fbpx

שיעורים באופנה

שיעורים באופנה

בית ספר בקליפורניה החליט לוותר על תלבושת אחידה כדי להעביר לתלמידים שלו מסר חשוב

במרבית בתי הספר בארץ ובעולם כולו, חזרה לבית הספר פירושה גם חזרה לתלבושת אחידה ולקודי הלבוש המחמירים שמכתיבים לתלמידים מה הם רשאים ללבוש ומה לא. אך בכל זאת יש בית ספר אחד בקליפורניה שהחליט לשחרר את תלמידיו מהעונש הזה ולהעניק להם חופש בחירה אופנתי.

החל מהשנה, הנערים והנערות שלומדים בבית הספר אלמנדה לא יענשו אם הם יגיעו בבגדים שעד עתה נחשבו ל”בלתי הולמים”. כעת הם יכולים להגיע לשיעורים בכל לבוש שמתחשק להם, כל עוד הוא “מכסה את איברי המין, הישבן והפטמות” – כך על פי הכללים החדשים. עוד דבר שמחוץ לתחום אלו בגדים עם דימויים אלימים או בלתי חוקיים, כמו גם דברי שטנה, גסויות ופורנוגרפיה.

השינויים במדיניות תלבושת בית הספר מבוססים על שלושה עקרונות עיקריים:

  1. המורים יעודדו את כל התלמידים להתלבש באופן נוח כדי לאפשר להם יום פעיל בבית ספר.
  2. התלמידים צריכים להיות מסוגלים ללבוש בגדים ללא חשש משיימינג או ביקורת על הגוף שלהם.
  3. הלבוש של התלמיד צריך לאפשר גם לכל התלמידים לפתח דימוי גוף חיובי.

סוזן דייוויס, דוברת בית הספר, אמרה בראיון ל- ABC7 כי מדיניות חדשה זו נועדה להגביר את חופש הבחירה של התלמידים, תוך צמצום הבודי-שיימניג שלדבריה התלווה אל קוד הלבוש הקודם. “כשכל הזמן בוחנים פרמטרים כמו כמה קצרים המכנסיים, כמה עור רואים מהכתפיים ועד כמה המחשוף נמוך, התוצאה בסופו של דבר היא שנערות נענשות ונעדרות מהשיעורים לעתים קרובות יותר מאשר בנים”, טוענת דייוויס.

תקנות האופנה החדשות יצאו לפועל אחרי התייעצות עם ארגון הנשים באזור. נשיאת הארגון לשעבר, ליסה פראק, הסבירה שבמדיניות זו קוראים תיגר על ההנחה כי הנערות הן אלו שצריכות לשמור על כך שדעתם של הבנים לא תוסח על ידי כתפיים חשופות או רצועה חזייה מבצבצת. “הבנות הסבירו שהן מרגישות שהגוף שלהן חשוב יותר מההשכלה שלהן”, היא אמרה. פראק ציינה מקרה שקרה לאחת מבנות בית הספר התיכון המתבגרות, שנענשה בגלל שלבשה את מכנסי הכדורגל שלה לבית הספר. “מישהו אמר לה שהרגליים שלה לא נועדו כדי לרוץ, אלא כדי שהוא יוכל להסתכל עליהן”, סיפרה. “אנשים משליכים את המחשבות המיניות שלהם על בנות שבסך הכל לובשות את מכנסי הכדורגל שלהן והולכות לשיעורי מתמטיקה”.

עם פרסום החדשות ברשתות החברתיות, הורים ותלמידים רבים מהרו להגיב. בהם, למשל, בריין ראסל שכתבה: “אני חושבת שמה שהילד לובש הוא בינו ובין בני משפחתו ולא העסק של אף אחד אחר. כנראה שקולג’ הוא מקום מוזר…שם את יכולה לחשוף כתפיים או בטן ואיכשהו הסטודנטים בכל זאת מסוגלים ללמוד”.

גולשת בכינוי סבינה כתבה: “יש לי שני בנים והם צריכים להיות מסוגלים לשבת וללמוד ליד בנות בתחתונים ובחזיות כי אנחנו לא מתייחסים לגוף הנשי כאל מושא לתשוקה מינית בלבד. תשומת לב היא דבר טבעי אבל כך גם השליטה העצמית”.

סטיבן פונג, האחראי על החינוך במחוז, אמר כי “התקנות החדשות אילצו אותנו להתמודד עם התפקיד שיש לנו בפיתוח דימוי הגוף אצל התלמידים ואיזה מסר קוד הלבוש הקודם העביר לתלמידים לגבי מיניות וגבולות”.

בינתיים נמסר שהמדיניות החדשה תהיה בשנה בתקופת מבחן, ובאזור חודש מאי יחליטו האם להמשיך אותה באופן קבוע. מעניין יהיה לראות מה יהיו תוצאות הניסוי הזה, והאם המתבגרים יקחו את השחרור האופנתי למקום מעצים, או שאולי בסופו של דבר בית הספר ימצא את עצמו הופך לתצוגת אופנה של מותגים וחיטובים. אין ספק שכרגע חובת ההוכחה היא על התלמידים.

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.