fbpx

חוויה על חושית

חוויה על חושית

רוצים לברוח מהשרב הכבד של הקיץ? תערוכת Sound, המתקיימת במוזיאון העיצוב בחולון, מצליחה להעניק בילוי שמפעיל את כל החושים של הילדים ושל ההורים

אחר צהריים חמים במיוחד בחודש יולי, נסענו ביתי בת התשע ואנוכי לבקר בתערוכת Sound במוזיאון העיצוב בחולון. המבקרים בתערוכה מוזמנים לחקור את עולם התהודה והחומר ולגלות כיצד ניתן להפיק צלילים גם מחומרים פשוטים ביותר.

כבר בכניסה התחילו להתחדד לנו חושי השמיעה והראייה – על גבי בניין המוזיאון נבנה מיצב סאונד, המקליט את הקולות סביבו ומשמיע אותם באמצעות עשרות רמקולים המותקנים על המבנה. בהחלט אפקט ייחודי שעורר את הסקרנות של שתינו.

התערוכה נפתחה בסדנת יצירה מוצלחת להכנה ועיצוב משרוקיות – כמה קל, פשוט ומהנה. בתי ואני כמובן הרווחנו שעה של יצירה משותפת שבסיומה יצאנו מרוצות ומצפצפות עם שני שרקנים.

כשנכנסנו פנימה, התבקשנו להוריד נעליים ואז הועברנו אל תוך חלל גדול ובו קונכייה ענקית מוגבהת, הממלאת את החלל. כשעולים ושוכבים עליה, מתחיל רגע קסום במיוחד של שמיעת מוסיקה במערכת סאונד משובחת מאוד. במקביל, במסך הפרוש על התקרה משתקפים הגוף שלנו והתזוזות, בהתאם לצלילים המושמעים. גם זו היתה חוויה יוצאת דופן, שאהבנו במיוחד והשאירה בנו סקרנות לעוד.

משם עברנו לחדרים ייחודיים שלכל אחד מהם נושא משלו, כמו חדר מקצבים וחזרות שהציג את החזרתיות הקיימת בעולם האמנות ולא רק במוסיקה, ואולם ענק שמציג כלי נגינה שונים ואמצעים שונים להפקת צלילים ומוסיקה.

ובמשפט אחד:

המלצת הבת בת ה- 9: “נהניתי מאוד, במיוחד היה כיף בחדר המוסיקה”.

המלצת האם: “הילדה מרוצה – אני מרוצה, בעיקר כשממוזג כהלכה”.

תערוכת סאונד: קול וחומר בעיצוב,  מוזיאון העיצוב בחולון. 29 ביוני-28 באוקטובר. 

הכותבת היא יועצת ומדריכת הורים

עוד בנושא

commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.