fbpx

10 טיפים לחזרה חסכונית ללימודים

החזרה לבית הספר לא חייבת להיות מלווה בהוצאות שחורגות מהתקציב המשפחתי. הנה כמה עצות שיעזרו לכם לחזור לשגרה בצורה חסכונית, ועוד אפילו להשאר עם עודף

פסטיבל החזרה לבית הספר כבר כאן ואיתו ההוצאה של אלפי שקלים למשק הבית, בין השאר על ציוד לבית הספר, תלבושת אחידה, ילקוט, בגדים, נעלי ספורט ועוד. הוצאות אלו מתווספות להוצאות שמסיימות את החופש הגדול והיקר. אז כדי שבכל זאת נגיע לחגי תשרה עם (קצת) מרווח נשימה, הנה 10 טיפים לקניית ציוד חכמה וחסכונית:

  1. בנו רשימה חכמה לציוד לבית הספר. קחו את הרשימה שמספק בית הספר והפעילו שיקול דעת. החליטו מה מתוך הרשימה אתם באמת סבורים שיש לרכוש. מחברת עם שלושה נושאים למשל, היא דבר יקר ולא הכרחי.
  2. בדקו עם הילדים מה חשוב להם. נהלו שיחה עם הילדים לפני היציאה לחנות. הקשיבו לרצונותיהם ולחלומותיהם. דונו עימם במגבלות תקציב, הפרידו בין צריך ורוצה והקצו להם מסגרת לדברים שהם רוצים, למשל 2 מחברות מקושטות.
  3. בדקו מלאי קיים. בדקו מה נשאר בבית משנים קודמות ומה ניתן להעביר מאח אחד לאחר. הורידו מהרשימה את מה שכבר יש לכם.
  4. ילקוטים כל שלוש שנים זאת גם אופציה. מי אמר שצריך לקנות ילקוט חדש כל שנה? ילקוטים רבים נראים כמו חדשים לאחר כביסה. דברו עם הילדים וקבעו כללים ביתיים לתדירות רכישת ילקוט חדש.
  5. פצלו את הקנייה. זהו מהם המוצרים המוזלים בכל מקום וקנו רק אותם. בדקו היכן כדאי לרכוש ילקוט וקלמר- אולי בנפרד משאר הקניה? שתי הוצאות אלו גבוהות יחסית ואם תחסכו בהן תצליחו לחסוך סכום משמעותי בכלל הרכישה.
  6. עדיף לקנות בלי הילדים. יהיה לכם קשה להשלים קנייה ולעמוד בפיתויים כשהילדים עמכם בחנות. אם הילד רוצה לבחור את הילקוט לעצמו, קחו אותו למשימה מוגדרת ואת שאר הציוד רכשו לבדכם.
  7. חפשו במקומות נחבאים בחנות. המוצרים הלא ממותגים והזולים יותר נמצאים בדרך כלל בירכתי החנות, או תלויים נמוך מאוד או גבוה מאוד. כמה צעדים ומאמץ קל עשויים לחסוך לכם הרבה כסף.
  8. השאירו את המלאי בחנות. למרות המבצעים, אין צורך לקנות ציוד בכמויות גדולות לכל השנה. בהחלט ניתן להסתפק בכמות שתשמש אותנו לתחילת השנה ובהמשך להשלים ציוד על פי צורך.
  9. חשבו פעמיים לפני קניית בקבוקי מים וקופסאות אוכל. האם הילדים שלכם שייכים לקבוצת הילדים ששומרת על הציוד או שכל יום נעלם להם הבקבוק וקופסת האוכל לא חוזרת? במידה והם שייכים לסוג השני, ותרו על רכישת בקבוקים וקופסאות, כי זה יהיה ממש לזרוק כסף יקר לפח.
  10. ארגנו בבית מקום לציוד שרכשתם. סדרו את המלאי במקום שהקצתם לכך בבית. כשהציוד מסודר תדעו בדיוק מה יש לכם ומה צריך להשלים בהמשך השנה.

שתהיה שנת לימודים פורה וחסכונית לכולנו.

הכותבת שייכת לארגון פעמונים – ארגון התנדבותי, המסייע למשפחות וליחידים בתחום ההתנהלות הכלכלית. הסיוע ניתן באמצעות אלפי מומחי פעמונים בתחום כלכלת המשפחה. בין השאר מעניק הארגון יעוץ אישי ומשפחתי, קורסי חינוך פיננסי בכל הארץ, מענה מקוון לשאלות, מיידע וכלים מעשיים ועוד.

החופש הגדול הוא לא סיבה להיגרר להוצאות מיותרות

יותר ויותר בני 30 עדיין תלויים בהורים שלהם. הגיע הזמן לעזור להם לצאת לעצמאות

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.