fbpx

לאהוב ביפנית

לאהוב ביפנית

הסרט היפני “אהבתה מרתיחה את מי האמבט” מוכיח שלאהבה של אמא אין שפה

לפני כמה עשורים בחיי חייתי בטוקיו תקופה די ארוכה. היפנים שונים מאתנו בהתנהלותם ובתפיסות העולם שלהם. שפת הרגש פחות מוכרת וכל סרטי הלחימה שמאפיינים את התרבות שלהם, כמו ברוס לי ואחרים, די תואמים את התרבות שמשרישה חוזק וכוח. אנשים קצרים, ענייניים, מעשיים, פחות רגשיים.

תמיד צחקנו שיפני שהתחבר עם “גייז’ינים” (לבנים), והסתובב איתם בעולם הלך לאיבוד בתוך תרבות עמו. נזכרתי בכך לפני שבועיים כשטיילתי ברומא וראיתי המוני יפנים צעירים מטיילים ועלתה בי מחשבה כמה הם השתנו כעם, כאנשים. פעם היפני המטייל בעולם לבדו היה “מוזר” בעיני עמו, ועכשיו הם מטיילים בהמוניהם לבדם ולא בקבוצות, צעירים שנפתחים לתרבויות זרות, אין ספק שהחברה היפנית עברה מהפך.

ולמה אני מציינת זאת? כי זה המהות של הסרט החדש “אהבתה מרתיחה את מי האמבט”, סרט דרמה יפני חדש ומפתיע, שמציג סיפור משפחתי על יחסים מורכבים בזוויות שונות רבות ומגוונות ובעיקר מודרניות המאפיינות את התרבות המערבית של ימינו.

מפתיע? כן, בהחלט. לא ציפיתי מסרט יפני להציג כל כך הרבה תבונה ורגישות. כמדריכת הורים ויועצת בתחום, לא ציפיתי לראות כל כך חזק את תפיסת עולמו של אלפרד אדלר בסרט יפני של חברה שהרגש בה עד לפני כמה עשורים היה דבר מופנם והערכים שליוו אותה היו שונים לגמרי.

נכון שישנם ערכים שנשארו לאורך השנים בחברה היפנית כמו החוזק באדם, אך אם פעם דברו בסרטים יפנים על חוזק חיצוני, סרט זה עוסק בחוזק הפנימי של האדם והשינוי הגדול יותר, החוזק של האישה.

כחוט השני, מציג הסרט את סיפורן של נשים שונות מאם המשפחה ששומרת סוד נוראי בגופה, אך מנהלת את כולם ביד רמה, דרך המתבגרת בת ה- 15, הילדה בת ה- 9 ועד הצעירה ביותר ילדה בת שלוש. בסרט עטור הדמויות הרבות נמצאים גם הגברים, אך אלו מקבלים אופי חלש יותר שמקור השראתם וחוזקם הפנימית נובע חד משמעית מהאישה.

אלפרד אדלר מדבר על כך שכולנו רוצים להרגיש שייכים. גם אם נולדנו לזוג הורים ויש לנו תעודת לידה, זה לא מחייב שבהרגשה הפנימית שלנו נרגיש שייכות למשפחה. סרט זה עוסק רבות בתחושת השייכות של הדמויות הרבות המשתתפות בו, כל אחת מהמקום הפרטי וסיפור האישי שלה. כדי לחזק תחושת שייכות אומר אדלר יש צורך שניתן לאדם להרגיש א.נ.י – אהוב, נחוץ ויכול, ואת זה עושה אם המשפחה ללא פחד ועם הרבה תעוזה ובעיקר ללא אבחנה בין אם אתה ילד ביולוגי או לא.

נשמע ארוך? לא מובן? מבטיחה לכם שצפייה בסרט החדש היפני “אהבתה מרתיחה את מי האמבט” תספק לכם את התשובה על אהבתה של מי מדברים (וכן אתם יכולים כבר לנחש, שאין אהבה כמו אהבה של…. ). אז תכינו בבקשה את הממחטות ותכנסו לאט ובזהירות לשעתיים של צפייה ללא נשימה ועם הרבה דמעות בדרמה המרגשת החדשה – לא משנה באיזו שפה היא מדברת, כי אהבה היא גלובאלית.

מתאים לגילאי 12+

החל מתאריך 5 ביולי 2018 בסינמטק תל אביב, קולנוע כוכב רמת השרון ובכל רחבי הארץ.

הכותבת היא מאמנת, מנחה ויועצת ליחסים אישיים, משפחתיים וזוגיים

6 קייטנות קסומות ומקוריות לחופש הגדול

ביקור במרכז “מהותי” מספק חוויה רגשית עמוקה ומהנה להורים ולילדים

עוד בנושא

commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.