fbpx

“כוכב נולד”?

"כוכב נולד"?

הבת שלי, בת 18, סיפרה לי שהיא רוצה ללכת לאודישנים של “כוכב נולד 10”, ושאלה מה דעתי בעניין. מרוב שהופתעתי, לא חשבתי עד הסוף ועניתי לה בספונטניות: “את צוחקת? שמעת את עצמך פעם שרה?”. היא שאלה למה אני מתכוונת, ועניתי לה שהיא שרה ממש נורא ושחבל שהיא תלך כי היא סתם תיפגע ויעשו ממנה צחוק באודישנים. בסוף יצא שהיא מאוד מאוד נפגעה ממני. היא אמרה לי שחברים אמרו לה שהיא שרה יפה ושרק אני נגדה, ומאז היא בקושי מדברת איתי.
אני מאוד מצטערת על האופן שבו הגבתי, אבל בסך הכול רציתי להגן עליה. ניסיתי לשוחח איתה על הנושא וגם להתנצל, אבל זה לא עוזר. מה אני יכולה לעשות עכשיו?

[credit]מאת: ליאת בוקאי 15.02.12 [/credit]

אמא יקרה, ניכר כי קיים פער גדול בין מה שמעסיק את בתך, החלומות והמאוויים שלה, לבין מה  שמדובר ביניכן באופן גלוי – אם כל כך הופתעת מרצונה לנסות להופיע בתוכנית “כוכב נולד”. לפעמים אנחנו מגיבים לכל מיני מצבים רגשיים וקונפליקטים מתוך עולמנו הפנימי, וזו עבורך נקודה למחשבה למה הגבת כפי שהגבת. ניסיונותייך לפנות לבתך ולשוחח עמה על העניין נתקלים במחסום מצדה, אולם אין ספק שעלייך להמשיך במאמצייך אלה. במקביל, תוכלי לנסות לפנות אליה גם באמצעים אחרים, כמו מכתב אישי. “ניסיונות החיזור” הללו ממחישים את הרצון שלך לתקן את תגובתך ויש להם משמעות רגשית מבחינת בתך – מכיוון שהם מעבירים את המסר שאינך “מוותרת” עליה.
בשיחה עם בתך, חשוב שתהיי קשובה למקום הפגוע שלה ותכילי את רגשותיה, וכמובן תתמצלי על הפגיעה בה. ייתכן כי בתך תעלה מקרים נוספים מהעבר שאירוע זה העלה בה, והיא חיכתה שיהיו מדוברים ביניכן .
לבסוף, בדקי יחד עמה כיצד תוכלי להיות שם עבורה באופן שיתאים לה. כלומר, האם היא תרצה שתלווי אותה למבחני הקבלה, שתעזרי לה למצוא את הזמן להתכונן אליהם, וכו’.

מבין דבריך עולה שאינך מאמינה ביכולות של בתך בתחום השירה. ואכן, לעתים קשה לנו כהורים לתת את ברכת הדרך למשהו שאנחנו לא חשים שלמים עמו – בין היתר מתוך רצון למנוע את הפגיעה בילד, שנראית לנו כל כך “וודאית”. ייתכן כי בתך אכן תיכשל (וייתכן מובן שתצליח), אולם יהיו התוצאות באשר הן – חשוב שתעניקי לה את התחושה שאת אינך חוסמת את דרכה, אלא מאפשרת לה את הבדיקות – שהן כה טבעיות בגיל ההתבגרות.

המשיבה היא עובדת סוציאלית, בעלת תואר שני בייעוץ חינוכי ומתמחה בטיפול משפחתי

בן 13: פתאום ההורים דורשים ממני בלי הפסקה, מה קרה להם?

אמא ובן: לימור סימון בפוסט מרגש על הקשר שלה עם בנה המתבגר

יאיר לפיד: רגע לפני שרץ לפוליטיקה, הוא הוציא את הספר “פני הדור”

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.