fbpx

טעון שיפור

shutterstock_182518145

היום כבר כמעט ואין לנו שקט, כי הטלפונים החכמים משאירים אותנו מחוברים לעולם 24 שעות בימימה. אבל גם לנו, בדיוק כמו לטלפונים שלנו, מגיע להיטען מדי פעם

פעם היינו באים הביתה, זורקים את התיק על הרצפה, נכנסים לחדר וטורקים את הדלת. ואז, אחרי רעש הטריקה, היה מגיע שקט מופתי. שקט כזה שנותן לך להיות לבד עם עצמך. בשקט הזה היה ניתן אפילו לשמוע את המחשבות שלנו.

לרגעים האלה קוראים הטענה. רגעים כאלה שעושים לנו סדר במחשבות – מה היה לנו כיף, מה היה מעצבן ובכלל מה הרגשנו היום.

הניידים שלנו מקבלים רגעים שכאלה, לפעמים אפילו בלי שנציק להם, תוך כדי הטענה. אבל לנו היום זה כבר כמעט ולא קורה. היום הילדים שלנו, וגם אנחנו, מוטענים רק מול מסכי המדיה. מה שגורם לכך שלאחר טריקת הדלת, המדיה מכניסה את כל העולם לתוך החדר שלנו, שפעם היה אינטימי והיום הוא רק ב”כאילו”.

אנחנו כבר לא לבד כמעט אף פעם, גם לא כשאנחנו מאחורי דלת, ולא כשאנחנו מאחורי קיר. אנחנו נמצאים עם כולם כל הזמן, וכולם אתנו ביחד מיצרים אירועים, בלי רגע אחד של שלווה ושקט בראש. לא בראש הקטן של הילדים אחרי שהם מסיימים יום לימודים, ולא בראש שלנו, כשאנחנו מסיימים יום עבודה.

חודשיים ללא צינור החמצן

כשבתי הקטנה ביקשה ממני בחופש הגדול שבין כיתה ה׳ לכיתה ו׳ לעבור מטלפון חכם לטלפון נוקיה “כמו של פעם”, נפעמתי ונשארתי פעורת פה. הייתי בטוחה שאחרי יומיים היא תבקש בחזרה את “צינור החמצן” שמחבר אותה לעולם החיצון, אבל זה לא קרה.

האומץ לדעת שקורים דברים בחוץ ולמרות זאת היא לא מעורבת בהם, ריגש אותי. גם ריגש אותי מאוד לדעת שהיא מספיק בטוחה בעצמה כדי להיות מחוץ לתמונה לתקופה, שהיא יודעת שדברים קורים היום אבל דברים יקרו גם מחר, ואם היא תרצה לחזור לתמונה – זה תמיד יחכה לה.

היא צלחה חודשיים תמימים בלי 1,000 הודעות וואטסאפ ביום, בלי סנאפצ’אט בקצב מסחרר, ובלי לדעת מה קורה בכל רגע. היא צלחה את החודשיים האלה כי הראש שלה אמר לה “די! אני צריכה לשמוע גם את עצמי, את מה שלי יש לומר”. ואני, שלא חשבתי שתחזיק מעמד, הייתי כל כך גאה בה.

היא חזרה בתחילת שנת הלימודים לנייד החכם, והשקט נמוג ולא השאיר חותם. אבל בכל זאת אני חושבת שהיא המציאה סטארטאפ חדש, או אולי מצאה משהו שכמעט נעלם מהעולם: את השקט האמתי.

“אנו מעצבים את הכלים שלנו, ולאחר מכן הכלים שלנו מעצבים אותנו”.
(מרשל מקלוהן)

הכותבת היא יועצת משפחתית, מנחת קבוצות הורים לצעירים ומתבגרים מוסמכת מכון אדלר ומשרד החינוך. לעמוד הפייסבוק

להסתכל או לא להסתכל בוואטסאפ של הילד?

דימוי עצמי בעידן הסלפי

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.