fbpx

הפסקה מהפייסבוק

הפסקה מהפייסבוק

משחק תשבצים משפחתי נפלא לימים גשומים ולסופי שבוע. גיבוש

מזג האוויר הסוער שהתחולל ברחבי הארץ אילץ את כולנו לחוות כמה ימים של עוצר. ומי כמונו יודע שזה כלל לא פשוט לבלות שעות ארוכות כל כך לצד המתבגר (או המתבגרים) תחת קורת גג אחת, בלי להרגיש שדחסו אותנו לתוך סיר לחץ. החוויה המאתגרת הזו הובילה אותי לתור אחר פעילות מהנה שתתאים גם לילדים הגדולים, ותעודד אותם לעשות הפסקה ממסך הטלוויזיה או הפייסבוק לפני שהמוח שלהם יעבור טיגון יתר מהסוג הטכנולוגי.
והרי הממצא שהעליתי בחכתי: המשחק שזכה לתואר “משחק השנה” בארה”ב ובריטניה יצא באחרונה בגרסה עברית, וטומן בחובו הזדמנות פז לבילוי משפחתי מהנה ומגבש מהסוג הישן והטוב. הרעיון פשוט ביסודו: בתוך קלמר בד בצורת בננה ארוזים עשרות אריחים של אותיות, שמתוכם מקבל כל אחד מהמשתתפים מספר מסוים (21-11 בהתאם לכמות המשתתפים) – והשאר נשמר כקופה. המטרה היא ליצור מהתפזורת תשבץ של מילים, ולהישאר בלי אף אריח מיותר. הראשון שמנצל את כל האריחים קורא “קלף” – ואז כולם לוקחים מהקופה אריח (אות) נוסף. בכל זמן נתון מותר לשחקן להחזיר אות שהוא מתקשה לשלב בתשבץ הפרטי שלו, אך במקומה יהיה עליו לקחת מהקופה שלושה אריחים חדשים. מי שמצליח לנצל את כל האריחים שברשותו בזמן שהקופה כבר התרוקנה מכריז “בננה” – והוא המנצח.

פשוט, מהנה ואפילו חינוכי. לא לילדים בלבד, גם לנו לא יזיק לעזוב קצת את העיתון של שבת בבוקר (שהוא בדיוק כמו פייסבוק, רק למבוגרים) ולבלות יחד עם בני המשפחה על השטיח שבסלון.

# BANANAGRAMS – הגרסה העברית, מחיר המשחק: 99 שקל כולל משלוח, ניתן להזמין דרך אתר האינטרנט

ארוחה משפחתית משתלמת במבצע חורף במסעדת TUK TUK

הם מתבגרים לתוך ריאליטי. מה זה עושה להם?

על הקומיקס פיניאס ופרב כבר שמעתם?

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.