fbpx

להציל חיים בגיל 11

להציל חיים בגיל 11

בעקבות טרגדיה מצטערת, נער מטקסס המציא פטנט שימנע מהורים לשכוח את ילדיהם ברכב

בזמן שמרבית בני ה-11 בעולם מוטרדים מאיך שהם יצאו בתמונה האחרונה שהם העלו לאינסטוש, או מה כתבו עליהם בוואטסאפ הכיתתי, את בישופ קרי מטרידים דברים אחרים לגמרי: מאז שהיה ילד קטן (לא שעכשיו הוא גדול) הוא חלם למצוא פתרון לפעוטות שנשכחים ברכב.

לאחר שתינוקת בת חצי שנה מהשכונה שבה גדל בטקסס נפטרה בדרך הנוראית הזו, המחשבה שילדים יכולים למות בצורה הזו לא נתנה לבישופ הצעיר מנוח, והוא היה נחוש למצוא פתרון שימגר את התופעה.

שכחת ילדים ברכב היא תופעה נפוצה מכפי שהיינו רוצים לחשוב. על-פי ארגון ‘בטרם לבטיחות ילדים’, בין השנים 2008-2016 אירעו בישראל בלבד 381 מקרים של השארת ילדים לבד ברכב או של הילכדות ונעילה ברכב, בהם היו מעורבים 427 ילדים. 19 מן המקרים הללו הסתיימו במות הילד. אין ספק שפתרון שיצליח להילחם בתופעה צריך להיות בראש מעינינו.

“אני חושב שזה לא צריך לקרות יותר”, אמר בישופ לאתר רומפר, “בגלל זה עבדתי על ההמצאה שלי. התחלתי לפרק לגורמים את הבעיות שמביאות למקרים האלו, ואז לנסות למצוא להן פתרונות יצרתיים”. המכשיר אותו הגה בישופ נראה כמו מאוורר קטן והוא פועל בכמה מישורים: הוא יודע לזהות אם יש תנועה באחד המושבים ולאבחן אם יושב בו ילד, במידה וכן הוא מקרר את המושב כשהטמפרטורה מתחממת ובמקביל מתקשר לשירותי החירום על מנת לדווח על ילד שנשכח.

לאחר שבישופ הגה את המכשיר, הוא הביא את הרעיון לאביו, שעשה מעשה שלא כל ההורים תמיד עושים: הוא לא סתם הסתכל על הסקיצה שבנו הגיש לו כאל ציור חסר משמעות, אלא הקשיב לבן שלו ברצינות. אחר כך הוא מהר לרשום את ההמצאה של בנו כפטנט ולפתוח עבורו עמוד באתר מימון ההמונים GoFundMe.

בהתחלה בישופ ואביו ביקשו לגייס 20 אלף דולר, אבל ברגע שהשמועה התחילה לפרוש כנפיים, הם הצליחו לגייס תוך זמן קצר 50 אלף דולר. “לא צפיתי עד כמה אנשים יהיו נדיבים”, סיפר בישופ בהתרגשות. בזכות הכסף שנאסף, בישופ מתחיל לעבוד על הפיכת הרעיון למוצר מהפכני. אם הוא יצליח, וכולנו תקווה שכך יהיה, הוא יוכל להציל מאות חיים ברחבי העולם מדי שנה.

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.