fbpx

“תראו איך גדל לי התחת”?

"תראו איך גדל לי התחת"?

את שונאת את הגוף שלך, יורדת עליו, מתוסכלת מהשינוי שהוא עבר ומרגישה פחות ופחות מינית מול בעלך. ומי מקשיבה לך מהצד? סופגת לתוכה את כל המסרים השליליים הללו? בתך המתבגרת, שעלולה חלילה להפוך יום אחד לאנורקסית או בולימית. לכן, השינוי חייב להתחיל בך

החלטתם לצאת הערב. את מתקלחת, מרוצה מהעובדה שסופסוף את יוצאת לבלות עם בן הזוג. את שולחת מבט מהיר בדמותך הערומה שמשתקפת במראה, ואומרת לעצמך שוב בתסכול: ” וואו, כמה שמנתי”. הלב שלך נצבט לאור השינוי שחל בגופך בשנים האחרונות, קפלי הגוף שלא היו שם כשהיית בת 18 או אפילו בת 25. את תוהה לאן נעלם הגוף שפעם כל כך אהבת. את מאוכזבת מעצמך.

נזכרת איך נשברת מול מנת הפסטה ברוטב שמנת שאכלת בהפסקת האוכל בעבודה, אחרי ששוב הבטחת לעצמך – “מהיום דיאטה ב-א-מ-ת! אני לוקחת את עצמי בידיים”.

את מסתכלת על עצמך ברחמים, חושבת עד כמה את מסכנה שאת לא מצליחה להוריד את עודפי השומן מאז שילדת את בתך לפני 16 שנה, ואיך נוספו שומנים נוספים אחרי הלידה של הילד השני. את נזכרת בכל הדיאטות שניסית לעשות, ואיך כל דיאטה כזו גרמה לכך שאת שונאת את הגוף שלך יותר ויותר…

את ממשיכה להתארגן ולובשת שמלה. כשקנית אותה היא הייתה רפויה עלייך, כעת את ממלאת את כולה. היא נצמדת לגופך העגלגל ומבליטה את קימוריו. את מתאפרת קלות ויוצאת אל הסלון. הבת שלך יושבת שם ובוהה בטלוויזיה, בעלך יושב לידה וממתין לך. “אוף מאמי, תראה איך גדל לי התחת!”, את אומרת לו בעצבנות. “תראה מה נהיה ממני! אני לא מצליחה להבין איך אתה בכלל רוצה אותי? חחחח…”.

כך תשקמי את דימוי הגוף שלך

1. שאי באחריות: האחריות על חייך נמצאת בידיים שלך, לכן החליטי שאת עושה שינוי. הראי לילדייך מודל חיקוי חיובי וכך תעניקי להם שיעור מצוין לחיים.

2. קבלי את עצמך ולמדי לאהוב את עצמך: קל להגיד וקשה ליישם, אך בהחלט אפשרי! אצלי, התהליך הזה נמשך כשמונה חודשים. עזבי דיאטה, תתחילי בכך שתאהבי את עצמך ותראי שהקילוגרמים ירדו מעצמם.

3. תרגלי חשיבה חיובית: זה בדיוק כמו לתרגל שריר. בכל פעם שעובר לך בראש משהו שלילי,  עלייך או על מישהו אחר בסביבה, העבירי אותו אוטומטית לחשיבה חיובית.

4. פרגני כל הזמן: פרגון , פרגון , פרגון, מהיום את רק מפרגנת. כך תעצימי גם את עצמך וגם את הסביבה.

5. הקצי זמן קבוע לעצמך: אחת לשבוע פני לעצמך זמן לבילוי בנפרדות זוגית. לעצמך פעם בשבוע חברות / קורס ועוד.

מה תרצי להוריש לבתך?

את כל כך עסוקה בעצמך, שאת שוכחת שגם היא שם. בתך בת ה-16. היא שומעת הכול ורואה הכול. איך את מתמודדת עם הגוף שלך, איך את משתמשת במשפטים המתארים חוסר אהבה וחוסר הערכה כלפי גופך, איך הוא מעלה בך תסכול וייאוש. היא קנתה כרטיס ל ‘סרט’ הזה כבר בגיל צעיר, מכורח הנסיבות. היא עדה לתבנית המוכרת, שבה מצד אחד את מגדפת את עצמך ומצד שני את לא מרפה לרגע מההרגלים שלך.

הדיאלוג שלך עם עצמך מופנה לפעמים גם כלפיה: “תראי איך החולצה הזו צמודה עלייך!”, את גוערת בה. היא רואה אמא פגיעה מאוד, ממורמרת, כעוסה וחסרת סבלנות. היא שומעת את המריבות שלך עם אביה. היא רואה איך את לא מרפה גם ממנו, איך את לפעמים מוציאה את התסכולים האישיים שלך עליו. היא לא מבינה מה הוא עשה לא בסדר, אבל היא שותקת. שותקת וסופגת הכול.

ההורים הם המשפיעים הדומיננטיים על הילדים בצעירותם – מחקרים הוכיחו זאת זה מכבר. ממך הבת שלך שואבת בראשית חייה את אופן ההתנהגות וההתנהלות, את תפיסת המציאות. היא מחקה את הדפוסים האישיים שלך ואת דרך ההתמודדות שלך עם גופך. האם את מאחלת לה שזה הסרט שהיא תחיה בו כל חייה? האם את רוצה להעביר לה “במתנה” תסכול, שנאה עצמית, חוסר ביטחון וכעס?

שינויים בסוף התסריט

דימוי הגוף שלך עבר פגיעה קשה, שעוברת בהכרח הלאה – לדור הבא. אבל הסרט הזה לא חייב להסתיים בבולימיה או באנורקסיה של בתך (או של בנך). כל עוד תיקחי יוזמה ותהיי את זו שתחולל שינוי בעצמך. הכוונה היא לשינוי תפיסתי והתנהגותי שישפיע רבות על אורח החיים האישיים שלך, על איכות חייך, על הזוגיות והמיניות שלך ומכאן על כל מערכות היחסים שאת מנהלת . שינוי כזה יאפשר לילדייך המתבגרים לגדול ממקום של אהבה עצמית, לקבל ביטחון עצמי שהם תמיד אהובים – ללא שיפוט וביקורת בנוגע למי שהם או לגודל משקל גופם, לבטא את עצמם באופן מלא וליצור חיים בריאים מבחינה נפשית וכמובן פיזית (כן, בישול בריא זה חלק מהעניין – שאי באחריות על סוג האוכל שאליו נחשפים ילדייך בבית). אם את מתקשה בביצוע תהליך השינוי הזה בכוחות עצמך, אני ממליצה לך להיעזר באנשי מקצוע המתמחים בייעוץ אישי לאהבה וקבלה עצמית.

הכותבת היא יועצת זוגית ואישית, מגשרת וסקסולוגית www.limorbandel.com

אוכלים ללא ג’אנק פוד

אימון ברשת: תמי רוצה להגשים את עצמה

אהבתם? הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלנו

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.