fbpx

מחאה אופנתית

מחאה אופנתית

קבוצה של נערים בתיכון מצאו דרך מקורית ומשעשעת למחות נגד מה שהם רואים כ”קוד לבוש סקסיסטי” בבית ספרם

ביום הראשון ללימודים בתיכון סאן בניטו שבקליפורניה, 20 בנות נשלחו הביתה רק בגלל שהן הגיעו עם חולצות שחושפות כתפיים. אמנם חוקי הלבוש בבית הספר אוסרים על חולצות בגזרה הזו, אבל החוק הזה מעולם לא נאכף קודם לכן, ובשנים הקודמות היו גם לא מעט תלמידות שאפילו הצטלמו חשופות כתפיים לתמונות המחזור שלהן, מבלי שהעירו להן על כך. למרות זאת נשלחו הבנות לבתיהן, אפילו מבלי שהן קיבלו קודם אזהרה.

הנהלת בית הספר תרצה את היד הקשוחה בכך שחולצות בגזרה הזו “מסכנות את שלום בית ספר”, אבל מרבית התלמידים, כצפוי, חשבו שאין בהן שום סכנה ושהמעשה הזה נובע משיקולים סקסיסטיים בלבד.

בגלל זה, מספר נערים החליטו לפתוח במחאה, שבמסגרתה הם הגיעו לבית הספר לבושים בעצמם באותן חולצות שלבשו חברותיהם לכיתה. התוצאה היתה לא רק משעשעת, אלא היא גם עזרה לפתוח עם מנהל בית בספר, אדריאן רמירז, דיאלוג חיובי על הקודים של הלבוש בבית הספר ולרענן מחדש את החוקים המיושנים.

מחאה אופנתית
חלק מהנערות שנשלחו לבתיהן

מחאה אופנתית

“זה היה תהליך ממש טוב בשבילי כמנהל לשבת ולשמוע מדוע התעוררו בעיות”, אמר רמירז. בנוסף הוא גם פרסם הודעה בדף הפייסבוק של בית הספר, לפיה “הצעדים הבאים שלנו יכללו כינוס ועדה של סטודנטים, שימשיכו איתנו בדיונים לגבי קוד הלבוש”.

מחאה אופנתית

תהיה התוצאה אשר תהיה, בינתיים זה כבר משמח לראות קבוצה של גברים צעירים שבוחרים לצאת לרגע מהבעיות של עצמם, והילחם גם על הזכויות של בנות המין השני.

בני הזוג רייטס לפתוח בית קפה לאנשים עם מוגבלויות למען מטרה טובה

שלוש נערות המציאו פטנט גאוני שיכול להציל נשים מסמי אונס

מחאת המכנסונים: פספסתם את הבעיה האמיתית!

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.