbpx

הכי רחוק שאפשר

הכי רחוק שאפשר

בילוי מקורי לסופ”ש: אליפות ישראל ביריקת חרצני זיתים

זה אולי נשמע הכי אמריקאי שיש (למרות שזה בכלל ספרדי במקור), אבל זה קורה לגמרי כאן. ותאמינו לנו, בין כל הפעילויות לט”ו בשבת לא תצליחו למצוא בילוי יותר מקורי מזה: אליפות ישראל ביריקת חרצני זיתים!
מה שהפך, מסתבר, למסורת של ממש בכמה מדינות בעולם, מגיעה גם אלינו בסופ”ש הקרוב – היישר אל משתלות גבעת ברנר. התחרות תתקיים במסגרת פסטיבל כובשי הזיתים, ומטרתה: לשבור את השיא העולמי ביריקת חרצני זיתים, המוחזק כרגע על ידי קבוצה מספרד שחבריה הצליחו לירוק גרעין זית למרחק של 21.32 מטר!

אבנר שילוח ממשתלות גבעת ברנר, שהביא את האליפות היוקרתית לישראל, מספר כי מדובר בספורט מקובל בספרד, וכי זהו הספורט היחידי שאין בו כל הבדל בין גברים לנשים ולכן מסייע ביצירת שוויון בין המינים. התחרות כוללת חוקים קפדניים: כל משתתף זכאי לשלוש יריקות של חרצני זיתים, כשהטובה ביניהן תירשם כתוצאתו הסופית. המדידה נעשית מקו ההתחלה ועד מקום עצירתו הסופי של החרצן (בניגוד לזריקת דסקוס או כדור ברזל ששם מקום הנפילה הוא הקובע). ביריקת חרצנים משתתף כל הגוף, מהרגליים עד הראש כולל החלל הפנימי של הפה, במטרה ליצור תנופה ותנועה ולחץ אוויר כדי להגיע למרחק המקסימלי. כמובן חל איסור מוחלט לירוק לכיוון אנשים ולעשות שימוש בגרעינים של פירות אחרים.
בלגיה, צ’כיה, איטליה, סין ומדינות נוספות כבר אימצו את התחרות כבילוי מהנה בשילוב עם שתיית בירה. במשתלות גבעת ברנר מתכננים להפוך את האליפות למסורת גם בישראל. ואנחנו אומרים: בימים שבהם הנושא של הדרת נשים ממשיך לסעור בדיון הציבורי, יכול להיות נחמד שגברים ונשים ירקו יחד הכי רחוק שאפשר מבני האדם, במקום שימשיכו לירוק פה על נשים וילדות.

התחרות תתקיים, כאמור, במסגרת פסטיבל שיכלול מגוון אירועים במרחב השפלה והדרום. ביניהם: ביקור בבתי הבד החדשים, טעימות של זיתים כבושים, מתכונים סודיים של מגדלי זיתים, ועוד. בגבעת ברנר עצמה יתקיים בשישי ובשבת יריד של מוצרים המופקים מעץ הזית, שיכלול מגוון עצום של שמנים וזיתים, פוקאצ’ות עם שמן זית, מוצרי קוסמטיקה וטיפוח ואף אביזרי נוי שגולפו מגזעי הזית. בנוסף ייערכו סיורים מודרכים בגן היפני ובגן הקקטוסים והבונסאי, לצד תצוגת אמנים ותכשיטים של אמני המועצה האזורית ברנר.

# אליפות יריקת חרצני הזיתים – אצטדיון שתילי הזית במשתלות גבעת ברנר (במסגרת פסטיבל כובשי הזיתים), שישי, 10.02.12, החל מהשעה 10:00, הכניסה ללא תשלום, לפרטים נוספים

בא לכם להישאר בבית? הצטיידו במארז הדי-וי-די החדש של “זהו זה”

גילינו שהילד משחק פוקר על כסף. איך נגיב?

גם את יכולה להתאפר כמו מרילין מונרו

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.