fbpx

הילדה מוחרמת

בתי, בת 14, היא נערה מוכשרת, חכמה ויפת מראה. כשהייתה בת עשר, עברנו להתגורר בעיר אחרת והיא נכנסה לבית ספר חדש. ההתאקלמות לא הייתה קלה עבורה, אך עם הזמן היא הצליחה להתמודד. בשנה שעברה חלה הסלמה חריפה במצבה החברתי – היא לא הוזמנה לאירועים חברתיים כיתתיים וסבלה מהצקות ועלבונות. כשפניתי למורתה כדי שתסייע, היא לא פעלה לטיפול בבעיה ואף הצדיקה באופן מסוים את הילדים (אני מבססת זאת על נימוקיה לכך שהילדים לא רוצים להיות בחברת בתי). לא רק שהמורה לא סייעה, לתחושתי היא אף  מהווה בעצמה מקור תוקפני כלפי בתי, כשהיא פוגעת בה מול כל הכיתה. המצב של בתי מחמיר מיום ליום. היא לא רוצה לקום בבוקר כדי ללכת לבית הספר, היא מדוכדכת ועצובה. אינני יודעת מה לעשות כדי לעזור לה, האם תוכלו לייעץ לי?


[credit]מאת: מרכז sos ללימודי אלימות. 20.4.11[/credit]
מפנייתך עולה כי בתך מתמודדת עם מצב קשה יום אחר יום מזה תקופה ארוכה. לפעמים ילדים נוטים להרגיש בושה ואשמה על כך שהם מוחרמים, אולם חשוב להזכיר ולומר לה שהיא אינה אשמה! חרם חברתי או הצקות נעשים ברוב הפעמים לילדים נהדרים בלי שום סיבה אמיתית, אלא מתוך קנאה או מאבקי כוח וכבוד. תחושת ה”לבד” במצב כזה היא קשה מאוד, ולמקור התמיכה והאמפתיה שלך ישנה חשיבות רבה  ביותר בהפגתה. העניין שאת מגלה בבעיה שלה, ניסיונותייך לעזור והכלתה בעת העצב והקושי שלה מהווים גורם מעצים וחשוב. הסבירי לה כי את מנסה לעזור לה ולמצוא פתרונות, שתפי אותה וערבי אותה בכל תהליך שבו תחליטו לנקוט.
את מספרת כי ניסית לערב את המורה וליצור עמה שיתוף פעולה, אך ניסיון זה לתחושתך רק ליבה את הבעיה. זהו מצב קריטי, המוסיף נדבך של קושי מהותי. אולם עם כל הקושי, חשוב שתביני כי שיתוף פעולה עם המערכת החינוכית הוא הכרחי. נסי לאתר גורם אחר במערכת, כמו היועצת החינוכית או רכז השכבה, שאיתו תוכלי לפתח שיח ושיתוף פעולה הדדי. שיתוף פעולה אמיתי עם גורם כזה עשוי לסייע לבתך, שכה זקוקה לכך כעת, מכיוון שהוא יוכל לעזור ולאפשר טיפול במישור הכיתתי – שהוא בלתי נפרד בהתמודדות עם מצב כזה.
www.soscenter.org.il
איך תדעו אם הילד שלכם עובר התעללות חברתית (גופנית או רגשית)?

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.