fbpx

מלכות החרמון

מסתבר שההר הכי מושלג בארץ, הופך בקיץ למקום עם שלל אטרקציות לכל המשפחה. והבונוס: לחות נמוכה ורוח נעימה

אם אתם לא בבריכה או בים 24/7, בקיץ הישראלי החם והדביק אין כל כך לאן לברוח מלבד להר החרמון, המקום היחיד שעשוי – בגלל גובהו – להיות מעט קריר בקיץ הנוראי שלנו. ההר, שחביב על רבים בחורף בגלל הקור, השלג הלבן והסקי, נראה נהדר גם בקיץ, ובשנה שעברה הפך, כמו אתרי סקי רבים בעולם, לאתר קיץ של בילוי משפחתי ובו מגוון פעילויות.

הגענו לחרמון באחד מהימים החמים (מאוד) של יולי. בעמק החולה היה מזג אוויר אופייני – לוהט עם הרבה לחות, והשמים נראו לבנים. אך עם הטיפוס לחרמון, השארנו את החום והלחות מאחור. הטמפרטורות ירדו, האוויר הפך צלול ויבש והשמים התגלו לעינינו כחולים וצחים. מזג האוויר בראש ההר נפלא, אך שימו לב שגם אם הטמפרטורות בחרמון נעימות, עדיין יש שם קרינת שמש עזה, ולכן כדאי להצטייד בקרם הגנה, משקפי שמש וכובע רחב שוליים.

מלכות החרמון

הר של אטרקציות

מיד כשהגענו לחרמון, עלינו לבניין הרכבל העליון. יש כאן כמה קווי רכבל, ואורך הקו הזה הוא 1250 מטרים. הנסיעה בו אורכת כ-15 דקות לכל כיוון, ויש זמן להביט בנוף ולצלם. הרכבל פועל בכל עונות השנה והעלייה בו מותרת בכל גיל.

בחורף אזור הרכבל העליון מכוסה שלג כבד, אך בקיץ הוא יבש וצחיח, ויש בו מעט עצים וצמחייה נמוכה. מלמעלה ניתן לראות נוף מרהיב כמעט לכל כיוון. על הפסגות הגבוהות שמסביב מוצבים צה”ליים. אפשר לטייל במסלול קצר לכיוון המוצב הצה”לי הנטוש שנקרא 2072 (על שום גובהו) ולראות מדוע החרמון נקרא “העיניים של המדינה”: נשקף מכאן נוף על כל הגולן והרמה הסורית, שבה מתנהלים קרבות זה יותר מחמש שנים. אבל אל דאגה – מכאן הכל נראה שקט ופסטורלי.

הילדים יכולים ליהנות כאן משלל אטרקציות, כמו למשל רכבי קרטינג תלת גלגליים לנהיגה עצמית במסלולים שהוכשרו באתר. הקרטינג אינו ממונע, אך מצטיין ביכולת מהירות גבוהה בשטח. אז מניסיון – אל תיקחו סיבובים חדים מדי! (הנהיגה בקרטינג היא מגיל 15 ומעלה).

אפשרות נוספת להתגלגל במדרון התלול היא גלישה יבשה באבובי קיץ (סאמר טיובינג), ממנה גם מבוגרים ייהנו. בחרמון קיים גם מתחם “מזחלות האקסטרים” – זוהי מסילה באורך של קילומטר, שמאיצה את המזחלות למהירות של עד 45 קילומטרים לשעה. הגולש שולט באמצעות בלם יד במהירות המזחלת. במסלול יש עליות, ירידות וסיבובים חדים. השימוש במזחלות מותר מגיל 10 ומעלה או מגובה 140 ס”מ.

מלכות החרמון

אופציה לתוכן חינוכי

מלבד הטבע, האטרקציות והנופים היפים, החרמון הוא גם אתר היסטורי ומקום לטיולים רגליים. אוהבי הלכת ימצאו באתר מגוון רחב של מסלולים בדרגות קושי שונות, וסיורים מודרכים ללא תשלום שמתקיימים בחרמון בשיתוף עם החברה להגנת הטבע. במהלך הסיורים אפשר לשמוע סיפורי מורשת קרב על כיבוש מוצב החרמון במלחמת יום הכיפורים, קרב שהפך לסמל ומיתוס. באוגוסט מתקיימים הסיורים מדי יום, כולל בימי שישי ושבת. משך הסיור כשעה וחצי, ויש להגיע לאתר חצי שעה לפני שעת הסיור (היציאה מהקפיטריה בתחנה העליונה, ויש להגיע עם נעלי הליכה ו – לא תאמינו – לבוש חם).

שימו לב: הכניסה לאתר החרמון בקיץ והסיורים בו ללא תשלום. השימוש במתקנים ובאטרקציות – בתשלום.

מלכות החרמון

עוד בצפון

בגלריה “זרעים של צבע”, ביישוב גבעת יואב שבגולן, מתקיימת בימים אלה תערוכת הצילום  Mediterranean – הים התיכון. הגלריה, בבעלותה של ציפי אחישחר, נמצאת במבנה משופץ שהיה בעבר רפת ומכון חליבה של המשפחה. הגלריה מחולקת לשני חללים: בחלל הראשון תערוכה קבוצתית של צלמים מקצועיים מובילים שאצר הצלם עפר בלנק. תוכלו לראות כאן בין היתר עבודות של צלמים כמו נלי שפר, יוסי אשבול, אבישג שאר ישוב וקובי קלמנוביץ. התערוכה מציגה את הים-תיכוניות שלנו מזוויות שונות – טבע, חברה, אוכל, אנשים ונוף. בחלל השני של הגלריה מוצג אוסף צילומי הצלם החובב שמילו (שמואל) אחישחר ז”ל, בעלה של ציפי. הכניסה והסיור בגלריה מתאימים לילדים בכל הגילאים, בתאום מראש. לצד הגלריה יש גם רפת פעילה וגם בה ניתן לסייר עם הילדים בתאום מראש. כל הפעילויות בגלריה וברפת, כולל הכיבוד הקל המוגש לבאים, הם ללא תשלום.

לטורים נוספים של אריאל קרס: 

תנו לילד לעבוד: בעד או נגד עבודה בחופשה?

המלצות למתבגרים חובבי המוזיקה בחופש הגדול

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.