fbpx

שיפה ושונה תהיה השנה

להיפרד מהסלולרי? לעבוד פחות? או אולי להשקיע יותר בלימודים? פורטל “עשר פלוס” שאל אתכם מה אתם מאחלים לעצמכם לשנה החדשה

לשמור על עצמי

בשנה הבאה עלינו לטובה אני מבטיחה לשמור עליי בשבילי, להשקיע בשיווק שלי את עצמי, להמשיך להיות אמא מצחיקה, מכילה, מקשיבה אך לא חברה אלא מבוגרת משמעותית עבורי ועבור ילדיי, להשקיע בזמן הפנוי שלי שיהיה איכותי ומפנק ולכתוב את הספר הראשון שלי. ואני גםם מבטיחה להמשיך להיות בת זוג מדהימה לאדיר שלי

שגית ברמי, מדריכת הורים, מאמנת מבוגרים ובני נוער, מלווה אימהות בהיריון ולאחר לידה ומנחת קבוצות

לרשום נוכחות

אני מאחלת לעצמי השנה להיות נוכחת – כאן ועכשיו, להיות נהדרת ולא נעדרת בשל המסכים ולראות בעדיפות ראשונה את התקשורת והיחסים האמיתיים ביני לבין בני משפחה, חברים ועמיתים, כי מבט בעיניים שווה אלף לייקים.

ד״ר שלי גפן, מומחית ליחסים לצד המסכים

שיפה ושונה תהיה השנה

לא לוותר על החברים

אני כזו הממעטת לקחת החלטות גורפות מהסוג של “מהיום אני לא…” או “מהיום אני כן…”. נדמה כי השנה אחרוג מהדרך ואשתדל לקיים הלכה למעשה את כל מפגשי החברים/חברות שנקבעו ובוטלו שוב ושוב. אנשים יקרים מתקופות שונות בחיי חוזרים אלי בסיטואציות שונות ומעוררים געגוע. לעיתים מזומנות אני קובעת מפגשים על קפה וכשהם מתבטלים הם נעלמים מרשימת המשימות החשובות ואני מצטערת רק בדיעבד. השנה החלטתי שלא עוד! כל מפגש שיקבע יצא אל הפועל.

ריקי ברוך

להעניק משמעות

ההחלטה שלי לשנה החדשה היא להנות מהשירות הצבאי כמה שאפשר. בכל זאת אלו שנתיים משמעותיות מהחיים שלי ואני לא רוצה שהם יעברו סתם ככה, כי “הפז”ם דופק”. לכן אני רוצה להתפתח ולצמוח כמה שאפשר ולתרום בתפקיד שלי ובעשייה שלי.

נועה זאבי, חיילת 

שיפה ושונה תהיה השנה

להוריד הילוך

אני לא חסיד של קבלת החלטות לשנה החדשה, ולו רק בגלל העובדה שזה עשוי להלחיץ ולהטיל עליי מחויבויות שאני לא רוצה בהן. אבל במערכת אתר “עשר פלוס” לוחצים, אז הנה שלוש החלטות שאשמח לעמוד בהן השנה:

לעשות פחות. תרבות הצריכה צריכה שנהיה עסוקים כל הזמן, אבל לעשות פחות זה דבר שמחייה את הנפש ומביא להתעלות. אני לא מוכן להיות מולטי טאסקר (כלומר: לא מרוכז, לא יעיל, לא מקצועי, נוירוטי) ומשתדל לנקות את היומן שלי באמצע השבוע ובעיקר בסופו. דילול של פעילויות עוזר להצביע על מה שכן חשוב לעשות בחיים. השנה אשתדל להיות פחות פעיל.

לבשל. בקיץ אני לא נהנה להיות במטבח, אך עם בוא הסתיו והחורף מזג האוויר מתקרר ונחמד להפעיל את הכיריים והתנור. מכיוון שיכולות הבישול שלי מוגבלות למדי, אשמח לקבל החלטה להשתפר בתחום הקולינרי, אין דבר כיפי יותר מלבשל למשפחה ולקבל מהם תשבוחות על הארוחה הטעימה שהכנת להם.

לעבוד פחות. העבודה היא חיינו וזה, אבל החיים קצובים ואני לא נולדתי אתמול. זה הזמן להחליט אם ברצוני לבלות את חיי בעמל מתמשך או לשים יותר דגש על משפחה, חברים, טיולים ותחביבים. ברור שלא אפרוש או אפסיק לעבוד, אבל אני מניח שביכולתי לעבוד מעט פחות ממה שאני עובד היום, להוריד שעה פה ושעה שם, או לעבוד רק ארבעה ימים במקום חמישה בשבוע וכן הלאה. יותר טוב בשבילי וקרוב לוודאי שגם בשביל חבריי ומשפחתי.

אריאל קרס, מחבר הספר “הורות איטית”, אבא לשלושה ילדים, עיתונאי ומוזיקאי

להשקיע בעתיד

השנה החלטתי להשקיע יותר בלימודים ולהשתדל להוציא ציונים טובים יותר, להתנהג יפה בשיעורים ובאופן כללי לעבוד על כך ממוצע ציונים גבוה יותר. אני מעוניינת להגיע לבית הספר עם הרגשה שיש לי מטרה ושאני לא סתם מעבירה את הזמן. כל זה כדי שאדע שבעתיד יהיו לי יותר אפשרויות.

 נעמה בר-לוי, תלמידה בת 13

שיפה ושונה תהיה השנה

להתחיל להרגע

ההחלטה שלי היא לעשות מדיטציה לפחות פעמיים בשבוע, כדי להרגע ולהצליח לעבור את השנה העמוסה הזו בפחות לחץ.

מאיה זאבי, תלמידת כיתה יא’

להיגמל מקיטורים

לפני כמה שנים החלטתי להיגמל מצעקות בבית. לקח לי שנה והצלחתי! אני אמא גמולה מצעקות כבר חמש שנים. השנה אני רוצה לצאת בפרויקט צמצום הקיטורים וגלגולי העיניים. נכון שתמיד יש על מה לקטר אבל זה ממש לא עוזר, אפילו להיפך. אז השנה אקטר פחות על הבלגן בסלון, על הרעש של הצפצופים במסכים, על הסיגריות שמסביבי, על הכביסה שלא נגמרת.

השנה אקטר פחות על המדינה, על מזג האוויר, על הפקקים, על ה״מצב״.

השנה אקטר פחות על מערכת החינוך, על המורות, על שיעורי הבית (שאולי לא יהיו?), על תכנית הלימודים.

ומה אני אעשה עם כל הזמן שיתפנה לי מקיטורים? אשקיע אותו בחיוכים, בשיפור מערכות יחסים ובאקטיביזם.

רותי ליבנת, מאמנת מוסמכת ומנחת הורים. שותפה בחברת מחקר התלהבות. יזמת שותפה של ק.מ.ה – קהילה ארצית של מנחי הורים.

לשמור על הרומנטיקה

ההחלטה שלי לשנה החדשה היא פעם בשבועיים לארגן דייט עם בן הזוג שלי. זה יכול להיות סרט, מסעדה, קפיצה לים או סתם פק”ל קפה ביער. פעם בשבועיים (זו לא כזו דרישה גדולה, נכון?) מתפנים האחת לשני ועושים “חוג בן/ת זוג”. עכשיו רק צריך לוודא שהוא מתחייב גם- כי בכל זאת צריך שניים לטנגו וכו’. אבל תמיד טוב שיש אחד  שיוזם, ושיתעקש שזה לא יתמסמס בתוך השגרה והיומיום- אז מתחייבת להיות האחת הזו. ושיהיה לנו בהצלחה

יעל שלף זאבי, מנחת הורים, בוגרת מכון אדלר ומוסמכת משרד החינוך. בוגרת האוניברסיטה העברית, תואר B.A בפסיכולוגיה, M.A בתקשורת

שיפה ושונה תהיה השנה

לא לוותר על כלום

יש לי מספר החלטות לשנה החדשה: לנסות יותר להשקיע בלימודים ולשפר את הציונים שלי. אני גם מאוד רוצה להצליח יותר בשיעורי ספורט ולהתקבל לנבחרת כדורשת, וגם להשתפר בשחייה שלי. בבית חשוב לי להסתדר עם אחותי הקטנה ולעבוד על כך שיהיו פחות מריבות, ובנוסף גם אני רוצה לפעול כדי שיהיה שיוויון בין כל התלמידים בכיתה שלי, ובכלל ליהנות כמה שיותר. זה אמנם הרבה דברים, אבל אני מקווה שאצליח להגשים את הכל.

תמר אלמגור, תלמידה בת 9 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.