fbpx

לחייך למראה

לחייך למראה

כיצד ילדים והוריהם יכולים להתמודד עם בעיות בדימוי גוף?

האם אי פעם הייתם בסיטואציה בה הרגשתם שאתם או סביבתכם גורמים לכם להרגיש שלא בנוח עם הגוף שלכם? כנראה שרוב האנשים שתשאלו יענו לכם תשובות חיוביות.

בעידן הנוכחי ישנו עיסוק תמידי במראה החיצוני. בכל מקום שתהיו תמיד תראו פרסומות, שלטי חוצות ומודעות בהם מופיעות דוגמניות קטנות ורזות כמעט ללא בגדים. דברים אלו הם בין הגורמים הכי גדולים המשפיעים עלינו, במודע או בתת מודע. גורמים נוספים המשפיעים עלינו הם כמובן הסביבה שלנו והתגובות שאנחנו מקבלים ממנה.

הרבה ילדים (שמנים בעיקר) סובלים מתגובות שליליות מסביבתם. אם אתם סובלים מתגובות כאלו, קודם כל חשוב מאוד ללכת ולהתייעץ עם מבוגר קרוב. המבוגר יכול לעזור לכם ולתת לכם כלים להתמודדות, בין אם זה בנושא של דימוי הגוף ובין אם זה בנושא הילדים הפוגעים.

איך אתם, ההורים, יכולים להתמודד?

בשביל לספק לכם את התשובות הכי אמיתיות וכנות שיש, שאלתי את אמא שלי איך לדעתה הורה שמגלה שאחד מילדיו סובל מבעיות בדימוי העצמי צריך להתנהג.

“זאת שאלה מורכבת, אבל בעיקרון צריך להיות קשוב, אמפתי ולא מזלזל. חשוב להבין את המשמעות של הדבר בשביל הילד. מצד אחד צריך להבין את המצוקה של הילד ומצד שני לתת לו המון ביטחון וחיזוקים לגבי האופי שלו ומי הוא כבן אדם. צריך לעזור לו בכל דרך אפשרית, בין אם זה מבחינה תזונתית- לתת לו כלים להתמודדות ולאכילה בריאה יותר. אבל חשוב מאוד לדאוג שלילד לא נגרמות הפרעות אכילה או רצון מוגזם לרזות”.

לסיום, הנה כמה טיפים שיגרמו לכם להרגיש יותר טוב עם עצמכם ויעזרו לשיפור הביטחון העצמי:

  • בכל יום בערב קחו לכם 10 דקות לבד עם עצמכם מול המראה. במהלך הדקות האלו תחשבו על שלושה דברים שאתם אוהבים בעצמכם (פנימיים או חיצוניים).
  • אם אתם מרגישים לא בנוח עם הגוף שלכם, יש מלא דרכים להתמודד, כמו למשל ללכת לתזונאית ולבנות איתה תפריט מתאים לכם אישית המכיל את המאכלים שאתם אוהבים.
  • בנוסף, תתחילו לעשות ספורט – פעם פעמיים בשבוע לפחות. חוץ מהרזיה, הספורט יגרום לכם להרגיש טוב עם עצמכם, יעזור לריכוז וישפר את מצב הרוח.

הכתבה נוצרה בסדנת כתיבה של ג’וינט ישראל אשלים ונירית צוק, מנכ”לית פורטל “עשר פלוס”, שגם העבירה את הסדנה בהתנדבות בליווי יעל מלמד, יועצת ביה”ס אחד העם בפתח תקווה.

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.