fbpx

היפה והחיה – גרסת 2011

היפה והחיה – גרסת 2011

מעוניינים ללכת לסרט עם המתבגר/ת שלכם? רומן נעורים המבוסס על הקלאסיקה הידועה מוצג כעת קולנוע

האם אפשר לדבר עם הנוער של היום על ערכים ומונחים כמו “יופי פנימי” או “אהבה שאינה תלויה בדבר”? מסתבר שכן. לפחות אם מתאימים אותם לתפיסת העולם העכשווית. בסרט חדש שעלה ממש בימים אלה לאקרנים בישראל, המתבגרים שלנו יוכלו לצפות בגרסה מעודכנת של “היפה והחיה” הקלאסי, כשהיא מותאמת לעולם התכנים שלהם. גיבור הסרט, קייל, הוא תלמיד תיכון חתיך, עשיר, פופולרי, מפונק ויהיר, שמשוכנע (כמו רוב המתבגרים בימינו) כי “אנשים יפים מצליחים יותר, כך זה עובד!”. האם הוא יוכל להשתנות?
כשקייל בוחר בבחורה הבאה שתהיה קורבן ההשפלות שלו, הוא מופתע לגלות שהיא בעלת כוחות מיוחדים, המאפשרים לה להפעיל עליו קללה: קייל הופך למצולק ומקועקע בכל גופו (משהו שהמתבגרים הבוגרים שלנו כנראה יתחברו אליו יותר מאשר אל “חיה”). יש תנאי אחד לכך שהוא ישוב להיראות כאדם רגיל, ואם לדייק – כחתיך האוליטימטיבי: עליו להכיר בתוך שנה אחת בלבד מישהי שתתאהב בו ותגרום לו לראות מעבר ליופי החיצוני. קייל מתחבא ומסתיר את כיעורו, ובתוך כך נמצא במרדף אחר הזמן כדי להסיר את הקללה. נערה שקטה (אם כי כמובן יפה, בהתאם לקלאסיקה), שהוא אף פעם לא הבחין בה בחייו הקודמים, מצילה את המצב ומוכיחה לו עד כמה יפה האהבה.
הסרט מבוסס על רומן של הסופרת אלכס פלין, שמעבר לרצון שלה להוסיף נדבך נוסף למעשייה הידועה, רצתה לתת דגש לנושא ‘הזדמנות שנייה’. “הרעיון שמשהו שאתה עושה יכול להשפיע עליך לכל החיים ריתק אותי, זה מתחבר במיוחד לבני נוער, שלרוב אינם חושבים על תוצאות מעשיהם”, אמרה בעניין הספר. בהפקה מספרים כי דניאל בארנז, שכתב את התסריט וביים את הסרט, ביקר בתיכון שלו ובבתי ספר תיכוניים אחרים כחלק מעבודת התחקיר שעשה, כדי להתחבר לחוויית הנעורים העכשווית.
# ביסטלי, החל מה-14.4.11 בבתי הקולנוע ברחבי הארץ, אורך הסרט: 86 דקות, CBS

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.